Har de slängt yxan i sjön?

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
Jakob
Inlägg: 624
Blev medlem: 11 maj 2019 18:29
Ort: KP

Har de slängt yxan i sjön?

Inlägg av Jakob »

Ibland funderar jag på ifall myndigheter och liknande är totalt inkomptenta, helt själviska eller ifall de helt enkelt har slängt yxan i sjön.

Låt mej förklara.
Om bilens motor drar olja, golvet är sönderrostat och det är hål i katalysatorn så låter man kanske bli att byta olja och vaxa den. Skroten väntar.
Ifall husets grund är full av mögelsvamp och det växer kantareller i badrummet så låter man kanske bli att måla plåttaket. Grävmaskin nästa.
Man slänger alltså yxan i sjön.
Jag undrar ifall de som styr också har slängt yxan i sjön som de håller på. De kanske vet nåt som vi inte vet? Apokalyps, meteorit på väg, systemkollaps, kärnvapenkrig eller nåt ännu värre?
Då hoppas jag att de bara är inkompetenta eller själviska. Det kan vi leva med.
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1073
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Har de slängt yxan i sjön?

Inlägg av rödluvan »

Kortsiktig ekonomisk vinning och förmodligen intressen jag inte tänker gå in på här.
Det farliga ligger i om folk börjar förlora förmågan att tänka framåt mer en en generation.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10540
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Har de slängt yxan i sjön?

Inlägg av bastard »

gissar det är alla tre + en del därtill
tyvärr
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Har de slängt yxan i sjön?

Inlägg av Protect »

Alla sitter och väntar på att "nån annan" ska ta första steget, ingen törs ta täten och börja peka med hela armen. Myndigheterna är förlamade genom åratals stolsnötande som inte lett nånstans och nu väntar dom ju på att "någon" ska skapa lagar som startar bra händelser men ingen törs ta täten.
Det är samma sak som nu sker på landsbygden där dom jagar husägare och tvingar dom byta fungerande avloppsystem till stora kostnader medans företagen fortsätter sina utsläpp år efter år. Man ger sig på det som är ofarligt och genererar pengar men "glömmer" det som är besvärligt att ta tag i.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Ursus

Re: Har de slängt yxan i sjön?

Inlägg av Ursus »

Ren konjektur, men tror att de helt enkelt inte bryr sig.

Är man sociopatisk och machiavellisk nog att ta sig till beslutsfattande position inom politiken lär inte något annat utöver den egna plånboken och maktutövningen ha någon betydelse.

När detta sedan blir ett globalt fenomen så blir resultatet därefter. Det vill säga, att jordklotet är en enda överbefolkad soptipp som sakta blir allt mer obeboelig.
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"