Jämrans Onödigt tråd...

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Jämrans Onödigt tråd...

Inlägg av rödluvan »

En samlingstråd tråd för skräp som inte passar någon annanstans på forumet.

Men, på tal om en annan diskussion här så kom jag att tänka på dedär fula gummidockorna som är tillbaka igen.
Detta är fan Sverige i ett nötskal :mrgreen: :
https://www.youtube.com/watch?v=EvfhQYMnD94
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Ursus

Re: Jämrans Onödigt tråd...

Inlägg av Ursus »

Älskar Spitting Image! :D De skulle göra en special om EU eller Svea, det hade blivit guld :lol:
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Jämrans Onödigt tråd...

Inlägg av rödluvan »

Tänkte posta i den andra tråden, man jag gjorde en egen för att undvika för mycket OT...
Trump och coronaviruset innehåller ju också en del guldkorn om man gillar den typen av humor.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Jämrans Onödigt tråd...

Inlägg av rödluvan »

Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Jämrans Onödigt tråd...

Inlägg av rödluvan »

https://www.youtube.com/watch?v=Qtvsn9_y9S8

Alltså, Problemet här är att vi saknar kjempeglöd idag.
Nu menar jag inte att man skall leva rövare och tända eld på grannens soptunna, utan att man mer öppet och i stor skala vågar skita i myndighetsdirektiv som är åt för mycket h--e och att inte stillatigande sitta och acceptera en massa skit.
Vi bör agera mer som fransmännen (eller Ukrainarna...) Det räcker att man kommer ned till Spanien för att folk inte längre skall acceptera att bli utsatta för en massa skit bara därför att lagen skyddar brottslingar, stjäl man åker man på smörj, polisen skiter i det så länge det är på den nivån att tjuvarna skall lära sig att ge fan i andras saker hädanefter, samma med idioter som oprovocerat ger sig på folk på gatan, de hamnar omedelbart på sjukan, oavsett vad lagen säger om det. Fransmännen brukar dessutom köra ut några kubikmeter färsk dynga direkt på dörren till de styrandes kontor. Kan de kan väl för böveln vi också!
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Jämrans Onödigt tråd...

Inlägg av rödluvan »

Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
Jakob
Inlägg: 622
Blev medlem: 11 maj 2019 18:29
Ort: KP

Re: Jämrans Onödigt tråd...

Inlägg av Jakob »

Hipsters förstör Zombieapokalypsen, enligt Scuzz Twittly.
https://www.youtube.com/watch?v=7Gk2wV5OleA
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Ursus

Re: Jämrans Onödigt tråd...

Inlägg av Ursus »

Lösa tankar som inte passar in någon annanstans...

Har jagat toppfågel denna höst/vinter, precis som alla andra år. Har inte sett en enda fågel i ett träd någonstans. Inte hört heller. Vanligtvis brukar orrarna börja härja i myrtallarna och locka redan i sena oktober. Tjäder kan du se i talltopparna i november. I år; inte en enda fågelsiluett i träden. Har inte ens hört orrlock. Men orre och tjäder finns det ändå rätt gott om; ganska normal populationsstorlek. Har skrämt upp åtskilliga kullar som ännu sent på året sitter i myrkanter och i diken; ett typiskt "tidig-säsongs-beteende".

Ännu ett litet tecken på konsekvenser av klimatförändringar? Toppsittandet är (vad jag har förstått) oftast en signal på att marknära matkällor börjar vara oåtkomliga av snö, eller att marken är för kall för att vistas kring ständigt. Har varit en rent perverst varm höst. Plusgrader i flera dagar ännu i mitten av december. Bara pissblöta överallt. Först nu har vi någon decimeter snö i skogen, men inte i kustlandet.

Om så är fallet, blir detta något som jag måste anpassa mina prepps mot. Toppfågeljakt har varit ett av de säkraste korten att skaffa kött vintertid; gråfågeln är annars svårjagad om man inte vill uppflogsskjuta.

Hmm... :shtf:
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Jämrans Onödigt tråd...

Inlägg av rödluvan »

En gissning kan ju vara att det finns mer växtskott och groddar, frön, mm nära marken som du säger, jag har också tänkt på det.
Svanar och duvor, mm hänger också kvar i höstbeteendet här.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Jämrans Onödigt tråd...

Inlägg av rödluvan »

En fundering jag haft detta år är hur detta kommer att påverkar fågelstammen för vissa arter här, i och med att driften att flytta har satts ur spel mot normala år, problemet för dem är ju att det kommer köldknäppar som är ganska intensiva och stänger av tillgången till födan de vant sig vid, bokstavligen över en natt, frågan är om de nu har tillräckliga resurser att kunna röra sig över långa avstånd för att hitta tillräckligt med föda att hålla värmen och klara sig, jag funderar om detta kommer att påverkar häckningen sedan.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"