GHB för 50-75 mil

Alla typer av säckar och väskor är välkomna här.
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Dancecommander »

mopar340 skrev: 01 dec 2019 18:27
Dancecommander skrev: 30 nov 2019 20:44
bastard skrev: 30 nov 2019 20:25 du ville inte ha större rygga för att den inte ska vara i baksätet, men vid färd kan du lägga på packning på den och ha det undanstoppat i andra utrymmen i bilen?

som en persedelspåse som spänns på ryggan o.s.v

karta och kompass?, bör ju finnas i bilen ändå

ihopfällbar cykel som kortar tiden till en fjärdedel?
jag skulle kunna tänka mig sakeboard under icke vinter, då kan man glida i nerförbackarna och ha den som kärra uppför

mat för den tiden är inte lätt
En ihopfällbar cykel var en riktigt bra idé. Vart jag ska få plats med den blir dock klurigt.
Kompasser har jag två utav, karta finns i bilen.
Du åker alltså på tjänsteresor med bil men har fullt i bagaget?

Större bil eller slänga ut nått? varför inte packning i baksätet? Kör själv Pickup, så jag har ofta sånt som inte tål kyla så bra i baksätet,går ju att säkra så att det inte flyger runt vid panikbroms eller krock. Dataryggsäcken får oftast åka inne i bilen på vintern.


Skulle definitivt rekomendera en hopfällbar cykel, kan ju vara trevligt att ha annars med.
Även om de är hemska att cykla på så klarar man flera ggr längre sträcka än till fots per dygn.
Det är korrekt, bagageutrymmet är fullt av arbetsgrejer.
Jag vill ha väskor och dylikt dolt.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
mopar340
Inlägg: 424
Blev medlem: 19 maj 2019 00:29

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av mopar340 »

Dancecommander skrev: 01 dec 2019 19:11
mopar340 skrev: 01 dec 2019 18:27
Dancecommander skrev: 30 nov 2019 20:44
En ihopfällbar cykel var en riktigt bra idé. Vart jag ska få plats med den blir dock klurigt.
Kompasser har jag två utav, karta finns i bilen.
Du åker alltså på tjänsteresor med bil men har fullt i bagaget?

Större bil eller slänga ut nått? varför inte packning i baksätet? Kör själv Pickup, så jag har ofta sånt som inte tål kyla så bra i baksätet,går ju att säkra så att det inte flyger runt vid panikbroms eller krock. Dataryggsäcken får oftast åka inne i bilen på vintern.


Skulle definitivt rekomendera en hopfällbar cykel, kan ju vara trevligt att ha annars med.
Även om de är hemska att cykla på så klarar man flera ggr längre sträcka än till fots per dygn.
Det är korrekt, bagageutrymmet är fullt av arbetsgrejer.
Jag vill ha väskor och dylikt dolt.
Aha, nått sånt här tänkte jag på. http://topfoldingbike.com/blog/best-fol ... -bags-2016

sticker inte ut allt för mycket, släng ut nått annat, uppgradera bilen eller byt någon utrustning till nått smidigare så får du kanske in en sån och lite annat kul.
Strix
Inlägg: 100
Blev medlem: 08 maj 2019 07:39

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Strix »

Du har en lika intressant som omöjlig frågeställning. Utifrån givet scenario blir du alltså strandsatt upp till tre veckors vandring från ditt hem. Du har inte utrymme för att lägga om träning eller ha större packning än en som kommer att räcka 72 timmar.

Såhär hade jag gjort:
Utrusta bilen med dragkrok.
Införskaffa mindre täckt släpvagn som fastlåses vid bilen.
Utrusta släpet för att avhjälpa de vanligaste felen, med avseende på verktyg, reservdelar, vätskor och drivmedel.
Komplettera släpet med en EU-moped och 20 liter extra bränsle.

Med detta så maximerar du dina förutsättningar att för egen hand ta dig hem på kortast möjliga tid, givet dina förutsättningar du redovisat i din problem beskrivning.
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Dancecommander »

mopar340 skrev: 01 dec 2019 23:59
Dancecommander skrev: 01 dec 2019 19:11
mopar340 skrev: 01 dec 2019 18:27

Du åker alltså på tjänsteresor med bil men har fullt i bagaget?

Större bil eller slänga ut nått? varför inte packning i baksätet? Kör själv Pickup, så jag har ofta sånt som inte tål kyla så bra i baksätet,går ju att säkra så att det inte flyger runt vid panikbroms eller krock. Dataryggsäcken får oftast åka inne i bilen på vintern.


Skulle definitivt rekomendera en hopfällbar cykel, kan ju vara trevligt att ha annars med.
Även om de är hemska att cykla på så klarar man flera ggr längre sträcka än till fots per dygn.
Det är korrekt, bagageutrymmet är fullt av arbetsgrejer.
Jag vill ha väskor och dylikt dolt.
Aha, nått sånt här tänkte jag på. http://topfoldingbike.com/blog/best-fol ... -bags-2016

sticker inte ut allt för mycket, släng ut nått annat, uppgradera bilen eller byt någon utrustning till nått smidigare så får du kanske in en sån och lite annat kul.
Större bil ingår i planen 2020. Ball cykel!
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Dancecommander »

Strix skrev: 02 dec 2019 07:41 Du har en lika intressant som omöjlig frågeställning. Utifrån givet scenario blir du alltså strandsatt upp till tre veckors vandring från ditt hem. Du har inte utrymme för att lägga om träning eller ha större packning än en som kommer att räcka 72 timmar.

Såhär hade jag gjort:
Utrusta bilen med dragkrok.
Införskaffa mindre täckt släpvagn som fastlåses vid bilen.
Utrusta släpet för att avhjälpa de vanligaste felen, med avseende på verktyg, reservdelar, vätskor och drivmedel.
Komplettera släpet med en EU-moped och 20 liter extra bränsle.

Med detta så maximerar du dina förutsättningar att för egen hand ta dig hem på kortast möjliga tid, givet dina förutsättningar du redovisat i din problem beskrivning.
Jag kan givetvis skaffa en större ryggsäck, men då kan jag inte dölja den från andra människor. Alternativt så skaffar jag en större bil, vilket är på ingång under 2020.
Släpvagn på tjänsteresa kommer inte att ske. Hellre då större ryggsäck.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Palle500
Inlägg: 93
Blev medlem: 05 maj 2019 19:22

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Palle500 »

Är lite kategoriskt att en större säck inte får plats så att den inte syns.
Kan en tom 70l säck få en undanskymd plats?
I sådant fall så kan du ha en oansenlig bag/plastlåda packad med grejorna och denna bag/låda kanske kan förvaras lite synligare?
Hur har du tänkt att få plats med en hopfällbar cykel i gömmorna? Eller kan den få vara synlig?

Vore enklare att hjälpa dig om du beskrev varför det är så "farligt" att ha en ryggsäck synlig?
Om du är så vältränad att det är "enkelt" att gå 750Km så borde andra se dig som träningsnarkoman och inte tycka att en ryggsäck är konstigt.

Du kan även fundera på att ha två ryggsäckar en 35 på ryggen och en mindre fäst på bröstet i bärremmarna.
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Dancecommander »

Palle500 skrev: 02 dec 2019 10:12 Är lite kategoriskt att en större säck inte får plats så att den inte syns.
Kan en tom 70l säck få en undanskymd plats?
I sådant fall så kan du ha en oansenlig bag/plastlåda packad med grejorna och denna bag/låda kanske kan förvaras lite synligare?
Hur har du tänkt att få plats med en hopfällbar cykel i gömmorna? Eller kan den få vara synlig?

Vore enklare att hjälpa dig om du beskrev varför det är så "farligt" att ha en ryggsäck synlig?
Om du är så vältränad att det är "enkelt" att gå 750Km så borde andra se dig som träningsnarkoman och inte tycka att en ryggsäck är konstigt.

Du kan även fundera på att ha två ryggsäckar en 35 på ryggen och en mindre fäst på bröstet i bärremmarna.
Jag tror inte att någon enkelt kan marschera 70 mil.
Det handlar helt enkelt om att jag inte vill ha grejer synligt i bilen, som jag skrivit flera gånger. Jag vill inte ha en 70litersrygga i baksätet.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10347
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av bastard »

takbok är uteslutet?

den hopfällbara cyklen i länken vore inte helt fel
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Tidsspann
Inlägg: 77
Blev medlem: 30 apr 2019 23:38

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Tidsspann »

HOLY FUCK! :shock:
50 till 75 mil är inte något man snyter ur näsan direkt.
Är du gammal jägarsoldat?
Detta är inget som görs dagligen direkt i Nordiskt klimat och med den moderna människans kunskaper i ämnet.
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Dancecommander »

bastard skrev: 02 dec 2019 20:13 takbok är uteslutet?

den hopfällbara cyklen i länken vore inte helt fel
Ja.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Skriv svar

Återgå till "Ryggsäcken (BOB)"