Tänker just du vaccinera dig?

Tänker du vaccinera dig mot Covid19?

Ja, omedelbart
28
46%
Ja, men senare
13
21%
Kanske/Vet ej
4
7%
Nej
16
26%
 
Antal röster: 61

Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2514
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av xsive »

Parabellum skrev: 16 jun 2021 20:29 Modigt påstående då denna typ av "vaccin" är ett rätt nytt och metoden likaså.
Den som lever vidare får se, och utvärdera.
Oavett vad man väljer att tro så begränsas spridning av information om eventuella risker av bland annat fejjan.
Hade en diskussion med en vän och konstaterade att tex länken nedan är emot fb regler på grund av dess innehåll
och blockades först och försvann sen helt
https://www.newswars.com/mrna-vaccines- ... -response/
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3218
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av Parabellum »

xsive skrev: 16 jun 2021 21:25 Oavett vad man väljer att tro så begränsas spridning av information om eventuella risker av bland annat fejjan.
Hade en diskussion med en vän och konstaterade att tex länken nedan är emot fb regler på grund av dess innehåll
och blockades först och försvann sen helt
https://www.newswars.com/mrna-vaccines- ... -response/
Det är inte så lätt att vara social plattform och dessutom vara den som bestämmer vad som är sanning. ;)
Att sedan bestämma vilken sanning som får/ skall spridas gör det inte lättare. :roll: :smack:
Samma gäller myndigheter och politiker. :wall:
Att vi som informations konsumenter går i denna fälla/ finner oss i det är mycket oroväckande.
Sanningar utkristalliserar sig i samtal och ifrågasättande.
Inte av ovan nämnda aktörer.
När så sker skulle det kunna vara en indikation på ytterligare makt förskjutning.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1069
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av rödluvan »

Ja, jag är inte utbildad inom området, så konstruktiv kritik om det jag skrev är varmt välkommen, men det var vad man sade mig i grova drag med reservation för eventuella missuppfattningar jag kan ha gjort hos doktorn.
Just det vaccin jag fick var mRNA baserat enligt papperet.

Man kan väl i korthet säga att om vi tänker oss ett lås och en nyckel så skall antikropparna passa i rätt så att den blir blockerad och förhindra att viruset kan ta sig in i celler och föröka sig okontrollerat. mRNA vaccinet skall då såvitt jag förstod ge immunsystemet ett ofarligt "lås" att öva på så att det kan ta fram rätt nyckelkopior.

Problemet med denna typ av virus är att de såvitt jag förstod inte går att "låsa" genom att dela ut en färdigslipad nyckel, som vissa andra typer kan då det enkelt förklarat konstant modifierar "låset".

Jag vet inte om jag förklarade det bra eller inte, men ungefär så fungerar det.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1069
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av rödluvan »

Det är viktigt att känna till att vaccination bara minskar risken, det kan nog inte ge 100% skydd åt alla och det är viktigt att vara observant på symptom man känner av och rapportera om konstigheter till en riktig läkare tillsammans med uppgifter om exakt vilket vaccin man tagit om man misstänker att allt inte står rätt till.

Som vanligt gäller sunt förnuft och allmänna råd kopplade till B-kontaminering.

Huruvida man vill ta vaccinet eller ej måste vara upp till var och en anser jag, ingen skall vara tvingad att göra det.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av Charlie** »

rödluvan skrev: 16 jun 2021 22:13 Det är viktigt att känna till att vaccination bara minskar risken, det kan nog inte ge 100% skydd åt alla...
För en vecka sedan så fick jag min andra dos av Pfifers vaccin. Jag håller med ovanstående om att de vaccinerna som nu används Inte ger 100% skydd och har en markant mindre effekt mot den nya mutationen som kallas Delta. Man pratar redan nu om att det kommer att behövas en 3:e dos. Själv tror jag att vi får lära oss att leva med covid, ungefär som med vinterkräksjukan och som för årstidsflunsorna och ta en spruta per år.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1069
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av rödluvan »

Mmm... Vad jag förstått så fungerar det enligt samma princip som HIV viruset vad gäller antikroppar, så jag tror inte att det går att framställa ett traditionellt vaccin över huvud taget mot denna typ av virus.

lufta gärna eventuella risker med att ta vaccinet här om ni vill!
Jag är fortfarande nyfiken på saken.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 764
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av FCR2 »

Första sprutan avklarad. Öm vid injektionsstället i två dagar. Mår prima, inga reaktioner i övrigt.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1069
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av rödluvan »

Har vi någon riktig diskussionstråd om detta?
Jag skulle vilja veta om ni andra har något att säga om detta som var uppe i den andra tråden:
https://www.youtube.com/watch?v=27k1J9sUtvs

(Personligen tror jag att man talar sanning, men det kom ju knappast heller som någon nyhet att saker och ting ligger till på detta vis.)
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
Olyckskorpen
Inlägg: 235
Blev medlem: 27 maj 2019 15:26

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av Olyckskorpen »

Första sprutan tagen (Pfizer), inga symptom alls än. Har tränat flertalet gånger och mår prima.
bokmalen
Inlägg: 763
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av bokmalen »

tog första sprutan 08:21 imorse, redan lite öm i armen :lol:
Får hoppas det inte blir värre
I intend to live forever, or die trying to
Skriv svar

Återgå till "Sjukvårdsmaterial"