Ska kolla på en BOL i veckan.

Dit du tar dig när det hänt, oavsett var det är.
pelleprepper
Inlägg: 203
Blev medlem: 12 jun 2019 09:12

Re: Ska kolla på en BOL i veckan.

Inlägg av pelleprepper »

Tack alla för bra tips. Blev inget denna gång, odlingsytan var helt enkelt för liten.
Letar vidare, tanken är att köpa något nu som man kan flytta till när pensionen närmar sig. Nuvarande boende är helt enkelt värt för mycket men man måste bo där jobben finns.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2514
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Ska kolla på en BOL i veckan.

Inlägg av xsive »

pelleprepper skrev: 20 sep 2020 20:17 Tack alla för bra tips. Blev inget denna gång, odlingsytan var helt enkelt för liten.
Letar vidare, tanken är att köpa något nu som man kan flytta till när pensionen närmar sig. Nuvarande boende är helt enkelt värt för mycket men man måste bo där jobben finns.
Nu är annars bra tidpunkt (pga Corona) att lägga fram möjligheten att få arbeta helt på distans (om man nu har ett sånt arbete)
Sitter med den möjligheten och rimligt säker på att jag skulle få ja om jag ställde frågan.
Gäller bara man har tillräckligt med kommunikation på potentiell BOL. Det brukar det vara si ock så med på det jag kollar på.
Fiber i obygden duggar det inte så tätt med. Man har fullt schå med att hitta något som klarar alla andra BOL krav
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Ska kolla på en BOL i veckan.

Inlägg av maskros »

Med förstärkande riktantenn och 4G-täckning går det mesta hyfsat. Jag försökte köra en anställningsintervju över skype med för dålig 4G (ingen extern antenn), det gick inte så bra. Varken tekniken eller jobbet. :D

Är det nån som kan tipsa om ett prisvärt paket för 4G, router med SIM-plats och en lämplig antenn? Jag har iof en router där man kan koppla externa antenner men fattar inte vad jag ska ha för antenn.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
mango
Inlägg: 391
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Ska kolla på en BOL i veckan.

Inlägg av mango »

maskros skrev: 20 sep 2020 20:46 Med förstärkande riktantenn och 4G-täckning går det mesta hyfsat. Jag försökte köra en anställningsintervju över skype med för dålig 4G (ingen extern antenn), det gick inte så bra. Varken tekniken eller jobbet. :D

Är det nån som kan tipsa om ett prisvärt paket för 4G, router med SIM-plats och en lämplig antenn? Jag har iof en router där man kan koppla externa antenner men fattar inte vad jag ska ha för antenn.
Nej inte direkt, men jag har ett mycket förmånligt trådlöst paket från Telia som de erbjöd i samband med att de tog bort koppartråden.
Jag tror det kostar 499 kr/mån och är obegränsad trafik och uppmätt ca 180 mbit ner och 100 ut. Det räcker gott för mitt och ytterligare 3 hushåll, med ett proffsinstallerat wifinätverk som sträcker sig ca 250 m icke fri sikt.
Skriv svar

Återgå till "Tillflykten (BOL)"