Leva utan tidnignar och TV... :)

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Ursus

Re: Leva utan tidnignar och TV... :)

Inlägg av Ursus »

Tänkte på detta imorse, när jag ännu en morgon tog in P1... Fasen alltså, vad mycket i världen som inte angår mig. Det är långa och omständiga reportage från hemskheter som sker i latinamerika, Myanmar och alla de otaliga afrikanska länder som byter namn vart tionde år.

Okej att få en blänkare om dessa saker, men vem fan bryr sig när de för femtioelfte gången rapporterar om Jair Bolsonaros gorm i Brasilien eller om ännu en bushkonflikt nånstans kring Etiopien/Eritrera/Somalien som har krävt några liv eller ett regionalval i Spanien som av någon outgrundlig anledning är ödesmättad? Finns det verkligen inte lite mer relevanta och viktiga reportage närmare hem?

Börjar bli less även på denna nyhetskälla.
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Leva utan tidnignar och TV... :)

Inlägg av rödluvan »

Jag brukar försöka leta upp mer djupgående artiklar från objektiva källor om det är någonting man behöver läsa på mer om.
Tycker ändå att man får ett hyggligt bra grepp som det är nu, jag klarar mig fint utan att behöva lyssna på tjat om COVID 24 timmar om dygnet bara för att efter typ ett år höra slutsatsen att man bör tvätta händerna med tvål, såsom jag alltid gör oavsett.
Jag följer helt enkelt försvarets riktlinjer för B kontaminering om det dyker upp en "ny okänd sjukdom", den är dessutom betydligt mer omfattande än informationen i brusmedia. Mycket av detta är ju i vilket fall saker man bör infoga i det vardagliga livet, såsom att använda riktig tvål, undvika att ta i toahandtaget på T-banan, om man ändå måste göra det, tvätta händerna noga efteråt, undvika att vistas mer än nödvändigt i utrymmen där smitta sprids lätt, osv. För att dra ett exempel om vad jag menar.

Annars är det väl bra att man numera både får och till och med uppmuntras att bära ansiktsmask, någonting som tidigare var förbjudet på offentlig plats i många länder.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"