veckans kniv, disskusionstråden

Alla egg verktyg är välkomna här.
Ursus

Re: veckans kniv, disskusionstråden

Inlägg av Ursus »

Bumpar denna också, av gammal hävd.
mopar340
Inlägg: 424
Blev medlem: 19 maj 2019 00:29

Re: veckans kniv, disskusionstråden

Inlägg av mopar340 »

Tror att det är fiffigt att korsposta i den här tråden det man skrev i den andra.

Nåja hur som helst helt sjukt fin kniv. :)
Ursus

Re: veckans kniv, disskusionstråden

Inlägg av Ursus »

Väcker denna tråd också av gammal hävd.
Ursus

Re: veckans kniv, disskusionstråden

Inlägg av Ursus »

Bumpar denna också.
mopar340
Inlägg: 424
Blev medlem: 19 maj 2019 00:29

Re: veckans kniv, disskusionstråden

Inlägg av mopar340 »

viewtopic.php?p=25674#p25674

Snygg kniv, de där jänkarna kan när de vill!
Kjell van Daahl
Inlägg: 10
Blev medlem: 04 sep 2020 08:42

Re: veckans kniv, disskusionstråden

Inlägg av Kjell van Daahl »

Nu har ju visserligen redan ett par olika varianter av Victorinox presenterats, men om det ändå är av intresse så gör jag gärna ett inlägg om min EDC-kniv, en custom-victorinox som jag slimmat ner och anpassat för att fylla mina personliga behov som vardagskniv i både urban och rural miljö och kunna brukas i vardagen utan att väcka någon vidare anstöt. Den är liten men tuff och har tjänat mig väl.
Saktar ner,
ställer om,
avnjuter enkelhetens frihet
och siktar på att kunna ta det hela med jämnmod när fläktarna träffas av bajsbombardemanget.
Ursus

Re: veckans kniv, disskusionstråden

Inlägg av Ursus »

Kjell van Daahl skrev: 21 nov 2021 12:47 Nu har ju visserligen redan ett par olika varianter av Victorinox presenterats, men om det ändå är av intresse så gör jag gärna ett inlägg om min EDC-kniv, en custom-victorinox som jag slimmat ner och anpassat för att fylla mina personliga behov som vardagskniv i både urban och rural miljö och kunna brukas i vardagen utan att väcka någon vidare anstöt. Den är liten men tuff och har tjänat mig väl.
Kör! Allt är välkommet
Kjell van Daahl
Inlägg: 10
Blev medlem: 04 sep 2020 08:42

Re: veckans kniv, disskusionstråden

Inlägg av Kjell van Daahl »

Okej, ska jag bara bröta på och slänga ihop något på studs? Eller borde vi försöka högtidlighålla den gamla "Kniv på fredagen"-ambitionen på nytt?
Saktar ner,
ställer om,
avnjuter enkelhetens frihet
och siktar på att kunna ta det hela med jämnmod när fläktarna träffas av bajsbombardemanget.
Ursus

Re: veckans kniv, disskusionstråden

Inlägg av Ursus »

Kjell van Daahl skrev: 21 nov 2021 15:03 Okej, ska jag bara bröta på och slänga ihop något på studs? Eller borde vi försöka högtidlighålla den gamla "Kniv på fredagen"-ambitionen på nytt?
Vi har nog alla fuskat lite med den ursprungliga fredagsregeln, så det är bara att lägga in :) Gärna bild också!
Kjell van Daahl
Inlägg: 10
Blev medlem: 04 sep 2020 08:42

Re: veckans kniv, disskusionstråden

Inlägg av Kjell van Daahl »

Sådär, slängde ihop en liten grej. Möjligtvis kunde jag ha redigerat det hela lite snyggare och inte blivit så långrandig, men här kan ni i alla fall se den: viewtopic.php?p=25845#p25845
Saktar ner,
ställer om,
avnjuter enkelhetens frihet
och siktar på att kunna ta det hela med jämnmod när fläktarna träffas av bajsbombardemanget.
Skriv svar

Återgå till "Klingan"