Öppet arkiv SVT nostalgi

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Obstinat
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 maj 2019 18:19

Öppet arkiv SVT nostalgi

Inlägg av Obstinat »

Gillar inte göra reklam för något men ibland finner man pärlor i dyngstacken :D

Om man uppskattar/gillar att titta på saker från förr så kan kanske detta uppskattas? Ni som är födda efter 1970 behöver inte gå till optikern om ni tycker det är konstigt att behöva titta på svartvit film :mrgreen:

Har denna kväll åtnjutit hur det var att leva i Skärgården förr plus ett svartvitt äventyr i Småland anno 1962 i orten Linneryd.

Känner att det ibland kan vara bra o se tillbaka.... På både gott o ont!
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2855
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Öppet arkiv SVT nostalgi

Inlägg av Marie »

Skojsigt.. :D

Jasså.... jag som dunkade på tv'n för att färgen verkade pajat. :lol: :lol: :lol:

Jag har inte kikat vad de har, men tack för tipset. :up:

Själv kikar jag ofta på gamla tv-serier o filmer... det är ett sätt o komma lite mentalt offline när det inte finns mobiltelefoner o datorer i filmer o serier... liten mental avkoppling från våran stressiga värld.
Gunsmoke, Bröderna cartwright, Dukes of hazzard, M*A*S*H, med flera är sevärda serier om man vill stressa ner från våran moderna värld 8-)
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Obstinat
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 maj 2019 18:19

Re: Öppet arkiv SVT nostalgi

Inlägg av Obstinat »

Får väl pinsamt nog erkänna att jag tittade på ”Lilla huset på prärien” häromveckan :notme: Men det var bara för att kolla om jag mindes alla skådisarna :D O så var det i färg :mrgreen:
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2855
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Öppet arkiv SVT nostalgi

Inlägg av Marie »

Obstinat skrev: 06 jan 2021 21:39 Får väl pinsamt nog erkänna att jag tittade på ”Lilla huset på prärien” häromveckan :notme: Men det var bara för att kolla om jag mindes alla skådisarna :D O så var det i färg :mrgreen:
Pinsamt... neee... Den serien har jag oxå. :mrgreen: pappan i lilla huset på prärien är ju little joe i bröderna cartwright :)
Familjen macahan måste du ju ha oxå juh ;)
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"