2021, din sänkta beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2506
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

2021, din sänkta beredskap

Inlägg av xsive »

Fanns ju ingen tråd för sänkt beredskap 2021 så fick bli en ny

Varit på gång ett tag att ersätta min bättre hälfts fordon och jag har då idoget propagerat för att hon
absolut behöver någon 4x4 som även kan fungera som BOV. Tex en Duster eller liknande.
Detta fallerade dock fullständigt. "Jag vill inte köra en traktor" osv... :smack:
Visst finns det snygga 4x4 också men med en helt annan prislapp. Ville ju samtidigt ha något nyare som
gått få mil som skall fungera utan problem eller större reparationer några år.
Istället blev det en ett par år gammal mellanklasskombi som då varken höjde fordonskapaciteten och
samtidigt grävde ett skapligt hål i besparingarna.
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
Vattendrag
Inlägg: 253
Blev medlem: 10 jul 2020 15:22
Ort: odox

Re: 2021, din sänkta beredskap

Inlägg av Vattendrag »

Man kan väl säga att bytet av den gamla skitpannan med pelletsbrännare till en luftvattenvärmepump är sänkt beredskap. Jag funderar lite på hur man ska lösa detta men idéer är en dieselbrännare i gillestugan med öppna spisen som avgasrör eller något eldningsbart att docka till värmepumpens tank då jag har kvar rökröret i pannrummet.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2994
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: 2021, din sänkta beredskap

Inlägg av maskros »

Snön tog mit DIY-växthus. :cry:
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
lupl

Re: 2021, din sänkta beredskap

Inlägg av lupl »

Skiiiit! Blodtryck 163/112 :shtf:
Antar de finns piller för det..
mango
Inlägg: 375
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: 2021, din sänkta beredskap

Inlägg av mango »

Ej inköp av vare sig ammuniton eller laddkomponenter på minst 12 månader.

Ni som är inne på jakt och skytte vet ju att aldrig i modern tid har väl bristen och efterfrågan på ammunition varit större!
Ursus

Re: 2021, din sänkta beredskap

Inlägg av Ursus »

mango skrev: 30 apr 2021 19:04 Ej inköp av vare sig ammuniton eller laddkomponenter på minst 12 månader.

Ni som är inne på jakt och skytte vet ju att aldrig i modern tid har väl bristen och efterfrågan på ammunition varit större!
Jo, det är otäckt knapert med ammo även hos min lokala handlare. Det var ett klokt val att bunkra gångna år, får hålla nere på övning denna säsong.
Ursus

Re: 2021, din sänkta beredskap

Inlägg av Ursus »

Samtliga häggar på gården har drabbats av pungsjuka. :smack:

Bara att såga ner, då. Suck. En ljuspunkt är att landet får mer sol, samt att vedlagret toppas en aning.
pelleprepper
Inlägg: 203
Blev medlem: 12 jun 2019 09:12

Re: 2021, din sänkta beredskap

Inlägg av pelleprepper »

Hustruns iver att minska midjefånget har resulterat att det söks efter produkter med LÅGT kalori innehåll. Hon hittade nudlar med 3 kalorier / 100 gram. Går väl åt mer energi att äta eländet.
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: 2021, din sänkta beredskap

Inlägg av FCR2 »

Sidoprojekt som suger kraft och tid. Typ om man inte orkar sköta hus och djur så måste man ta tuffa beslut. Inte lämpa över jobbet på mig. :shtf:
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Ursus

Re: 2021, din sänkta beredskap

Inlägg av Ursus »

Insåg precis att jag ligger på fjärde plats med antal postade inlägg på detta forum :lol:

Sänkt beredskap är att jag saknar liv och hänger här alldeles för mycket; måste börja förvalta min tid bättre :notme: :notme: :zombie:
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"