Att kartlägga sitt fulla genom

Användarvisningsbild
entropi

Att kartlägga sitt fulla genom

Inlägg av entropi »

Jag har använt nebula.org för att kartlägga 100% av mitt DNA. Det tog flera månader för dem, men nu har resultaten kommit in. Mig veterligen har jag inte gett dom några av mina personliga uppgifter (har inte ens betalat tjänsten med mitt eget betalkort), så man verkar kunna göra det här anonymt.

Just nu laddar jag ned många gigabyte av mitt data lokalt vilket verkar ta flera dagar...
Men de har tex en tjänst där de länkar till diverse undersökningar och du får veta din "polyggenic score", dvs vilken predisposition du har för den undersökningen det gäller. Tex kan jag se att jag ligger långt under snittet för Critical COVID-19 illness

Ännu har jag bara skrapat på ytan för vad man kan göra, och jag antar att man ska vara försiktig när man tolkar sånt här. Men jag tänker att det här skulle kunna vara en sak som inte kostar så hemskt mycket pengar att få gjort nu, men är helt omöjligt att göra när dagens samhälle brakat samman.

Ett tips: tullverket försökte få det till att jag skulle betala tull på hela beloppet för tjänsten. Det krävdes väldigt mycket bråk för att bara betala tull på själva provtagningsutrustningen men till slut gav de med sig. De skickar ju inte tjänsten över gränsen i pappkartongen.
Hope is not a strategy