Fantasipriser på campingkök

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10536
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Fantasipriser på campingkök

Inlägg av bastard »

kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Vattendrag
Inlägg: 253
Blev medlem: 10 jul 2020 15:22
Ort: odox

Re: Fantasipriser på campingkök

Inlägg av Vattendrag »

Ett sprillans nytt eller snarare NOS får nog ses som ett samlarobjekt precis som ocirkulerade mynt.

Jag tittade efter fotogenkök själv för ett par år sedan i tron att de borde finnas till spottstyvrar men så var inte fallet. Billgare att köpa ett nytt multibränsle.
halo
Inlägg: 55
Blev medlem: 14 apr 2020 09:25

Re: Fantasipriser på campingkök

Inlägg av halo »

Obstinat skrev: 04 dec 2020 15:13 ... Tittar man in på tex tradera går ju vissa spisar för i min värld fantasipriser :hm: Vet inte om det är något fuffens med försäljningarna? Typ någon som vill tvätta pengar likt det som ibland händer i konstbranschen? Eller så ligger det i tiden o fler än mig önskar gamla klenoder...
Högst logiskt att priserna stiger iom att det är årets julklapp och att Corona har fått folk att inse att man bör ha ett sånt hemma. Håller med om att det verkar vara lite väl galna priser.
Obstinat
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 maj 2019 18:19

Re: Fantasipriser på campingkök

Inlägg av Obstinat »

halo skrev: 07 dec 2020 15:40 [quote=Obstinat post_id=18017 time=<a href="tel:1607091232">1607091232</a> user_id=101]
... Tittar man in på tex tradera går ju vissa spisar för i min värld fantasipriser :hm: Vet inte om det är något fuffens med försäljningarna? Typ någon som vill tvätta pengar likt det som ibland händer i konstbranschen? Eller så ligger det i tiden o fler än mig önskar gamla klenoder...
Högst logiskt att priserna stiger iom att det är årets julklapp och att Corona har fått folk att inse att man bör ha ett sånt hemma. Håller med om att det verkar vara lite väl galna priser.
[/quote]

:D Tror iofs inte det är hela sanningen då priserna har rakat i höjden sedan några år! Men kan ju vara en kombo där avsaknaden av utlandsresor har gjort folk o fä mer benägna att lägga pengar på annat i dessa Coronatider.

Glamping kan det vara det nya framöver? Glamping innebär tydligen ett lyxigare tältliv! Gärna att tält finns uppsatt redan o med diverse bekvämlighet. Sett att det finns flera sådana alternativ i Sverige o i världen. Återigen med ett fokus på Corona o avsaknaden av ett resande utomlands! Ett alternativ till hotell. Där du får möta naturen i en ombonad tillvaro vid ankomst.

Samlar på det mesta o fick glädjen att tillskansa mig 2 st kompletta bomullstält a 30-40 tal med tillhörande tältsängar modell amerikanska :mrgreen: Tältpinnar osv är av trä o i bra skick! Att då kunna erbjuda tidstypiska spisar för den äventyrslystna skulle kunna vara ettkul experiment :D Naturligtvis mot betalning..... :notme:
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10536
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Fantasipriser på campingkök

Inlägg av bastard »

kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Fantasipriser på campingkök

Inlägg av Charlie** »

Vattendrag skrev: 07 dec 2020 10:50 Ett sprillans nytt eller snarare NOS får nog ses som ett samlarobjekt precis som ocirkulerade mynt.

Jag tittade efter fotogenkök själv för ett par år sedan i tron att de borde finnas till spottstyvrar men så var inte fallet. Billgare att köpa ett nytt multibränsle.
Ja, dessa gamla klassiker är ju samlarobjekt snarare än funktionella kök för fjällvandringen. Även priserna på de moderna Mf-köken kan ju avskräcka en del men med tanke på att det handlar om en engångskostnad och är en livstidsinvestering, så är det inte så farligt faktiskt.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10536
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Fantasipriser på campingkök

Inlägg av bastard »

kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2514
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Fantasipriser på campingkök

Inlägg av xsive »

Folk är inte kloka. :smack: Måste finnas många tusen såna här i gömmorna
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
Vattendrag
Inlägg: 253
Blev medlem: 10 jul 2020 15:22
Ort: odox

Re: Fantasipriser på campingkök

Inlägg av Vattendrag »

xsive skrev: 13 mar 2021 10:18
Folk är inte kloka. :smack: Måste finnas många tusen såna här i gömmorna
Fast detta var ju stålversionen :arrow: :lol:
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10536
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Fantasipriser på campingkök

Inlägg av bastard »

kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"