God medborgare men resa?

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3014
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

God medborgare men resa?

Inlägg av maskros »

Man ska inte resa. Det är allvar nu. O.s.v.

Men om jag sätter mig i bilen med familjen och kör till BOL utan att träffa folk och bara tankar på automatmackar. Är det ok? Hur ser ni på det?

En risk är att jag hamnar i en trafikolycka och alla i bilen behöver akutvård, då tar vi plats för covid-folk. Platser som skulle varit lediga om jag inte rest. Ska jag ens tänka på det?
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 899
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: God medborgare men resa?

Inlägg av Omnivore »

Res! Se dig för på vägen och kör försiktigt men res.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
E5150
Inlägg: 16
Blev medlem: 23 mar 2020 09:47

Re: God medborgare men resa?

Inlägg av E5150 »

maskros skrev: 28 mar 2020 23:29 Man ska inte resa. Det är allvar nu. O.s.v.

Men om jag sätter mig i bilen med familjen och kör till BOL utan att träffa folk och bara tankar på automatmackar. Är det ok? Hur ser ni på det?

En risk är att jag hamnar i en trafikolycka och alla i bilen behöver akutvård, då tar vi plats för covid-folk. Platser som skulle varit lediga om jag inte rest. Ska jag ens tänka på det?
Problemet kan väl bli om du blir sjuk på din BoL och behöver läkarvård, och på så sätt kostar resurser från landstinget...
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2518
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: God medborgare men resa?

Inlägg av xsive »

Säger det samma: Res till BOL!
Förutsätter att du känner dig frisk nu.
Du reser i eget fordon. Du åker till ditt egna boende. Du har inte kontakt med andra.
Problemet har ju varit för lokala sjukvården om det kommer tiotusentals till litet samhälle som är skidort på vintern men stilla på sommaren.
Åker du till BOL nånstans ute i skogen ser jag inte det som samma sak

Däremot störde jag mig på det som nyss sades på Expressen-TV angående påskresor till fjällen
"Man kan resa till fjällen nu i påsk och det är tillåtet men man måste vara beredd på att ta konsekvenserna och kunna
ordna sin egen transport hem"
Varför inte bara säga - Stanna hemma för fan istället för att sprida er virus för vinden.
I started out with nothing, and still have most of it left
Abbe
Inlägg: 116
Blev medlem: 06 maj 2019 01:42

Re: God medborgare men resa?

Inlägg av Abbe »

Res. Om du inte kommer i kontakt med några finns det inga hinder. En eventuell olycka? Res.

Har precis tagit mig hem genom Europa med bil (300 mil). Kom enbart i kontakt med gränspoliser (sex gränser), mackanställda och biljettförsäljare. Bar ansiktsmask, hade engångshanskar och handsprit. Tomma motorvägar, stängda vägkrogar. En spöklik resa. Tills landet Bullerbyn där allt var precis som vanligt. Efter en halvtimme i Skåne hade jag sett lika många bilar på vägen som mellan Passau och Purtgarden. Sista tankningen var på Preem vid Ikea i Barkarby. !0 pers stod tätt i busskö- inget avstånd på två meter... Jag fattar inte vad som sker i Sverige...
Slava Ukraini! Jag är inte prepper för att jag fruktar döden, utan för att jag älskar livet.
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1283
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: God medborgare men resa?

Inlägg av reboot »

Klart du ska resa! (om du inte redan gjort det)
Du har ju jobb med BOL’en att kontrollera och färdigställa den för längre tids karantän än det var planerat från början förstår jag. Även komplettera förråd och kolla brunn och övrig utrustning.

Om ni är 2 som kan köra bil och du tillämpar ’defensive driving’ så händer inga olyckor, annat än en lastbil tappar ett däck, men sånt får man ta i riskkalkylen, liksom kometnedslag........
Ta med all mat och dricka så du inte behöver handla lokalt och beblanda dig med ortsbefolkningen.
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"