2021, din höjda beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Ursus

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

Fick en kuslig känsla av att vi kan dyka ned i värre restriktioner när regeringens slapphänta upphävanden blir verklighet (om det kommer nya, aggressiva varianter). Så jag tog en sväng till.

Munskydd modell enkla (ifall det behövs på affärer osv), en ny däckpump, en sorteringslåda för batterier, en ny Mora Robust till garaget då min gamla är Missing In Action. Är inte mycket för konserver, men drog med några sådana också. Oliver, ananas, varmkorv, lite sånt.

Annars känner jag mig stabil i preppsen.
bokmalen
Inlägg: 760
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av bokmalen »

Ursus skrev: 08 sep 2021 20:22 Munskydd modell enkla (ifall det behövs på affärer osv)
Har också köpt på mig lite. Köper mina på Jula, de har 50-pack.
I intend to live forever, or die trying to
Ursus

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

bokmalen skrev: 08 sep 2021 21:07
Ursus skrev: 08 sep 2021 20:22 Munskydd modell enkla (ifall det behövs på affärer osv)
Har också köpt på mig lite. Köper mina på Jula, de har 50-pack.
Jula, samma här :hug: Gjorde lite efterforskningar för ett tag sedan, det var flest masker för pengarna (då i alla fall, kan vara prisändrat nu)
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10347
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av bastard »

köpte jaktkulor som bör räcka många år till
går ju alltid att sälja senare om man skulle ha för mycket :mrgreen:

årets inköp av ikeas laddbara med, brukar köpa 20 per år så har man en del om skiten hamnar i fläkten
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
mopar340
Inlägg: 424
Blev medlem: 19 maj 2019 00:29

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av mopar340 »

Slipa första kniven med Tormeke:n vart långt över förväntan en 10 kr budget mora från jula(?) som varit helt oandvändbar vart som ett rakblad med spegel finish på eggen. nu ska det slipas.. :mrgreen:
Xerxes
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 sep 2021 14:44

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Xerxes »

Reggat mig här, har följt denna samt liknande tråd på syster forumet i flera år. Egentligen ett under att jag inte reggat mig tidigare. Har fått så otroligt mycket inspiration och tips av forumet och medlemmar härifrån. Men,nu är jag äntligen här och här kommer mina åtgärder för att höja beredskapen denna månad
Kan summera denna månad:
Skördar från landet på BOL:en , blev morötter,potatis,rödbetor,björnbär och bondbönor. Nu återstår konservering och inrättning av det som har skördats. Har redan börjat planera expansion av odlingarna till nästa år.

Köpt ett gammalt jägarkök från överskott, har nu tillräckligt med friluftskök att jag kan använda de vanligaste typerna av bränslena idag. "One is none".
Insett att jag har prioriterat mat lägst,så har börjat köpa på mig mer av mina basvaror. Denna månad blev det 2kg linser och bönor samt 5kg ris. Till det så köptes det diverse konserver. Mat kommer vara stora huvudfokuset framöver. Förhoppningsvis blir det ett besök till grossist i när framtid.
Vill tacka för möjligheten att kunna bli medlem på detta eminenta forum.
// Xerxes
Ursus

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

Xerxes skrev: 15 sep 2021 15:49 Reggat mig här, har följt denna samt liknande tråd på syster forumet i flera år. Egentligen ett under att jag inte reggat mig tidigare. Har fått så otroligt mycket inspiration och tips av forumet och medlemmar härifrån. Men,nu är jag äntligen här och här kommer mina åtgärder för att höja beredskapen denna månad
Kan summera denna månad:
Skördar från landet på BOL:en , blev morötter,potatis,rödbetor,björnbär och bondbönor. Nu återstår konservering och inrättning av det som har skördats. Har redan börjat planera expansion av odlingarna till nästa år.

Köpt ett gammalt jägarkök från överskott, har nu tillräckligt med friluftskök att jag kan använda de vanligaste typerna av bränslena idag. "One is none".
Insett att jag har prioriterat mat lägst,så har börjat köpa på mig mer av mina basvaror. Denna månad blev det 2kg linser och bönor samt 5kg ris. Till det så köptes det diverse konserver. Mat kommer vara stora huvudfokuset framöver. Förhoppningsvis blir det ett besök till grossist i när framtid.
Vill tacka för möjligheten att kunna bli medlem på detta eminenta forum.
// Xerxes
Varmt välkommen!! Hoppas att du skall trivas :hug:
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10347
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av bastard »

välkommen Xerxes

för egen del så har jag bunkrat på mig en del salt, socker,bestick och diskborstar,vedkamin för verkstaden, lite verktyg som jag fick, ex borr som ingen orkar slipa, men jag har borrslip i verkstaden så...
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Dancecommander »

Köpt tre kg av det godaste snabbkaffet.
Har nu nått målet om ett halvår, minst, med kosttillskott i form av vitaminer, mineraler, omega-3 osv. Har ännu mer av D3-vitamin, för långa zombievintrar.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Charlie** »

Fyllt frysboxen med ca 24 kg älgkött.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"