Tänker just du vaccinera dig?

Tänker du vaccinera dig mot Covid19?

Ja, omedelbart
28
46%
Ja, men senare
13
21%
Kanske/Vet ej
4
7%
Nej
16
26%
 
Antal röster: 61

Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 764
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av FCR2 »

Fick spruta nr 2 igår. Oklart om tröttheten är pga vaccineringen eller för att jag bytat dygnsrytm :smack:
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Kråka
Inlägg: 70
Blev medlem: 15 maj 2019 09:51

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av Kråka »

Har också fått två doser Pfizer, jag fick feber och huvudvärk i ett dygn efter andra sprutan.
Nu är jag färdig kommer inte ta fler även om det erbjuds uppdaterade varianter.
Ursus

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av Ursus »

Fått bokat första dosen nu. Fan på jävla tiden. :roll:
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1282
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av reboot »

Citerar mig själv från april i den här tråden....för att ge bakgrunden.....
reboot skrev: 11 apr 2021 12:47 Tog en AstraZenica-jab för 12 dagar sen.
Kunde inte välja och hade valt PfizerBiontec om jag kunnat.
Inga biverkningar, ingen vullnad eller smärta i armen.
So far so good........ :?

Astra fungerar enligt senaste rön bra mot Wuhan/Kina- och Brittish/UK/Kent-varianterna.
Mindre bra mot Brasilien(P.1.) med 50% och sämst med bara 10% verkan mot Sydafrika(1.351.)-varianterna.

Pfizer uppges fungera bra mot samtliga kända mutationer.
Hoppas kunna ta en Pfizerbooster på sensommaren efter 2:a Astra-jabben, för att bättra på skyddet mot mutationerna.
Plan A gick i lås. Fick 2:a AZ 1/6 och i dag lyckades jag få (lura till mig) en Pfizerbooster, så totalt 3 jabbar....med 9 + 9 veckor emellan.
Känner lite feber och ont i armen, så vaxxet jobbar på bra med att bättra på immunförsvaret!

Känner också lugnet infinna sig då jag tycker att jag nu gjort allt jag kan för att minimera risken att smittas och smitta familj och andra.
Har hela tiden känt oro för att de 2 AZ-jabbarna jag fått innan inte skulle räcka till för Delta-varianten, som nu sprider sig och härjar de flesta länderna runt världen.
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Tank
Inlägg: 1681
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av Tank »

reboot skrev: 31 jul 2021 02:12 Citerar mig själv från april i den här tråden....för att ge bakgrunden.....
reboot skrev: 11 apr 2021 12:47 Tog en AstraZenica-jab för 12 dagar sen.
Kunde inte välja och hade valt PfizerBiontec om jag kunnat.
Inga biverkningar, ingen vullnad eller smärta i armen.
So far so good........ :?

Astra fungerar enligt senaste rön bra mot Wuhan/Kina- och Brittish/UK/Kent-varianterna.
Mindre bra mot Brasilien(P.1.) med 50% och sämst med bara 10% verkan mot Sydafrika(1.351.)-varianterna.

Pfizer uppges fungera bra mot samtliga kända mutationer.
Hoppas kunna ta en Pfizerbooster på sensommaren efter 2:a Astra-jabben, för att bättra på skyddet mot mutationerna.
Plan A gick i lås. Fick 2:a AZ 1/6 och i dag lyckades jag få (lura till mig) en Pfizerbooster, så totalt 3 jabbar....med 9 + 9 veckor emellan.
Känner lite feber och ont i armen, så vaxxet jobbar på bra med att bättra på immunförsvaret!

Känner också lugnet infinna sig då jag tycker att jag nu gjort allt jag kan för att minimera risken att smittas och smitta familj och andra.
Har hela tiden känt oro för att de 2 AZ-jabbarna jag fått innan inte skulle räcka till för Delta-varianten, som nu sprider sig och härjar de flesta länderna runt världen.
Intressant :hm:
Håll oss informerade om hur du känner dig.

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1282
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av reboot »

OK. Jag vet att jag är ute på lite okänd mark, men det forskas för fullt med framgång på åmnet "mixed vaccines against delta variant" (googla det)

Det här papprena är det mest seriösa och lovande, som visar på avsevärt förhöjda värden på antikroppar och T-celler vid mixning av doser, med avseende att förstärka skyddet mot Delta

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm ... id=3874014
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm ... id=3854768

Annars är allt väl och allmäntillståndet gott. Temp nere på 36,7, lite varmt och ömhet på injektionsstället.
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
bokmalen
Inlägg: 763
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av bokmalen »

reboot skrev: 31 jul 2021 02:12 i dag lyckades jag få (lura till mig) en Pfizerbooster
Mest intresserad av hur du gjorde detta?
Bokade en tid för första vaccination i annan region?
I intend to live forever, or die trying to
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1282
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av reboot »

bokmalen skrev: 31 jul 2021 16:17
reboot skrev: 31 jul 2021 02:12 i dag lyckades jag få (lura till mig) en Pfizerbooster
Mest intresserad av hur du gjorde detta?
Bokade en tid för första vaccination i annan region?
Ungefär så.......
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1282
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av reboot »

Nu kommer det bekräftelse.....! Som jag tjatat om är det för många "breakthrough"-infektioner av Delta-varianten för dom som fått 2xAZ i Storbtitannien!
Då AstraZeneca/Oxford är mäktiga i UK, har det förtigits och talats tyst om detta, men nu spricker bubblan.....och man kryper till korset....

Covid-19: Over-50s and the vulnerable could be among the first to get a Pfizer booster jab from next month

https://inews.co.uk/news/covid-19-over- ... th-1131195

More than 23 million people, including NHS and care home staff, would be among the first Britons to be offered a third dose to prevent a spike in coronavirus infections over the winter months.

But No 10 said it was “premature” to report the plan which would involve people who received AstraZeneca vaccines for their first two doses offered Pfizer because it has “proved to be the most effective against the Delta variant”.


............
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... -shot.html

"ALL over-50s will get Covid booster shots by autumn: People who got AstraZeneca 'are set to be offered a Pfizer jab' in new vaccine drive because it is more effective against Indian variant
Booster scheme for over 50s and clinically vulnerable as well as healthcare workers is set to start this autumn
The Pfizer vaccination has proved to be the most effective against the Delta variant with a rate of 96 per cent
A new research study has also shown a third dose of Pfizer offers very strong protection against Delta variant
.............
Tens of millions of Britons are expected to be offered a Pfizer booster jab this autumn as the vaccine has proved to be the most effective against the Delta variant.

The booster scheme, which was announced earlier this year, is set to start in September and should see 23million over-50s, vulnerable Britons and NHS and care home staff offered a third dose.

Extra vaccines would be rolled out in two stages — prioritising those most at risk of Covid, before the programme is extended."

När ska FHM reagera och ta upp tråden!
Det är många i Sverige, vårdpersonal, och över -65 m.fl. som sitter med 2xAZ............
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
Vattendrag
Inlägg: 253
Blev medlem: 10 jul 2020 15:22
Ort: odox

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av Vattendrag »

Jag är ju fullvaccinerad med AZ så jag räknar kallt med en dos till senare.
Skriv svar

Återgå till "Sjukvårdsmaterial"