Knasiga reaktioner på saker man hör eller ser...

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Tank
Inlägg: 1680
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Knasiga reaktioner på saker man hör eller ser...

Inlägg av Tank »

Såg denna och hade precis samma tanke... :lol:

" Someone asked me if I hade plans for the fall.
It took me a moment to realize they meant "autumn" and not the collapse of civilization."

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Knasiga reaktioner på saker man hör eller ser...

Inlägg av maskros »

Tank skrev: 09 okt 2021 13:31 " Someone asked me if I hade plans for the fall.
It took me a moment to realize they meant "autumn" and not the collapse of civilization."
Vaddå miljöskadad? :lol: Ja, "fall" är ju tvetydigt och det är lätt att tänka i sina egna banor.

Apropå det så tycker jag fler och fler pratar öppet om att de preppar, även om ambitionsnivån varierar. För min det är det bra, det gör att jag kan var mer öppen och mindre kufisk. Jag kan glatt säga att jag preppar "för det har ju MSB sagt att man ska" men att jag rågar det som MSB säger. Man gömmer sig mitt i synfältet liksom. Att jag har reservel och fem konservburkar är ju inget som väcker uppmärksamhet. Goda tider mitt i eländet. 8-)
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10536
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Knasiga reaktioner på saker man hör eller ser...

Inlägg av bastard »

mentalt sett så funderar jag mer och mer på vad som egenteligen händer med hela samhället

uppenbara lögner från politiker, ingen diskuterar vad som händer, inget gör något , inte ens protesterar när det händer

skit samma för min del, jag har inga barn, och när samhäller kommer krakelera så kan jag förhoppningsvis sitta på åskådarläktaren med popcorn och se skådespelet
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1486
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: Knasiga reaktioner på saker man hör eller ser...

Inlägg av entropi »

bastard skrev: 10 okt 2021 10:40 mentalt sett så funderar jag mer och mer på vad som egenteligen händer med hela samhället

uppenbara lögner från politiker, ingen diskuterar vad som händer, inget gör något , inte ens protesterar när det händer

skit samma för min del, jag har inga barn, och när samhäller kommer krakelera så kan jag förhoppningsvis sitta på åskådarläktaren med popcorn och se skådespelet
Är det inte därifrån uttrycket att bli "red-pillad" kommer (som i the Matrix -filmen)?
Har gått i liknande tankar, men ibland tänker jag också att det kanske alltid varit så. Men tack vare internet är det svårt att skicka entydig propaganda, utan vem som helst kan göra det med ganska små resurser.
Det finns tex journalister som ställer följdfrågor och försöker titta "bakom gardinen", men de måste hitta alternativ finansiering och blir motarbetade av samhällets elit - som ju redan har sin kaka av de resurser som stulits(beskattats) från folket.

För att någonting ska kunna bli bättre så måste det gamla tillåtas rasa så någonting nytt kan byggas av de gamla rasmassorna. Men det verkar istället användas mer och mer resurser bara för att behålla status quo.
Tror att det gått så långt nu att USA skulle behöva defaulta på dollarn. De kommer säkert försöka sig på någon sorts "silent default" där dollarn finns kvar, men eliten har plötsligt flyttat allt till Bitcoin eller någonting annat. Pensioner och allt sånt kommer dock fortsätta betalas med den gamla valutan.
Förhoppningsvis görs det på ett sätt som inte tillåter auktoritära element som Ryssland och Kina att ta över våra liv i den någorlunda fria delen av världen!

Men det är oroväckande mycket som pågått den senaste tiden, och det känns ju inte direkt som att det lugnar ned sig...

Är vi i upptrappningen till ett tredje världskrig? Isåfall får vi verkligen hoppas att det inte blir kinetiskt :shock:
Survival
Honor
Liberty
Användarens profilbild
Timmerstugan
Inlägg: 160
Blev medlem: 08 okt 2021 14:27

Re: Knasiga reaktioner på saker man hör eller ser...

Inlägg av Timmerstugan »

bastard skrev: 10 okt 2021 10:40 skit samma för min del, jag har inga barn, och när samhället kommer krakelera så kan jag förhoppningsvis sitta på åskådarläktaren med popcorn och se skådespelet
Upp med humöret. Skulle du inte vilja bli ihågkommen som John Connor i Terminator 1?
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"