Hur skyddar man sin ytterdörr bäst? Det är en stabil trädörr med brevlåde inkast som man kan skruva fast efter min mod.

Dörren öppnas ut i trapphuset tyvärr.
Jag skulle vilja tillägga att larmet har en sensor i dörrkarmen, så när det börjas brytas, så startar larmet redan innan de lyckats få upp dörren.. Sannolikheten är att de avbryter inbrottet, då de inte vet hur lång tid det kommer ta från larmet startar tills de lyckas få upp dörren. För om responstiden på väktarna är 10minuter och de står o bryter där och inte vet om det kommer ta 5-15minuter att få upp dörren, så tror jag ingen tjuv med lite hjärna kommer stanna kvar.Skymning skrev: ↑09 maj 2019 08:32En säkerhetsdörr ger dig mer tid att agera, men den stoppar inte någon som vill bryta sig in. Fortfarande en väldigt bra investering. Den kan göra att tjuvarna går vidare till lättare mål.
Om du skulle vara hemma vid inbrottet så kan någon form av beväpning (*) vara bra och om du skulle vara bortrest så kan ett inbrottslarm eventuellt skrämma bort tjuvar.
* lång diskussion, mycket juridik, du får göra en egen bedömning.
En säkerhetsdörr i klass 3 med extra 9-tillhållarlås är vad du ska ha. Den ska då ha hakar i över och underkant, som åker ut och låser fast dörrbladet i karmen. En bra låscylinder och kåpa över vredet på insidan.Tidsspann skrev: ↑11 maj 2019 22:26idén att limma och skruva in en hardox plåt på dörren köper jag rakt av.
Detta med skjutreglar i sidorna löser min frågeställning. Och att komplettera detta med någon form av sensorer för larm är toppen.
Nu skall man bara hitta någon firma som har lämplig bit hardox?