We-hunt.

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

We-hunt.

Inlägg av Daltorpet »

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden.
Jag har laddat ned en app som heter We-hunt, den kostar en del så inget om man egentligen inte jagar.

Hur jag ser det i preppsyfte? Appen har ett flertal funktioner som gps och att man kan pinna olika platser och händelser. Man kan skapa egna jakter med sina vänner och kan därigenom kolla varandras "kartor" jag har satt upp några pinnar som tex jaktstugor, vattenkällor, fiskebäckar, svampställen, vindskydd, förråd m.m

Man kan också skapa tider och mötesplatser med notifikationer. Jag tänker som så att är man ett par personer i sitt crew så kan det vara ett smidigt sätt att dels dela information utan att alltid behöva berätta om det fysiskt. Visst det fungerar inte om nätet ligger nere men det ger kanske ett större hum om området utan att behöva genomsöka allt själv.

Nu har vi appen iom att den fungerar som pejl till hundarna och skyttarna men tyckte att den hade ganska bra grejer. Nu jagar vi förvisso bara med familj och närmaste vännerna där alla är med på noterna från början.

Har ni använt er av appen? Vad tyckte ni om den isf?
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10335
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: We-hunt.

Inlägg av bastard »

har en gammal version i en gammal telefon, :down: tog mycket batteri, inget som jag tyckte riktigt om , men har fördelar om man kan dela platser och lite annat

jag annvänder inte den aktivt
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"