vad händer om alla blir sterila?

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1479
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

vad händer om alla blir sterila?

Inlägg av entropi »

Ta inte det här som det påstående att alla blir sterila av vaccinet.
Men jag läste om indikeringar på menstruationsstörningar, och jag vet att det varit förändringar hos min fru efter vaccinet tex.

Så, om vi leker med tanken att 95% av alla kvinnor blir sterila, av vaccinet eller något annat, vad får det för långsiktiga konsekvenser?
Vi har ju tex serien The Handmaid's Tale som inte direkt målar upp en utopi.

* De flesta ätter i västvärlden utrotas genetiskt. Vem ärver deras tillgångar?
* Judiskt arv sker på moderns sida vad jag förstår.
* Om tex större delen av Europas befolkning inser att de inte ska lämna över världen till sina barn, vad blir miljökonsekvenserna?
Survival
Honor
Liberty
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2994
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: vad händer om alla blir sterila?

Inlägg av maskros »

Starten på en ny bok...

Jättesvårt att spekulera. Skulle sorg vara den dominerande känslan, oro, ilska? Skulle de få barn som ändå föddes omhuldas av hela samhället eller skulle frustrationen riktas mot dem och deras föräldrar så de blev hatade? Skulle vi anstränga oss för deras skull, så de fick det bra och deras barnbarn fick det bra eller skulle vi ta än mindre hänsyn än vi gör nu när det är våra egna barnbarn som kommer att råka illa ut?

Jag tror det skulle bli illa. Desperat festande, knarkande, horande, sprängande, skjutande - maxa upplevelserna till slutet. Full fart rakt in i väggen, det finns ju bara personliga konsekvenser i ett sånt läge. Härja är ett sätt att hantera sorgsenhet.

Överlever några av de fertila och jorden fortfarande var beboelig så skulle de väl ha en chans. Vet inte vad som händer med biolab som tappar strömmen, kärnkraftverk som tappar strömmen och blir utan tillsyn eller med bassänger runt om i världen där gammalt kärnbränsle ligger och kyls av vatten som pumpas runt. Det finns en del otrevliga kemiska industrier som inte mår bra av att lämnas strömlösa utan tillsyn. Kanske kunde de överleva på Nya Zeeland eller nåt.

Jag tror det skulle vara jobbigt att vara kvar.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Timmerstugan
Inlägg: 160
Blev medlem: 08 okt 2021 14:27

Re: vad händer om alla blir sterila?

Inlägg av Timmerstugan »

Det är en riktigt mörk framtid. Vinnare i den här ekvationen är statens arvsfond.

Mina tankar just nu är.
* Om hälften av Sveriges befolkning går bort. Rasar huspriserna fortfarande med hög inflation? Dax att bygga Timmerstugan. :D
* Öka prepping tre gånger upp, köp tre gånger så mycket av allt du handlar.
* När den stora massan ser vad som händer, var riktas ilskan?

Det har visat sig att mammor för över vaccinproblemen med bröstmjölken, vilket lagrar dessa ämnen i barnet hjärna och livmoder. Barnet i sin tur kommer att upptäcka sin sterilitet vid 18års ålder. Vi kan se två-tre generationer vara sterila.

Folk som inser att de blivit blåste kan inte ta upp informationen. På samma som du skjuter detta ifrån dig, på samma sätt kommer andra också att göra det. Dax att tänka till. Dax att ligga steget före. Dax att hitta likasinnade.

Det är mycket att diskutera, just nu är fokus för mig i närtid,
1. Hur klarar man sig när ilskan når den stora massan.
2. Vilka är det som blir kvar när hälften går bort (3-10).
3. Hur ser framtiden ut 10 år och framåt.

Vi måste planera för ett extremt skiftande samhälle, det är vad jag ser just nu.
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: vad händer om alla blir sterila?

Inlägg av EN brun böna »

Saknas den yngre arbetsföra delen av befolkningen så kommer många äldre, sjuka och handikappade att snabbt duka under vilket kommer att skynda på fläkten. Fler kommer snabbt att få problem som fortfarande är så friska att de har arbete, men bara pga medicinering typ svårare diabetes eller kroniska cancerformer som idag går att leva med. Men då arbetsplatser stänger som apotek och sjukvård blir de utan sina mediciner och dalar snabbt i hälsa.
För få vuxna att sköta alla barn kommer att leda till matbrist och svält, likt den i Afghanistan.
Så rullar det vidare.
Ser ett läge för att samla sig i mindre grupp av människor med mycket kunskap om allt möjligt och köpa upp en by där det finns naturtillgångar för att klara av framtiden utan att behöva samhällets stöd eller sociala liv
Ursus

Re: vad händer om alla blir sterila?

Inlägg av Ursus »

Inte ens lönt att spekulera i. Det kommer inte att bli någon massterilitet av vaccinet. Lika lite som att vi blir mikrochippade eller kommer att dö om tre år.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2994
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: vad händer om alla blir sterila?

Inlägg av maskros »

Det har du förstås rätt i. Låt oss likväl leka med tanken på vad det skulle medföra om 95% av jordens kvinnor, av någon anledning, blev sterila. Eller, för all del, 99% av jordens män. (Sätter steriliteten högre där eftersom en man kan göra fler kvinnor med barn.)

Om det var män som blev sterila, skulle övriga män få tokspel och slå ihjäl de fertila eller skulle tvärt om de sterila muta de fertila med varor och lyxleverne för att göra deras fruar med barn (tänk spermadonationer som redan görs)?

Bäst vore kanske om fertiliteten sjönk till 50% för både kvinnor och män under några generationer. Undantaget det personliga lidandet av att inte kunna få barn så skulle naturen möjligen få lite återhämtningschans med några generationers kraftig populationsminskning.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Ursus

Re: vad händer om alla blir sterila?

Inlägg av Ursus »

I och för sig, med tanke på hur testosteronet sjunker hos män år för år kanske viss infertilitet inte är helt otänkbart framöver.

För egen del är jag nöjd så länge jag inte tillika blir impotent. Då kan det liggas friskt utan att riskera oönskad produktion utav knoddar. Resten av världen lär ju inte reagera lika förnöjt. Detta med barnafödande verkar ju vara heligt bortom allt annat.

Våldspiraler är inte otänkbart. Antalet religiösa fanatiker lär hundafaldigas över en natt. "Guds straff" och liknande; folk är lättlurade i tider av kris. Corona är ett tecken på just det med tanke på hur mycket konspirationer som flödar. Till och med tandläkare och kiropraktiker kan uttala sig om "vetenskapligt bevis" på att vaccinet gör en till en zombie så får de ett par hundra schizofrena dårar till dyrkare.
Användarens profilbild
Timmerstugan
Inlägg: 160
Blev medlem: 08 okt 2021 14:27

Re: vad händer om alla blir sterila?

Inlägg av Timmerstugan »

"The Future Has Arrived — It’s Just Not Evenly Distributed Yet"

Gör er hemläxa! Behöver ni hjälp skicka mig ett PM. :-g

Ett nytt scenario är att media fortsätter att vara kontrollerat. Verkligheten är för hemsk så folk flyr till den gamla verkligheten via TV:n, detta pågår längre än någon kan föreställa sig. Folk bara försvinner men ingen bryr sig. Det är någon slags psykologisk försvarsmekanism.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2994
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: vad händer om alla blir sterila?

Inlägg av maskros »

Varför PM, lägg det i sekten om du inte vill visa det för alla på nätet.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10330
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: vad händer om alla blir sterila?

Inlägg av bastard »

ser det som ett ickeprobvlem, jordklotet skulle må bra av det

men innan vi kommer dit så vill jag ha bevis för det, vilket om det är så kommer märkas ganska ordentligt i statestiken
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"