Folk är idioter (artikel)

Tänk efter före, och gör det här
Ursus

Folk är idioter (artikel)

Inlägg av Ursus »

Läs och begrunda:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrb ... l-jokkmokk

:smack: :smack: :smack:

Folk är så självcentrerade idag att de närmar sig den allt för vanliga diagnosen "Sjuka i Huvudet". Vad har dessa människor här att göra? Varför tar vi ens emot turister under en pandemi? Stanna i er överbefolkade tysktalande skithåla istället.

Världen blir mer och mer obegriplig för varje dag.
Ursus

Re: Folk är idioter (artikel)

Inlägg av Ursus »

"Coronaflyktingar". Jo tjena.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10532
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Folk är idioter (artikel)

Inlägg av bastard »

nix, värdlen blir mer och mer begriplig dag för dag

om man utgår ifrån att "folk är idioter"
så är det extremt mycket lättare att förstå världen :twisted: :mrgreen: (:) :smack:
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Tank
Inlägg: 1680
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Folk är idioter (artikel)

Inlägg av Tank »

Men, så gör ju även 100.000-isch svenskar just nu under några veckor? :hm:
Varför skall inte alla andra åtnjuta vår Svenska frihet? :o

Jo, om vi var lite mera hårda med hur och vilka vi släpper in, samt kollar vem som är i landet så kanske det hade varit bättre koll och färre smittade/döda? Jämför med Finland tex :hm:

Fast, vad säger jag, detta är ju mellanmjölkens lagomland.....

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
EN brun böna
Inlägg: 974
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Folk är idioter (artikel)

Inlägg av EN brun böna »

Jo, men Tegnell, FHM sa ju att det inte var nån fara då den största smittspridningen nu var på olika arbetsplatser :smack:
Att folk på dessa arbetsplatser sen tar ledigt för att följa barnen till fjällen över sport och påsklovet verkar de inte koppla i sina enkelspåriga hjärnor :wall: :wall:
Baalbek
Inlägg: 36
Blev medlem: 26 jul 2019 09:12

Re: Folk är idioter (artikel)

Inlägg av Baalbek »

Med tanke på skidsemester så.... Bor man i stuga och har med sig mat för en vecka och håller avstånd i liftkön så ser jag inget problem. Längskidor är väl inga problem det heller.Så länge man undviker after-ski med allt vad det innebär. Ser skidsemester snarare som bra om det jag skriver efterföljs, både för ekonomin och för det egna välmåendet med friskvård.

Tyskar i Jokkmokk, ja har dom inte Covid-19 när dom åker över gränsen så...
Ursus

Re: Folk är idioter (artikel)

Inlägg av Ursus »

Baalbek skrev: 28 feb 2021 16:57 Med tanke på skidsemester så.... Bor man i stuga och har med sig mat för en vecka och håller avstånd i liftkön så ser jag inget problem. Längskidor är väl inga problem det heller.Så länge man undviker after-ski med allt vad det innebär. Ser skidsemester snarare som bra om det jag skriver efterföljs, både för ekonomin och för det egna välmåendet med friskvård.

Tyskar i Jokkmokk, ja har dom inte Covid-19 när dom åker över gränsen så...
Tror du på riktigt att folk kommer att hålla sig undan after-ski, att de kommer att hålla avstånd? Snart är sportlovet över och siffrorna kommer att stiga drastiskt igen. Det hörs redan rapporter om knökfulla bensinstationer och vägkrogar på rutterna till fjällen. Lycka till, säger jag bara. Det här kommer bara att börja om och om igen. En tidsfråga innan nästa mutation kommer som kör över vaccinen och då sitter vi med tummen i röven innan läkemedelsföretagen har lyckats justera vaccinen, för att inte nämna hur lång tid det kommer att ta innan det är distributerat till befolkningen.

Och vad är bra för ekonomin egentligen? Regeringen sitter i denna stund och filar på nya riktlinjer som i princip kommer att döda all fysisk handel, men ändå är det OK att åka till fjällen. Vilket dravel.

Tyskarna skall stanna i Tyskland under resten av pandemin, precis som svenskarna skall stanna i Sverige, eller alla andra nationaliteter i sina nationer för den delen. Bratwurstarna i klippet kan ju fundera på att Sverige har femtio procent högre dödlighet per 100 000 invånare än Tyskland innan de börjar yra om något coronaparadis. Hade vi direkt tagit krafttag i hela världen under ett års tid eller så hade Covid19 varit ett marginellt problem.
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Folk är idioter (artikel)

Inlägg av Protect »

Det här är bara en vanlig säsongsinfluensa fast lite vassare, öppna gränserna, öppna butiker och krogar och börja lev som vanligt, världen är ändå så överbefolkad så det behövs en decimering. Det föds för många barn, vi blir för gamla och hålls vid liv alldeles för länge och som jag tidigare sagt, detta är naturens sätt att decimera innevånarantalet och det kan vi inte stoppa på något sätt. Snart kommer nästa mutation, och efter den kommer ytterligare en, och så en till osv.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
pelleprepper
Inlägg: 203
Blev medlem: 12 jun 2019 09:12

Re: Folk är idioter (artikel)

Inlägg av pelleprepper »

Protect skrev: 01 mar 2021 11:13 Det här är bara en vanlig säsongsinfluensa fast lite vassare, öppna gränserna, öppna butiker och krogar och börja lev som vanligt, världen är ändå så överbefolkad så det behövs en decimering. Det föds för många barn, vi blir för gamla och hålls vid liv alldeles för länge och som jag tidigare sagt, detta är naturens sätt att decimera innevånarantalet och det kan vi inte stoppa på något sätt. Snart kommer nästa mutation, och efter den kommer ytterligare en, och så en till osv.
Håller med, låt viruset rensa ut ordentligt. Tragiskt på ett personligt plan givetvis men hur många onödiga hjärtinfarkter kommer vi få när gymmet i princip är stängt. Enligt P4 häromdagen har åldersgruppen 16-20 inte ens försökt anpassa sitt sätt att motionera utan helt enkelt struntat i det.
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Folk är idioter (artikel)

Inlägg av Protect »

Jag är ju född i slutet av 50-talet, när vi växte upp så fanns knappt gymmen men även när vi fyllt moppe och fick en sån att åka på så höll vi igång med allehanda aktiviteter och vi växlade mellan cykel och moppe, var sällan stilla och var mestadels ute när vädret tillät och ingen i mitt kompisgäng har drabbats av några allvarliga sjukdomar utan vi är friska. Man måste inte späka sig i ett gym, det går att hålla sig frisk ändå och mycket kan vi nog tacka mathållningen i uppväxten för då snabbmaten inte var förstavalet utan hemlagat av friska råvaror och lagom stora portioner.

Apropå corona och befolkning så är det ju inte konstigt att bla. nysvenskarna är hårt drabbade, dom lever alldeles för många på för liten yta och då grasserar farsoterna som dom gjorde här när trångboddheten var ett faktum i början av förra seklet. Hela felet med överbefolkningen i u-länderna är att det avlas alldeles för många barn, vi i i-länderna hjälper till så undernäringen minskar men sjukvården är fortfarande bristfällig där så det som händer är att befolkningen ökar explosionsartat och sjukdomarna med dom och så sprids det över klotet när några flyr till dom rikare länderna med hopp om en bättre livssituation.

Stoppa karusellen är omöjligt nu, det har gått alldeles för lång tid så pandemin kommer att decimera jordens befolkning oavsett vad vi gör och vi som överlevt, det har en mening, liksom dom som dött. Universums lagar förstår vi oss inte på än men troligen ingår det i en plan.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"