Jaha så var det dax igen

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Jaha så var det dax igen

Inlägg av EN brun böna »

Jag skulle bara fixa lite i lagårn och så börjar jag på med det och det osv,,tills jag klämmer ett finger. Fingret svullnar direkt och blir vitt och rött. Smärtan gjorde mig i de närmaste spysjuk. Spolade kallvatten och hämtade en kylklamp ur frysen. Typiskt fredag eftermiddag. Ringde vårdcentralen och frågade hur jag skulle göra och fick komma akut. Om inte annat bara för att få ett recept på smärtstillande. Sköterskan tyckte det såg ut som en mjukdels krosskada. Läkare lika så men för att vara säker fick jag remiss till sjukhuset i stan för röntgen. Men en spricka gör man inget åt sa han, men kan vara bra att veta om det är det ena eller andra. Men brutet var det inte vad de kunde se.
Efter sjukhusbesöket tillbaka till läkaren på vårdcentralen och kommer dit några minuter innan de stänger. Då visar det sig att det är ett brott och ingen spricka. Så nu sitter jag med fingret i en finger tuta och spjälat med en tungspatel i trä kapad i lämplig längd. Ska ha så över helgen och få byta mot ett riktigt bandage då.

Men kräftfiske blev det ändå
Tank
Inlägg: 1665
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Jaha så var det dax igen

Inlägg av Tank »

Alltid är det något... :roll:
Krya på dig och hoppas det läker fort och rätt.

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10335
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Jaha så var det dax igen

Inlägg av bastard »

inget kul alls, man svär åt sig själv och funderar hur det gick så fort, tyvärr
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Jaha så var det dax igen

Inlägg av EN brun böna »

Ja det där skulle bara är livsfarligt. Bra att få en läxa då och då och förhoppningsvis komma ihåg den dan sjukvården består av grannen i bästa fall.
Det som var kritvitt igår är nu vackert blåsvart.

Men kräftor blev det så det går att koka och tröstäta när allt annat blev kaos.
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Jaha så var det dax igen

Inlägg av Protect »

Jag "skulle bara hämta ett par verktyg" förra veckan i gamla rucklet jag håller på att riva, foppatofflor modell nästan utslitna och flisa från ett lågenergilysrör var ingen bra kombo, penetrerade främre trampdynan och satt så fint rätt genom sulan på foppisen också. Ont gjorde det inte då men dan efter, kunde knappt gå. Nu är det nästan helt bra utan andra men än att foten lyser i mörkret av lyspulvret och kvicksilvret som satt på lysrörsresterna. :shock:

:mrgreen:
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10335
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Jaha så var det dax igen

Inlägg av bastard »

hur har det gått?
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Jaha så var det dax igen

Inlägg av EN brun böna »

I måndags fick jag 3 olika skydd att byta mellan. En skena som ska tejpas fast. En typ hård tub att trä på när jag gör tyngre jobb som att bära vatten och foderhinkar, då känns det i fingret ändå. Sedan fick jag en typ stödstrumpa att ha på natten så att svullnaden ska gå ner.
Men nu känns det inte för hemskt i alla fall. Rörligheten börjar komma tillbaka, men tar jag en matkasse på fel sätt så skär det bra i fingret.
Läkaren trodde mellan 2 och 4 veckor för full läkning
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"