2019, din höjda beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 898
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: 2019, din höjda beredskap

Inlägg av Omnivore »

Farmor som aldrig lärde sig cykla på tvåhjuling har nu blivit med fraktcykel. Tjohoo! :D
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10540
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: 2019, din höjda beredskap

Inlägg av bastard »

nya varma täcken för vintern, dom gamla började bli dåliga

rtvättat och rengjort petflaskor, nu får dom torka någon vecka
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: 2019, din höjda beredskap

Inlägg av maskros »

Nytt dagtidsjobb med högre lön och kortare resväg.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10540
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: 2019, din höjda beredskap

Inlägg av bastard »

mera socker, billigt nu och oändligt hållbarhet
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Jakob
Inlägg: 624
Blev medlem: 11 maj 2019 18:29
Ort: KP

Re: 2019, din höjda beredskap

Inlägg av Jakob »

Köpt filar, sågblad och borrar.
Toppat upp bränslelagret med 30 liter bensin.
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
Skogsmusen
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 jun 2019 07:12

Re: 2019, din höjda beredskap

Inlägg av Skogsmusen »

Köpt nya LED-puckar till bilen, ligger nu tillsammans med startkablar, bogserlina, kniv/yxa etc under bagageutrymmet.
Ursus

Re: 2019, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

Börjat fippla med ett hemmagjort improviserat "multifuelkök" av skrot i garaget. Idéer som jag har haft ett tag nu och har plockat ihop från ett antal böcker, och efter min tråd om bensinkök och era mycket bra svar har jag bestämt mig för att testa. Extremt lågtech, "The Road-style", något som man ska kunna göra "var som helst" med olika varianter av prylar.

Återkommer om jag får ut något vettigt av det.

Har också spenderat ett antal timmar på skjutbanan. Lagt ett gammal kikarsikte på älgstudsarn istället för Aimpoint (punkten börjar vara hjälplöst kletig), övat fältmässigt snabbskytte med min baby: Carl Gustaf M/38 ;)
Scoo
Inlägg: 272
Blev medlem: 06 maj 2019 08:45
Ort: Nånstans nära taigan

Re: 2019, din höjda beredskap

Inlägg av Scoo »

Har under våren/sommaren skaffat två Stanley termosar och är hittills nöjd med dem, de håller verkligen värmen som en termos bör. Bottennappet hittills är då jag fick i julklapp en dansk Stelton designtermosmugg där man nog bör konsumera innehållet rätt fort iom. att den subjektivt kallnar rätt fort. Passade därför på att testa en 0,75 liters Stanley som visade sig vara bra och nu Stanleys 0,7 liters mattermos. De är gjorda i Kina nuförtiden men som nya så fungerar de i alla fall.
För mina barns skull
Ursus

Re: 2019, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

Scoo skrev: 17 jul 2019 10:42 Har under våren/sommaren skaffat två Stanley termosar och är hittills nöjd med dem, de håller verkligen värmen som en termos bör. Bottennappet hittills är då jag fick i julklapp en dansk Stelton designtermosmugg där man nog bör konsumera innehållet rätt fort iom. att den subjektivt kallnar rätt fort. Passade därför på att testa en 0,75 liters Stanley som visade sig vara bra och nu Stanleys 0,7 liters mattermos. De är gjorda i Kina nuförtiden men som nya så fungerar de i alla fall.
Har Stanleys 1-liters termos (den med handtag på sidan). Är också mycket, mycket nöjd! Enda negativa är priset, men jag har på känn att den kommer att bli en klenod.
Tomtemor1
Inlägg: 203
Blev medlem: 07 jun 2019 18:40

Re: 2019, din höjda beredskap

Inlägg av Tomtemor1 »

Bytt ut skosnören i kängorna och övriga skor mott paracord, ska se över ryggsäckarna och byta snören där med
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"