När Kina anfaller Taiwan

Tänk efter före, och gör det här
Sömnlös
Inlägg: 206
Blev medlem: 01 maj 2019 22:23

När Kina anfaller Taiwan

Inlägg av Sömnlös »

Som rubriken lyder, när Kina anfaller Taiwan kommer det antagligen bli lite frostigt mellan Kina och USA.
Kan hända att även EU ställer sig lite avigt emot detta, vilket då kan leda till brist på vissa varor.

Så frågan lyder, Vilka 10 produkter skulle du gå ut och handla när du nåddes av nyheten?

Jag har redan köpt på mig en hel del grejer, och vissa saker som man vill ha är redan nu svårt att få tag på till hyfsade priser(eller var när jag tittade) tex. mylarpåsar. Men jag hade fokuserat på elektronik, tex. glödlampor, LED, datorprylar och dylikt.

Vad hade ni köpt?
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: När Kina anfaller Taiwan

Inlägg av Dancecommander »

Ingenting utöver det vanliga. Om Kina blir utfryst, vilket jag ser som osannolikt, så hade marknaden löst efterfrågan. Jag hade fortsatt köpa 5.11-byxor även om priset gått upp.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10350
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: När Kina anfaller Taiwan

Inlägg av bastard »

lite 230w filiamentlampor, ikea biltema

kanske en frysbox

någon kubik diesel

ris

kanske en runda till ullared och köpt årets köp därifrån

hadde nog kollat igenom biltema katalogen om det är något jag behöver ha
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Sömnlös
Inlägg: 206
Blev medlem: 01 maj 2019 22:23

Re: När Kina anfaller Taiwan

Inlägg av Sömnlös »

Dancecommander skrev: 28 okt 2020 07:24 Ingenting utöver det vanliga. Om Kina blir utfryst, vilket jag ser som osannolikt, så hade marknaden löst efterfrågan. Jag hade fortsatt köpa 5.11-byxor även om priset gått upp.
Du tror inte det kommer påverka varuförsöjningen mer än typ inget ;)
Med C viruset så var det ju några månders förskjutning eftersom det också sammanföll med CNY, men borde ju blir värre om det blir krig?
Kanske...
Användarens profilbild
Jakob
Inlägg: 622
Blev medlem: 11 maj 2019 18:29
Ort: KP

Re: När Kina anfaller Taiwan

Inlägg av Jakob »

Chip till datorer, telefoner, 5G, IOT etc.
https://en.wikipedia.org/wiki/TSMC
De kör 13 miljoner 12" wafers per år. De är först med 5 och 7 nanameters chiptillverkning.
Får TSMC problem så har världen problem.
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Abbe
Inlägg: 116
Blev medlem: 06 maj 2019 01:42

Re: När Kina anfaller Taiwan

Inlägg av Abbe »

Inget. Det viktigaste är mat och köpa kinesisk sådan gör jag aldrig.
Slava Ukraini! Jag är inte prepper för att jag fruktar döden, utan för att jag älskar livet.
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: När Kina anfaller Taiwan

Inlägg av Dancecommander »

Sömnlös skrev: 30 okt 2020 13:14
Dancecommander skrev: 28 okt 2020 07:24 Ingenting utöver det vanliga. Om Kina blir utfryst, vilket jag ser som osannolikt, så hade marknaden löst efterfrågan. Jag hade fortsatt köpa 5.11-byxor även om priset gått upp.
Du tror inte det kommer påverka varuförsöjningen mer än typ inget ;)
Med C viruset så var det ju några månders förskjutning eftersom det också sammanföll med CNY, men borde ju blir värre om det blir krig?
Kanske...
Säkerligen, men mina förberedelser går i samma mönster som innan. Det finns säkerligen fler kinesiska komponenter i det jag normalt handlar att det hela är svårt att överblicka, så jag ser det som rimligt att fortsätta på inslagen kurs.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"