2020, sänkt beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Tank
Inlägg: 1679
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: 2020, sänkt beredskap

Inlägg av Tank »

xsive skrev: 29 okt 2020 21:15
Tank skrev: 29 okt 2020 20:44 Har ingen färdigpackad BoB längre. :hm:

//Tank
Ingen? :shock:
Hade trott två-tre som minimum.
Nej jag kan inte tro det. Vart är världen på väg? :wall:
Mina har noll mat färdigpackat numera men det är det enda som saknas
En preliminär analys pekar på att den ständiga närvaron i hemmet har gjort att man känner att man har lite mera tid på sig att packa väskan...

Bilen och EDC har dock samma status som tidigare.

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Scoo
Inlägg: 272
Blev medlem: 06 maj 2019 08:45
Ort: Nånstans nära taigan

Re: 2020, sänkt beredskap

Inlägg av Scoo »

Beställde en del vid Adlibris (skönlitteratur, bl.a. julklappar) och har för vana att i samma veva även ta några prepperrelaterade verk då jag nu väl beställer. Denna gång blev det däremot en nitlott, How to Dig a Well https://www.adlibris.com/se/bok/how-to- ... 1546775287. Lockades av det låga priset (10,80€ / 135 SEK) men borde ha kollat omdömen om den eller tittat på sidantal och vikt (månne sån där print-on-demand skräp?). Det som jag fick är något i stil med dålig C-uppsats som är illustrerad med svartvita bilder från flickr som med endast god vilja kan anses tangera ämnet. Texten är layoutad så den tar upp lite på 20 sidor med mycket luft emellan (totalt 30 sidor), faktainnehållet är synnerligen skralt (mest lösa bryderier som slutar i konklusionen att man borde anlita proffs som dels kollar upp var det är lämpligt med brunn och sen utför jobbet). Slösa inte era pengar på denna likt jag gjorde :down: :down: :down:

Tillägg: ser att det finns en nästan identisk en (bara annat omslag och aningens annorlunda titel) som är "författad" av en Bill Miles.
För mina barns skull
crusoe
Inlägg: 160
Blev medlem: 06 maj 2019 10:13

Re: 2020, sänkt beredskap

Inlägg av crusoe »

Når coronaen kom så toppet vi matlageret på noen varer, men det har vært lite påfyll før nå. Jobber nå på for å være på topp beredskap innen utgangen av 2020. Stengt mot Sverige medfører at noen varer må vente, men handles inn så fort grensen mellom våre land åpnes.
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"