Covid-19-kritik mot staten? Enter the Journalist.

Tänk efter före, och gör det här
Ursus

Covid-19-kritik mot staten? Enter the Journalist.

Inlägg av Ursus »

Värt att lyssna på:

https://sverigesradio.se/avsnitt/1667811?programid=412

En sluten facebookgrupp (med bland annat virologer, epidemiologer och andra högre akademiker som medlemmar) diskuterar Sveriges katastrofala hantering utav Covid19, och vill göra inhemska och utländska parter medvetna om detta genom att influera sociala medier.

Intolerabelt, anser media samt delar av det psykologiska försvaret, eftersom det skadar den stackars ömmande Sverigebilden. Ilska, frustration och andra i Sverige förbjudna känslor uttrycks samt så använts "olämpligt" språk väldigt flitigt. Folket beskrivs som hjärntvättat, media köpt, och makten som korrupt. Så illa är det att SR har ett 20 min långt reportage om dessa tankebrott.

Ironiskt nog bekräftar program att sagda slutna grupp har helt rätt. Varför skulle annars media gå in och älta i detta? Självklart eftersom kritik aldrig får framföras mot nationen, utan den sprickfria Svenska Fasaden måste upprätthållas till varje pris och dissidenter skall utmålas som folkfiender.

Journalisterna skulle istället slå ihop sina kvarvarande hjärnceller och fråga sig varför det breds ut ett sådant missnöje. Börja granska makten åt folket; vilket är er givna uppgift, istället för att granska folket åt makten.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Covid-19-kritik mot staten? Enter the Journalist.

Inlägg av Charlie** »

Fr om 15:03 lyfter jag på ögonbrynen åt det som sägs;

"Experterna på informationspåverkan som vi talat med, anser att det är anmärkningsvärt att det oftast inte framgår i svenska och internationella medier, att intervjupersonerna ingår i en aktivistgrupp"

Snälla SR (och SVT), det är ju precis det ni själva också gör när ni gör spontana "mannen på gatan intervjuer" Dessa personer är inte slumpmässigt utvalda utan är oftast en person som är politiskt aktiv och med rättvärdegrund!!
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Ursus

Re: Covid-19-kritik mot staten? Enter the Journalist.

Inlägg av Ursus »

Charlie** skrev: 09 feb 2021 19:37 Fr om 15:03 lyfter jag på ögonbrynen åt det som sägs;

"Experterna på informationspåverkan som vi talat med, anser att det är anmärkningsvärt att det oftast inte framgår i svenska och internationella medier, att intervjupersonerna ingår i en aktivistgrupp"

Snälla SR (och SVT), det är ju precis det ni själva också gör när ni gör spontana "mannen på gatan intervjuer" Dessa personer är inte slumpmässigt utvalda utan är oftast en person som är politiskt aktiv och med rättvärdegrund!!
Det är som vanligt: Det är OK när den "goda" sidan gör det :wall:
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 611
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: Covid-19-kritik mot staten? Enter the Journalist.

Inlägg av Kardinal »

Notera att en av experterna som uttalat sig är inblandad i nya myndigheten för psykologiskt försvar. Vad kan gå fel?
Slava Ukraini!
Ursus

Re: Covid-19-kritik mot staten? Enter the Journalist.

Inlägg av Ursus »

Kommer vårt forum att vara potentiel måltavla framöver?

Vi är ju knappast vänligt inställda till regeringens hantering av Covid19.

Tycker att detta förtjänar mer uppmärksamhet. Rena DDR-fasoner.
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: Covid-19-kritik mot staten? Enter the Journalist.

Inlägg av Dancecommander »

Ursus skrev: 12 feb 2021 09:19 Kommer vårt forum att vara potentiel måltavla framöver?

Vi är ju knappast vänligt inställda till regeringens hantering av Covid19.

Tycker att detta förtjänar mer uppmärksamhet. Rena DDR-fasoner.
Tveksamt, vi är ju halv-anonyma och de flesta utav oss sitter väl inte på maktpositioner. O
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 611
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: Covid-19-kritik mot staten? Enter the Journalist.

Inlägg av Kardinal »

Dancecommander skrev: 12 feb 2021 20:05 Tveksamt, vi är ju halv-anonyma och de flesta utav oss sitter väl inte på maktpositioner. O
:notme:

Jag har en sak jag måste erkänna...

...Jag är Annie Lööf.
Slava Ukraini!
Ursus

Re: Covid-19-kritik mot staten? Enter the Journalist.

Inlägg av Ursus »

Dancecommander skrev: 12 feb 2021 20:05
Tveksamt, vi är ju halv-anonyma och de flesta utav oss sitter väl inte på maktpositioner. O
Du menar att preppad.se INTE är opinionsbildare i den svenska debatten?? ;) Mitt liv är en lögn!
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"