2021, din höjda beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
bokmalen
Inlägg: 760
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av bokmalen »

Två par svetshandskar
5 par arbetshandskar
En burk skovax
Ett par mjärdar
Lite blandade verktyg för trädgården
I intend to live forever, or die trying to
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av maskros »

Fixat irriterande småfel på traktorn vid BOL.
Fixat till det tillfälliga växthuset så det klarar en säsong till.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
BarbaryanKvlt
Inlägg: 136
Blev medlem: 11 jan 2020 23:00

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av BarbaryanKvlt »

Restriktioner för fågelinfluensa släppta så byggt klart hönsgård. Kläckt lite nya kycklingar i kläckaren åt en bekant.
WoodsmansLife
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 apr 2021 08:57

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av WoodsmansLife »

Ett paket med olika pannlampor och ficklampor kom till utlämningsstället igår.
Trots att det inte blir mörkt nu så kommer det ju tider varje år där det knappt är ljust en längre tid, lika bra att skaffa det nu!

Potatislandet är fräst och hämtar jord från bonden om ett par dagar!
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av xsive »

Ett par DG-Soldier minikök med extra hexaminetabletter och passande rektangulära kokkärl för kompaktaste möjlighet
att kunna värma vatten där formfaktorn passar dåligt för ett normalt runt kök.
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av maskros »

En simpel hembyggd online-ups-lösning för att säkra internet även vid strömavbrott. Så jag slipper släpa fram elverk och annat krafs.
Helautomatisk batteriladdare, bilbatteri, inverter - ren sinus 150W. AGM 80 Ah från biltema kostar 1850 kr, det sved till men de lär hålla längre... Hoppas det funkar att ha laddaren inkopplad kontinuerligt och kontinuerligt driva routern från invertern. Placerar jag den rätt kan jag även driva en övervakningskamera. :hm:
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Ursus

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

En ullmössa och ett par grova ull-långkalsonger till bra pris. Vintern kommer alltid igen.

En stormtändare.

Försvarets tredelsbestick gånger tre, oanvänt. Världens bästa bestick för utomhusbruk. Stor sked, kniv tillräckligt vass för att kunna göra annat än att bara bre smör.

Samt (och detta är kronjuvelen) en snuskburk till, inklusive enmansköket, allt oanvänt. Denna gång i aluminium. Börjar vara verkligt svåra att få tag på i försvarets original, känns bra att få lägga mina vantar på en sådan. Min gamla i rostfritt kommer att räcka en livstid, men ändå bra att ha en extra. Lättare att bära.

Allt detta från min högst värderade överskottsnasare: Armystuff.se
WoodsmansLife
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 apr 2021 08:57

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av WoodsmansLife »

De allra mesta är nu utplanterat. Potatisen åker i backen nu till veckan!

Fixat ett par av mjärdarna som behövt lite kärlek och en utav dem är ute i den fina abborrviken. Tror vattnet är för kallt ännu för att de ska börja röra på sig ordentligt..
Ursus

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

Kan tillägga att jag vände potatislandet igår också, samt noterar att några gamla skott av svartvinbär har börjat spridas som elden i skogsbrynet intill gården. Muy bueno! Svartvinbär åt folket om några år.
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Protect »

Investerat i en komplett uppsättning kugghjul, lyror mm. till delningsapparaten till fräsmaskinen så nu kan jag fräsa spiralspår på axlar, sneda kugghjul och allt mellan himmel och jord när det gäller spår och kugghjul. Dessutom "flöt det in" ett finpoligt större magnetbord till verktygsslipen så nu är planslipning, slipning av huggknivar mm. ett icke-problem.

När (om) SHTF inträffar kommer min välsorterade verkstad i 60-talsstuk att bli guld värd när alla cnc-maskiner och annat högteknologiskt stannat, mina maskiner kan drivas med ångmaskin om det skulle behövas, eget reservelverk finns dessutom på gården så när det gäller maskinbearbetning, svetsning mm. är jag helt självförsörjande.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"