Ursus EDC

Hur mycket bär du med dig egentligen, eller du är bara lite mullig?
Ursus

Re: Ursus EDC

Inlägg av Ursus »

xsive skrev: 24 apr 2021 19:23
Ursus skrev: 22 jan 2021 11:01 Glömde naturligtvis självförsvarssprayen, men den är nämnd tidigare.
Inhandlade några ex av liknande försvarsspray. Mest tänkt att kunna använda mot ex aggressiv hund där den borde fungera.
Överväger testa en för att få ett grepp om hur bra eller dåligt den fungerar.
Körde ofärgad variant. Ser bättre ut än om någon skulle gräva upp efter tig och gräv och dom hittar någon röd i nyllet.
Räknar inte med någon nock-out effekt men ute efter en tillräcklig distraktion för att kunna fly
https://www.pstore.se/collections/forsv ... ay-farglos
Ah, Bodyguards beryktade spray! :up: Testa den gärna på dig själv, är nyfiken på hur den tar (wow, det låter skumt att föreslå en sån sak :lol: ). Teknikmagasinets är ganska långt ifrån pepparsprej eller tårgas, men den är tillräckligt chockerande för att man ska få övertag eller en tio-femton sekunder till att springa.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Ursus EDC

Inlägg av Parabellum »

Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2506
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Ursus EDC

Inlägg av xsive »

Parabellum skrev: 24 apr 2021 20:05 Test av bodyguards spray: https://www.youtube.com/watch?v=mBAPMvTfBUw
Hur man upplever det är säkert individuellt men det man ser i klippet är ungefär som jag förväntat mig.
Ganska långt från pepparspray eller tårgas.
Ger det 10-15s starkt besvär för den som blivit sprayad så jag snabbt kan ta mig därifrån är det ok.
Ett färgat ex bärs numera av min bättre hälft. Jag jag har bara ofärgade
I started out with nothing, and still have most of it left
Ursus

Re: Ursus EDC

Inlägg av Ursus »

Såg rimligt ut, det där testet.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Ursus EDC

Inlägg av Parabellum »

Reaktionen på iallafall pepparspray, är också väldigt individuellt. Tårgas har jag inte provat annat än mycket små mängder vid sanering.
Vid tagandet av förordnande för att få lov att bruka pepparspray, så var där väldigt stor spridning på reaktioner. Gruppen var förvisso stor, men tre stycken fick nästan inga symtom. De fick känslan av att det kommit lite grus i ögonen.
Andra ytterligheten var nästan full panik och att fly från platsen. Detta hade tydligen också hänt, enligt instruktörerna.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
WoodsmansLife
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 apr 2021 08:57

Re: Ursus EDC

Inlägg av WoodsmansLife »

Mycket intressant test. Kan tänka mig att även om förövaren inte blir lika påverkad som personen i testet så kanske den initiala chocken av attacken ger en kort försprång till ännu en motattack eller reträtt.
Ursus

Re: Ursus EDC

Inlägg av Ursus »

60fafc137b442815025783.jpg
60fafc137b442815025783.jpg (30.31 KiB) Visad 986 gånger

Nu finns även min EDC samt min mentalitet kring detta i videoformat.

Videolänk här:

>>>https://youtu.be/kzICNOEww3s<<<

Enjoy!
Tank
Inlägg: 1663
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Ursus EDC

Inlägg av Tank »

Coolt! :D :up:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Skriv svar

Återgå till "Det du alltid bär med dig. (EDC)"