Taggtråd?

Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Taggtråd?

Inlägg av maskros »

Post SHTF, jag behöver taggtråd för att hålla djuren inne. Post SHTF som sagt, finns inte att köpa. Därför tänker jag mig att lägga några km på lager. Inte Cortina, jag är inte ute efter att hålla bus ute utan att hålla djur inne.

Var köper man galvad, eller förszinkad, taggtråd billigt? (Ja, jag har kollat ODAL, Swedol, BOLE m.fl. men tänkte att nån kanske har något tips jag inte känner till.)

Är det nån som är extremt sugen på att tipsa om billig Cortina så är det också intressant, i princip i alla fall, men det är sekundärt för detta inlägg.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
mango
Inlägg: 377
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Taggtråd?

Inlägg av mango »

Det är väl bara att googla så finner du.

Använder endast elstängsel på gården, men när jag bodde i Sthlm så köpte jag taggtråd och säkrade upp balkongen efter inbrott!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10347
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Taggtråd?

Inlägg av bastard »

kolla blocket

brukar finnas rullar som säljs från ladugårdar där det inte annvänds taggtråd mera, har några km liggandes
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
WoodsmansLife
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 apr 2021 08:57

Re: Taggtråd?

Inlägg av WoodsmansLife »

Biltema har taggtråd, 50m rullar för 109:-. Har kikat på dem själv men inte inhandlat.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Taggtråd?

Inlägg av maskros »

mango skrev: 15 maj 2021 22:52 Det är väl bara att googla så finner du.

Använder endast elstängsel på gården, men när jag bodde i Sthlm så köpte jag taggtråd och säkrade upp balkongen efter inbrott!
Jo, förstås. Hittade 250 m för 499 kr https://www.granngarden.se/taggtrad-gal ... 75-x-250-m men ibland känner folk till grejer jag inte lyckas hitta via google.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Skriv svar

Återgå till "Gården"