Den positiva tråden

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1486
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Den positiva tråden

Inlägg av entropi »

Jag har så mycket negativitet i mig och mycket ser mörkt ut just nu i vårt samhälle.

Men jag vill inte att alla problem ska få hopa sig och utmynna i defaitism, så det vore trevligt om vi kunde peka på våra ljuspunkter i någon tråd också.

* Corona har gjort att många kan och vill röra sig ut från städerna. Distansarbete har potential att blåsa nytt liv i avfolkningsorter!

* Bitcoin -kursen har haft en rejäl korrektion. Ni som kände att ni missat tåget har ett guldläge att gå in nu!
El Salvador inför bitcoin som officiel valuta tillsammans med US dollar. Många andra länder kan potentiellt haka på.

* Samhället blir svagare, men det betyder att du kan bli starkare och stå på egna ben. Det finns stora möjligheter i alla förändringar för de som sett det i tid, även detta!
Survival
Honor
Liberty
Abbe
Inlägg: 116
Blev medlem: 06 maj 2019 01:42

Re: Den positiva tråden

Inlägg av Abbe »

Att undvika preppsajter mellan varven kan också vara bra, för somliga, i vart fall för mig :D . Det kan bli lite för mycket av det goda/ onda. Har inte ens stigit ner/ försökt stiga ner i sandlådeavdelningen.

Men allvarligt talat får man väl se coronasituationen som positiv även om jag är inställd på en ny ovanlig vinter. Jag tror också att pandemin har fått många att tänka om lite.
Slava Ukraini! Jag är inte prepper för att jag fruktar döden, utan för att jag älskar livet.
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1073
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Den positiva tråden

Inlägg av rödluvan »

Jo, det hör väl till sakens natur att vi som regel fokuserar på det supernegativa vad gäller förberedelser för befarade scenarier.
Därför jag var tvungen att ta paus från nyheterna (bortsett från sådant man behöver veta) blir lätt för mycket för det allmänna välbefinnandet annars om man inte i allafall tillfälligt stänger av en del.
Covid känns tex inte så viktigt att diskutera att jag behöver höra om det precis varje dag, inte heller rosa elefantkriser och annat, i allafall inte flera timmar om dagen, om man ändå inte kan göra så mycket mer åt det på egen hand. :)

Jag tänker på möjligheter om man nu tex önskar flytta ned till Sydeuropa eller någon annan del av världen.
Egentligen skulle det faktiskt vara mycket roligare att tillbringa vintern i de spanska bergen, tex jämfört med att sitta hemma i pissvädret här och tugga på gårdagens rester av snabbköpets urvattnade falukorv, härsket mjöl och gammalt ris bara för att det är det enda utbudet i alla städer här och all god mat som är prisvärd tycks försvinna ur sortimentet, typ... Då kan man ju i stället tänka på spansk böngryta med oxbensbuljong, musselsoppa, eller kanske åka över till Frankrike och äta riktigt lyxigt på någon lokal taverna. Eller åka ut med båten på Medelhavet och ta med matsäck av den lokala maten Bo Hagström talade sig varm om (om han nu hade varit vid Medelhavet...)... Man kan ju fantisera om det i allafall... :)
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"