avsmakning frystorkat

Länkar till köpemat som passar preppers.
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: avsmakning frystorkat

Inlägg av Dancecommander »

Nu har jag prövat Real Turmat, någon kyckling med ris och curry. Hela 10g protein mindre än i en vanlig Summit, och dyrare. Bra påse, men det kändes som en rätt liten portion. Hursomhelst, smaken och näringsinnehållet når inte upp till priset, iaf denna påse.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Ursus

Re: avsmakning frystorkat

Inlägg av Ursus »

603282e29c930269826003.jpg
603282e29c930269826003.jpg (23.78 KiB) Visad 2746 gånger

Tog risken och köpte ett par av Leaders frystorkade från XXL; får se om jag delar Dancecommanders uppfattning. Återkommer...
Ursus

Re: avsmakning frystorkat

Inlägg av Ursus »

XXL har "veckoranson" av Tactical Foodpack till reapris, blir ca 60 kr per påse. Köpte en sådan igår då mitt frystorkatlager behöver fyllas på, och provade en påse till middag.

Positivt överraskad ändå. Bra smak och konsistens, inte supergott, men ändå bland det bättre frystorkade jag har ätit.

Leaders frystorkat kan jag konstatera är skit. Bacon och potatismos är OK, övriga är motbjudande.
Användarens profilbild
Prepsson
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 feb 2022 21:27
Kontakt:

Re: avsmakning frystorkat

Inlägg av Prepsson »

Jag provade Leaders Chili Sin Carne, nån vegetarisk rätt och den var inte direkt nån smaksensation. Duger i krig.. :D
Ursus

Re: avsmakning frystorkat

Inlägg av Ursus »

Testat ett par ex till av Tactical Foodpack idag. Det är lite intressant. Smakade ett par av detta märke för några år sedan (tror jag skrev i annan tråd dedikerat till detta märke) och då var de rätt så bra. Nu när jag i lugn och ro har avnjutit ett par olika rätter så har min aktning stigit. Som sagt, positivt överraskad. Något måste ha ändrats i deras recept, de är faktiskt riktigt goda nu.

Skall nog fara och köpa en hink till utav dessa.
Ursus

Re: avsmakning frystorkat

Inlägg av Ursus »

Prepsson skrev: 03 jun 2022 02:40 Hmm hur länge har de erbjudandet?
Veckan ut, skulle jag tro. Kika på deras hemsida :)
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2506
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: avsmakning frystorkat

Inlägg av xsive »

Åt en Summit to eat - Chicken Fried rice idag.
Summit to eat ligger i topp-3 för mig vad gäller märke för klart ätbar frystorkad mat.
Som regel alltid bra konsistens och smakrik utan någon udda "frystorkmatsmak"
Just denna rätt hade jag inte testat innan.
Påsarna har uppmmärkning med bra linjer invändigt A, B, C osv för mängden vatten och på baksidan anges vilken som gäller för rätten.
Texten på baksidan är dock plottrig så för mig krävs glasögon för att kunna läsa den :ugeek:
Bra påsar annars som inte skapar fickor.
Fick stå halvminuten längre än angivna 8 minuter och det räckte väl till.
Kycklingbitarna var absolut genomlagade och inte den där lite halvtorra kärnan man kan få med vissa andra.
Mitt betyg 7 av 10. Klart ätbar och ingen tvekan att köpa igen

https://www.summittoeat.com/en/chicken-fried-rice
I started out with nothing, and still have most of it left
Skriv svar

Återgå till "Preppmatlänkar"