Ficklampa

Här får även batteribankar, batterier och laddare sin plats för diskussion.
Användarens profilbild
Tidsspann
Inlägg: 77
Blev medlem: 30 apr 2019 23:38

Re: Ficklampa

Inlägg av Tidsspann »

Ingen som vet något om BLF lampan som vapen lampa?
Användarens profilbild
Tidsspann
Inlägg: 77
Blev medlem: 30 apr 2019 23:38

Re: Ficklampa

Inlägg av Tidsspann »

Bumpar denna!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10330
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Ficklampa

Inlägg av bastard »

funderar på samma, vore kanske värt att dissikera en modell, och köra en annan på knocktest
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Ficklampa

Inlägg av FCR2 »

Blf a6?
Blir inte att inställningarna ett problem, kan ju inte få full kräm med en knapptryckning?
På mina lampor börjar man alltid på lägsta nivån, moonlight mode
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Tank
Inlägg: 1665
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Ficklampa

Inlägg av Tank »

Spontan skulle jag säga nej.
Dels för att den kanske inte tänder i det läget du vill, och att det inre finns någon bra fjärrsladd? :hm:
Jag kollar just nu på Olights pl varianter på temat men räknar inte heller med några längre skjutavstånd :notme:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
mopar340
Inlägg: 424
Blev medlem: 19 maj 2019 00:29

Re: Ficklampa

Inlägg av mopar340 »

Slog till på en laddningsbar ficklampa att ha i hanskfaket i bilen här om dagen.
https://www.kjell.com/se/produkter/el-v ... -lm-p64543

verkar hyfsad. Smidigt med laddningsindikator och att kunna ladda med samma sladd som mobilen.

Skulle behöva en liknande fast mindre, kanske 150-200 lumen och ge till ungen i julklapp.
Den ska vara laddningsbar men inte så kraftig så att den blir så varm så att den kan orsaka eldsvåda om den lämnas på i en ficka eller så.

Någon som vet av en vettig sån
Användarens profilbild
somvanligt
Inlägg: 264
Blev medlem: 13 maj 2019 22:11

Re: Ficklampa

Inlägg av somvanligt »

Jag har en som gör 8000 lumen med strobefunktion liggandes bakom sängen. Den riktas i ansiktet på ovälkomna besökare. Kompletteras med batong eller annat användbart föremål (pepparspray kanske) i andra handen och aggressivt tonläge. Borde ge bra effekt på alla utom de mest målmedvetna och de kommer få agera med det avsevärda taktiska underläget av att inte kunna se vad de ska slåss mot.
Vänligen observera: Misshandeln kommer fortsätta tills moralen förbättras.
Ursus

Re: Ficklampa

Inlägg av Ursus »

Min mest använda ficklampa är en Olight S10. Köpte den för några år sedan på XXL och är nöjd. Bra format och räcker makalöst länge på de ljussvagare funktionerna. Problemet är att CR123-batterier är dyra och inte lika vanliga som AA/AAA. EDC och uteliv.

Använder även Clas Ohlssons billiga aluficklampor med AAA här och där. Bra kvalla för pengarna, men tycker att de gör slut på batterier fort och blir dimmiga med åren. I bil och som backup i kit.

Har en Led Lenser pannlampa som jag ursprungligen köpte för uteliv, men den är stor att knöka ned i packningen och lite väl stark för en survivalist. Använder den numera vid skidåkning och övrig mörkerträning.

Samt en gammal Petzl pannlampa med utdragbart huvudband som jag approprierade av farsan. Mycket smidig och liten då den inte har de där typiska jättebanden som går runt huvudet. Samt rött ljus. Ooh, så skönt med rött ljus vid mörk camping. Till uteliv.
Användarens profilbild
bunk
Inlägg: 192
Blev medlem: 01 mar 2020 23:41

Re: Ficklampa

Inlägg av bunk »

Jag är riktigt innerligt trött på ficklampor jag köpt ifrån Biltema. Jula med med mera.

En bekant köpte 10st 2500 lumens fickisar.
Dessa är så sjukt starka och häftiga.

Han gav mig en.
Men jag vill ha flera.
Det är 100 gånger starkare och gedigna.

Var kan jag beställa dessa billigt ? Kina sa han
Han kunde inte ta in fler.
Han fick tillfälle köpa 10st till priset av 5 sa han.

Älskar dessa

Var kan jag beställa 2000 plus lumens?= fickislampor själv nu ?

Min bekant är fast t i karantän.
Han kan inte fixa fler nu.
c
Jag vejpar så jag har inga problem med batterierna. Har flera och Nighcore laddare.
Vill ha fler starka don nu.
I Sverige är det ocker priser.

Han betalade för alla 10 mindre än liknande i sverige nu

Han handlar mycket med asia, nu kommer han inte ihåg vilket ställe dessa var ifrån.
Men han sa testa ALIBABA ?
det låter misstänksamt
Har Dyslexi.
Gillar Prepping
Ogillar Förrädare
Användarens profilbild
vantohal
Inlägg: 232
Blev medlem: 19 jan 2020 20:30

Re: Ficklampa

Inlägg av vantohal »

Jag har aldrig lagt speciellt mycket energi på ficklampor måste jag erkänna. Har en hel drös med lampor från Clas och Jula och jag tycker aldrig jag har behövt något superljus direkt. När jag bodde norr om polcirkeln köpte jag en LedLenser, inte heller den speciellt dyr och den gör enligt mig samma sak som en Assaklit från Clas som kostar kanske 50 kronor. Nu pratar vi alltså om ficklampor och inte vapenlampor.
Skriv svar

Återgå till "Ficklampan och annan buren belysning."