bågsågar coh blad

Alla egg verktyg är välkomna här.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10343
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

bågsågar coh blad

Inlägg av bastard »

visst är motorsågar trevliga, men när dom inte längre finns eller är lämpliga så är ju en bågsåg bra

dom funkar förvånandsvärt bra, med smalt blad så är det relativt effektivt att såga med dom

jag har några stycken och mina åsikter om dom är

dom äldre är stabilare äen dom billiga nya
biltemas lilla har möjlighet att ställa bladet i olika vinklar, men det vill vrida sig istället

finns mindre utan möjlighet att vrida på bladet, ska man kapa ved och liknande så hadde jag tagit det

bladen är relativt billiga, tandspetshärdade, på gott och ont, dom håller längre utan att bli slöa, men man kan inte fila dom

ska man fila dom måste man först avhärda dom fila dom och skränka om klingan
så en skränktång är inte fel att ha om man tänkt sig hålla såg i ordning en längre tid
att köpa på sig blad nu är billigt
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: bågsågar coh blad

Inlägg av Parabellum »

Dom borde gå att fräscha upp med diamant fil, eller?
Får nog gå ut i verkstaden och prova.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10343
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: bågsågar coh blad

Inlägg av bastard »

eller slipa med bryne går med, men det dröjer inte så länge innan man skulle behöva få rätt form på tänderna och sedan skränka om dom
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10343
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: bågsågar coh blad

Inlägg av bastard »

har gjort lite fulingar, kasserade metallbandsågsblad har jag kapat i rätt längd, ordnat fäste för bågsågarna och sedan har man en djävligt stor metallsåg

dom funkar ju för metall, men det är jobbigt att såga med dom, men man kan gott ha ett par sådanna blad med om man har bågsåg
dom kan ex såga i virke med spik i utan att bli slöa, eller kapa stolpar och liknande
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Klingan"