Dijon

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10532
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Dijon

Inlägg av bastard »

beror ju på vad man har för utgångsläge, men det bästa är att inte vara i närheten

så en flytt innan det hänt är det som borde gjorts

hm, ganska udda läge, men vi lär väl se det sverige med efterhand...
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Ursus

Re: Dijon

Inlägg av Ursus »

Abbe skrev: 17 jun 2020 10:44 Men frågan är väl rätt så hypotetisk för alla här, såvida ingen bor i Rosengård och liknande ställen.
Misstänker att det är en verklighet som snabbare än vi tror kommer att krypa ut ur förorterna.
Abbe
Inlägg: 116
Blev medlem: 06 maj 2019 01:42

Re: Dijon

Inlägg av Abbe »

Ursus skrev: 17 jun 2020 19:12
Abbe skrev: 17 jun 2020 10:44 Men frågan är väl rätt så hypotetisk för alla här, såvida ingen bor i Rosengård och liknande ställen.
Misstänker att det är en verklighet som snabbare än vi tror kommer att krypa ut ur förorterna.
Inget är uteslutet men jag tror att t.ex. Frankrike ligger före där. De hade dessa problem i förorterna långt före oss. Dijonkaoset handlade för övrigt om några kränkta i ett getto. Men misslyckandet i Sverige att få stopp på skjutningar och sprängningar är illavarslande.
Slava Ukraini! Jag är inte prepper för att jag fruktar döden, utan för att jag älskar livet.
Obstinat
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 maj 2019 18:19

Re: Dijon

Inlägg av Obstinat »

Abbe skrev: 17 jun 2020 22:59 [quote=Ursus post_id=14058 time=<a href="tel:1592413952">1592413952</a> user_id=87]
[quote=Abbe post_id=14049 time=<a href="tel:1592383481">1592383481</a> user_id=75]
Men frågan är väl rätt så hypotetisk för alla här, såvida ingen bor i Rosengård och liknande ställen.
Misstänker att det är en verklighet som snabbare än vi tror kommer att krypa ut ur förorterna.
[/quote]

Inget är uteslutet men jag tror att t.ex. Frankrike ligger före där. De hade dessa problem i förorterna långt före oss. Dijonkaoset handlade för övrigt om några kränkta i ett getto. Men misslyckandet i Sverige att få stopp på skjutningar och sprängningar är illavarslande.
[/quote]

Förvisso ligger deras självskadebeteende några år före oss IOM postkoloniala förpliktelser osv... Men IOM ett otroligt svagt rättsväsende här hemma så väntar jag bara på den utlösande faktorn hemmavid!
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Dijon

Inlägg av Charlie** »

När väl skitkringkastningen börjar här hemma, så kommer det att gå fort och få samma överraskande stora omfattning som i Dijon. :shtf:
...så för er som bor i närheten av No Go Zonerna, så är det väl en god idé att börja se sig om efter en ny bostad i en annan del av landet redan nu!? :hm:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
mango
Inlägg: 391
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Dijon

Inlägg av mango »

Hehe, inte ett ord om detta i MSM!
pelleprepper
Inlägg: 203
Blev medlem: 12 jun 2019 09:12

Re: Dijon

Inlägg av pelleprepper »

mango skrev: 19 jun 2020 13:42 Hehe, inte ett ord om detta i MSM!
Finns artiklar i aftonbladet, svd, gp, nt, och bohuslänningen och femtielva andra nyhetsmedia så (:) på.
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1070
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Dijon

Inlägg av rödluvan »

Hade jag bott i trollhättan eller liknande hade jag lämnat permanent, men det beror ju på var man sätter ribban.
Kalla mig vad ni vill, men det är fan ett jädra rövhål idag!
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Dijon

Inlägg av Charlie** »

pelleprepper skrev: 20 jun 2020 11:41 Finns artiklar i aftonbladet, svd, gp, nt, och bohuslänningen och femtielva andra nyhetsmedia så (:) på.
Det tog 3 dygn innan svenska medier vågade rapporterade om situationen i Dijon ...3 dygn! Många visste redan om vad som pågick där redan efter första dygnet tack vara utländsk media!
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10532
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Dijon

Inlägg av bastard »

pk i ett nötskal

sverige borde ha ett extremt öppet, snabbt och totalt oberoende nyhetsflöde, speciellt för ren nyhetsrapportering, det som faktiskt händer nu, utan politiska,personliga religiösa, rasistiska, sexuella betenkligheter, nyheter är nyheter
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"