Tänker just du vaccinera dig?

Tänker du vaccinera dig mot Covid19?

Ja, omedelbart
28
46%
Ja, men senare
13
21%
Kanske/Vet ej
4
7%
Nej
16
26%
 
Antal röster: 61

Scoo
Inlägg: 272
Blev medlem: 06 maj 2019 08:45
Ort: Nånstans nära taigan

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av Scoo »

rödluvan skrev: 19 jun 2021 17:24 Jag skulle vilja veta om ni andra har något att säga om detta som var uppe i den andra tråden:
https://www.youtube.com/watch?v=27k1J9sUtvs
den där videon är nertagen i detta nu (knapp månad senare). Har själv fått första sprutan av Pfizer-Biontech för en tid sedan.

För egen del tror jag inte det finns någon konspiration med coronavaccinen förutom att ryssarna troligen fejkar det och att kineserna troligen använder detta som hävstång mot väst för att kapa än mer makt och inflytande av den ändliga "makt-tårtan" (och tyvärr ser det ju ut som att väst och Europa spelar dem rakt i händerna :| ).

I framtiden kan förstås någon grupp eller illsinnad stat använda vaccin som trojansk häst mot andra civilisationer eller stater men då skulle det väl troligen vara riktat mot mer folkrika regioner på planeten om nu inte någon som upplever sig som "god" har identifierat decimering av energi- och vattenslukande västerlänningar som det bästa sättet att minska på det mänskliga fotavtrycket (jmf. Robert Reeds sci-fi novell Pallbearer där ett vaccin med fördröjda effekter (folk dör efter ett tag) används mot en false-flag farsot för att få väst att kollapsa, i novellen noteras om jag minns rätt att Finland hade den högsta vaccinationsgraden i den fiktiva berättelsen).
För mina barns skull
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av rödluvan »

Skall se om jag hittar det på någon annan plattform, men i korthet handlade det om att de nuvarande formen av vaccination var skapad för att dra in pengar och att man aktivt ignorerade alternativa men vedertagna medicinska behandlingar (alltså inte alternativ medicin, utan etablerade behandlingsformer med moderna och välbeprövade läkemedel). Han talar också om riskerna med anrikning av så kallade spikproteiner som uppstår i samband med att man tar denna typ av vaccin.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
bokmalen
Inlägg: 760
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av bokmalen »

rödluvan skrev: 15 jul 2021 11:10 Skall se om jag hittar det på någon annan plattform, men i korthet handlade det om att de nuvarande formen av vaccination var skapad för att dra in pengar och att man aktivt ignorerade alternativa men vedertagna medicinska behandlingar (alltså inte alternativ medicin, utan etablerade behandlingsformer med moderna och välbeprövade läkemedel). Han talar också om riskerna med anrikning av så kallade spikproteiner som uppstår i samband med att man tar denna typ av vaccin.
Det ena behöver inte utesluta det andra.
Vaccinationen ser jag inget konstigt med, det enda "fuffens" jag sett i det är ju hur Pfizer och Modena försökt misskreditera AstraZenecas vaccin. Vem kan sälja ett vaccin som måste transporteras vid -70 grader, för 30$ dosen, när det finns sånt som kan transporteras i kylskåp och kostar 3$ dosen?

Däremot så har man verkligen gått hårt ut på att undvika testa billiga/beprövade mediciner eller att se den forskning som gjorts på det.
  • Klorokinin, gick från att ha varit en ofarlig standarddrog som ges ut i mängder, till att plötsligt ha varenda farlig biverkning som finns, efter att undersökningar visade att den var effektiv även mot COVID.
  • D-vitamin visar sig i stort sett stoppa smitta, och om du blir smittad hindrar dig från allvarlig sjukdom
  • Forskning på tidigare coronavirus, inklusive SARS1, som visade sig att Zink-tillskott var den mest effektiva behandlingen.
  • Ivermectin som fungerar både som förebyggande men främst som behandling.
Svårt att tjäna storkovan på en sjukdom om det finns fungerande mediciner som är i stort sett gratis.
I intend to live forever, or die trying to
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 921
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av deadrabbit »

Dos1 avklarad Vaccinet från BioNTech, Pfizer
3-3-3 Radio Plan
Ursus

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av Ursus »

Ett jävla tjafs med att hitta lediga tider. Dyker bara upp sporadiska tider här och där, en halv dag om en vecka, tre dagar på raken om tre veckor.

Får försöka söka på allvar efter semestern och ta första bästa som dyker upp. Tills dess får bättre behövande "min" tid. Tycker på fullaste allvar att det var idiotiskt att släppa på en så pass stor grupp som alla 18+ på en gång. Vi som är yngre och friska behöver knappast vaccinet i första hand, finns många fler som har större behov.

Men, det var väl ett enkelt sätt att få billiga politiska poäng. Så får äntligen alla ungdomar komma ut och dricka rosé på uteserveringarna och festa. Så behövligt :roll:
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av rödluvan »

Det verkar dyka upp slumpmässigt när jag skulle skriva in för andra dosen, samma för alla jag frågat, först är sidan blank, sedan om man tex går och hämtar en kopp kaffe kan det dyka upp tider. Samma under helger och liknande, att det är blankt i flera dagar, sedan plötsligt dyker det upp massor med tider. :hm:
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10330
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av bastard »

en del är att dom inte lägger ut tider innan dom har vaccinet i handen, det har strulat en del
efter dom har det i handen så kollar dom så dom får ihop personal
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Jakob
Inlägg: 622
Blev medlem: 11 maj 2019 18:29
Ort: KP

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av Jakob »

Jag har fått tid till den andra dosen. Efter det tänker jag fortsätta hålla avstånd, använda handsprit och munskydd tills alla fått möjlighet att vaccinera sej. Sen får den här pandemin vara över för min del.
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Tank
Inlägg: 1665
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av Tank »

Fullvaccinerad, inga direkta eftersymptom. Får se om det blir en tredje spruta senare i höst?

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av maskros »

Fullvaccinerad, Pfizer, blev lite seg, trött och öm, helt ok.

Räknar med en tredje dos under hösten, av någon "förbättrad" variant för att stå emot Deltamutationen bättre.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Skriv svar

Återgå till "Sjukvårdsmaterial"