Era intressen förutom det uppenbara....o jobb!

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Obstinat
Inlägg: 465
Blev medlem: 10 maj 2019 18:19

Re: Era intressen förutom det uppenbara....o jobb!

Inlägg av Obstinat »

Hmmm :hm: Känner mig lite patetisk o enkelspårig när jag läser era andras intressen :D Jämfört med min enkla presentation!
Obstinat skrev: 07 jan 2021 21:47 Börjar med mig själv! Har många strängar förutom då det uppenbara Dvs Prepping! Även om mina intressen ibland sammanfaller inom ämnet :D

Är sedan barnsben intresserad av allt möjligt o samla på! Vet inte vars det kommer ifrån men loppisar auktioner o helst äldre ting går jag igång på. Gärna praktiska saker! Som ex handverktyg maskiner traktorer stolt ägare av en Ferguson 135 :mrgreen:
Nöjer mig inte med en skyffel eller spade utan vill helst ha några i reserv..... Känns det igen :mrgreen:

Besökte i dessa Corona tider en loppis idag! Var ensam. Tyvärr inga verktyg men fann en hel syltburk med knappar.... Behöver hitta någon som kan sy i dem oxå :D :D

Någon annan som törs berätta om sina laster..... :notme:
Läst att fler är historieintresserade o det gäller även mig. Hade tex apropå samlarmani en period med inriktning på konst företrädesvis måleri. Inköpen var inte speciellt dyra men till saken hör att när man väl fått intresse för en konstnär som man hoppades att man fått i sin ägo :smack: Så tillbringades många timmar på nätet samt inköptes böcker inom ämnet! För att rättfärdiga ett inköp. Det kunde både röra sig om loppisfynd samt nätauktioner. Gillar detektivarbetet Dvs att forska sig bakåt både på nätet eller i böcker eller tom ibland i museivärlden. Fördelen med nätet är ju som ni vet att man kan hamna på ställen o saker som man inte hade en aning om... Tyvärr har jag insett att jag inte kan livnära mig inom detta! Kunskapen är alltför klen.... :mrgreen:

Önskar att jag vore mer intresserad av utomhusaktiviteter på fritiden. Men pga lathet o ett jobb som oftast innebär att jag är ute i det fria så är det inget som lockar. Trots scouting o båtliv tidigare...

Är ganska samhällsintresserad o försöker förstå omvärlden från min horisont! Som många av er andra har jag insett att bara lyssna på en part kan vara förgörande. Så mkt tid går åt till att ta in info o naturligtvis försöka sålla ibland mediabruset...

Kan lätt fastna på någon youtubekanal tex Forgotten Weapons som någon annan här nämnde eller gamla bergrum o annat som hör historien till! Är väl i grunden en Nostalgiker :mrgreen: :-g
Användarens profilbild
Olyckskorpen
Inlägg: 235
Blev medlem: 27 maj 2019 15:26

Re: Era intressen förutom det uppenbara....o jobb!

Inlägg av Olyckskorpen »

Jag är en ganska kreativ person som gillar att skapa saker. Det kan vara musik (både skriva och spela/sjunga), dans, eller mer hantverksmässiga saker som elektronik eller slöjdande. Jag spelar en del spel också, och tränar. Det pendlar mellan löpträning och styrka, mer löpning det senaste året förstås. Det händer att jag läser en bok eller två på semestern.
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"