Sköna citat, galna. kloka eller vad som

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Sköna citat, galna. kloka eller vad som

Inlägg av maskros »

Läget är allvarligt något måste göras.
Detta är något, därför måste det göras.
Hittat bland kommentarerna på Cornu.

Kan appliceras på allt möjligt men stämmer ofta på valfläsk.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Ursus

Re: Sköna citat, galna. kloka eller vad som

Inlägg av Ursus »

Skrivet av användaren acathode på Reddits "Svensk Politik"-forum; rörande ämnet varför politiker inte strider för bostadspolitiken. Mest klockrena jag någonsin läst:
En skapligt stor del av den övre medelklassen som bor i bostadsrätter i städerna går idag med vinst på sitt boende - dvs. värdeökningen är mer än vad de betalar i hyra.

Inte bara är denna demografiska grupp i sig en väldigt viktig grupp, som dessutom är notoriskt illojala mot specifika partier och i stor utsträckning röstar på det parti som strösslar mest pengar på dem - det råkar också vara den grupp som dels väldigt många journalister och mediamänniskor tillhör, och dels väldigt många tjänstemän och många politiker själva faller inom. Sen som grädde på moset är tjänar också bankerna storkovan på hela denna karusell.

Det vore med andra ord politiskt självmål att försöka fixa bostadsmarknaden, för centralt i den fixen är att få slut på denna extrema värdeökning på bostäder. Denna grupp människor - som ordnat sina liv (och lån) med antagandet att deras bostadsrätter ständigt kommer öka i värde - skulle skrika som stuckna grisar, och iom. att de mer eller mindre kontrollerar det svenska nyhetslandskapet så skulle skriken bli öronbedövande...
Tråden i sin helhet hittas här:

https://www.reddit.com/r/svenskpolitik/ ... politiken/
Ursus

Re: Sköna citat, galna. kloka eller vad som

Inlägg av Ursus »

Ett citat som jag sedan länge saknar gick något såhär.

"When the smoke clears, the last man standing will be wearing cargo shorts and wielding a Mosin", eller något liknande.

Nån som kommer ihåg detta citat i sin exakthet och vem som skrev det? Kurt Saxon, Jeff Cooper, eller nån annan vill jag säga spontant, men hittar inte igen den när googlar.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Sköna citat, galna. kloka eller vad som

Inlägg av Parabellum »

Each of us has a natural right, from God, to defend his person, his liberty, and his property.
Frederic Bastiat
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Sköna citat, galna. kloka eller vad som

Inlägg av Parabellum »

När försiktigheten finns överallt, finns modet ingenstans.

/20 franska generaler.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Sköna citat, galna. kloka eller vad som

Inlägg av Protect »

Mitt favoritcitat sa en tjur, "enda gången jag backar är när jag tar sats" och det funkar alltid, tom. på helgalna snattare som inte butikspersonalen fick stopp på. Killen vek ihop sig som en rutten tall när jag stångade luften ur honom och sen vek jag ihop honom ungefär som jag gör med sprattlande kreatur och satte mig på honom tills polisen hann fram, dom hade aldrig hört talas om nåt liknande men har man fajtats på skoj med kreatur så är ett påtänt benrangel med noll koll ingen match när dom inte har ögonen med sig. :lol:
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Sköna citat, galna. kloka eller vad som

Inlägg av Marie »

Förutom citaten i min signatur så är denna klockren som jag använder ofta i heta diskussioner med vissa typer av människor. :lol:

Från under belägring2 säger Everett McGill....... Assumption is the mother of all fuck ups!
och det stämmer.. för extremt många människor gör felaktiga antaganden och agerar utifrån det.
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Sköna citat, galna. kloka eller vad som

Inlägg av FCR2 »

-If it ain't raining it ain't training.
-PPPPPP, propper planing prevents piss poor performance.
-Improvise, adapt and overcome.

Finns väldigt många roliga och sanna talesätt.

"Det kan gå bra" CO KS09. I början tyckte jag att det var det mest korkade jag hört. Nu 17 år senare så tycker jag bättre om hans slogan.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Ursus

Re: Sköna citat, galna. kloka eller vad som

Inlägg av Ursus »

"Once there were brook trout in the streams in the mountains. You could see them standing in the amber current where the white edges of their fins wimpled softly in the flow. They smelled of moss in your hand. Polished and muscular and torsional. On their backs were vermiculate patterns that were maps of the world in its becoming. Maps and mazes. Of a thing which could not be put back. Not be made right again. In the deep glens where they lived all things were older than man and they hummed of mystery."

Om ni känner igen detta utan att googla, så är ni mina själsfränder.
mango
Inlägg: 377
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Sköna citat, galna. kloka eller vad som

Inlägg av mango »

"Man kan aldrig ha för mycket av rött vin, bra litteratur eller för mycket ammunition"

Stämmer väl in på mig själv, även om Rudyard Kipling lär ha myntat det.
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"