Ny (?) virussjukdom COVID-19

Tänk efter före, och gör det här
bugout-bob
Inlägg: 8
Blev medlem: 19 maj 2019 22:41

Re: Ny (?) virussjukdom COVID-19

Inlägg av bugout-bob »

bastard skrev: 14 aug 2021 22:48 hm, vad händer i israel ? , kraftig uppgång av nya fall och döda

kommer det bli en höst / vinter till med nya åtgärder jorden runt?
Har du någon länk med statistik?
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10581
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Ny (?) virussjukdom COVID-19

Inlägg av bastard »

kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Johnny
Inlägg: 10
Blev medlem: 05 aug 2021 10:39

Re: Ny (?) virussjukdom COVID-19

Inlägg av Johnny »

Ni som haft Covid, hur upplever ni er kondition efter att ni blivit friska? Många man pratar med berättar att dom flera månader senare blir andfådda av att gå i trappor eller att gå i branta backar.
Ursus

Re: Ny (?) virussjukdom COVID-19

Inlägg av Ursus »

Johnny skrev: 18 aug 2021 19:22 Ni som haft Covid, hur upplever ni er kondition efter att ni blivit friska? Många man pratar med berättar att dom flera månader senare blir andfådda av att gå i trappor eller att gå i branta backar.
Aldrig varit i bättre kondition :)

En eller två veckor efter tillfrisknandet kändes det lite tungt i musklerna att gå i motlut, men promenader jobbade snabbt bort sådana brister.

Men då var det också en mild infektion samt att jag var i bra skick innan insjuknandet.
Ursus

Re: Ny (?) virussjukdom COVID-19

Inlägg av Ursus »

... och helt väntat har den officiella opinionen i Kina kring virusets ursprung börjat närma sig skuldbeläggning av USA. Allt för att vända fokus från det egna landets ansvar. Löjligt.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kina ... ler-pa-usa

Relaterat: Har inte Xi Jinping världens mest slåbara ansikte? Han bara tigger om en snyting.
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1283
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Ny (?) virussjukdom COVID-19

Inlägg av reboot »

Vårdpersonalens frustration: Ovaccinerade dominerar på iva

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g6 ... rar-pa-iva

Antalet personer med covid-19 som blir så sjuka att de behöver intensivvård ökar igen.
Den gemensamma nämnaren bland den nya vågen iva-patienter är att de är ovaccinerade.
– Man blir olycklig och frustrerad. De hade inte behövt ligga här om de vaccinerat sig, säger överläkaren Karin Frisell.
.............
”Dödligheten nära 20 procent”
Det är för tidigt att säga någonting om dödligheten hos de ovaccinerade som lagts in den senaste tiden. Statistiken för dödsfall med covid-19 släpar efter.

– De här patienterna kommer ju inte in och bara dör. Men dödligheten bland de som kommer in på iva är närmare 20 procent. Men de är så svårt sjuka att mellan var femte och tionde patient kommer att dö, säger Karin Frisell.
Hon vill påminna om att även om man överlever får man garanterat bestående men.
– Det är en brytpunkt. Man kommer inte ut som den personen man var tidigare. Man kan tappa hörseln eller gå med rullator fast man är 35. Överlever man tar det lång tid att komma tillbaka.
..............
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Ursus

Re: Ny (?) virussjukdom COVID-19

Inlägg av Ursus »

Smittskyddslagen ämnas ses över inför framtiden.

https://sverigesradio.se/artikel/hallen ... -pandemier

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/ ... pandemilag

Pratas om staff för restriktionbrott, möjligheten att förhindra folksamlingar... samt utegångsförbud?

Tycker att detta kan vara lite illavarslande om nu Sverige i sedvanlig ordning måste vara värst.

Reseförbud, evenemangsförbud, påbud att jobba hemifrån och mycket annat är jag helt på. Men utegångsförbud? Det skulle bara skapa fler problem än vad det löser om människor måste låsa in sig själva i städerna. Ingen motion eller frisk luft på veckor eller månader.

Jag tvivlar å det grövsta på att någon har smittats av Covid genom att möta en annan människa på gatan. Att vi dumma jävlar däremot måste fortsätta gå till jobbet fastän vi skulle kunna jobba hemifrån, eller behöva dela affärer med idioter utan mask, eller bo i samma komplex som mongon som bara tvångsmässigt måste resa under en pandemi; där har vi de riktiga problemen. Av alla ställen som jag kunde ha smittats på fick jag det via jobbet, och det var för att snåljävlarna till arbetsgivare inte upplevde tillräckligt med påtryckningar från myndigheterna.
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1074
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Ny (?) virussjukdom COVID-19

Inlägg av rödluvan »

Ja, eller att man inte stängde skolor, osv.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1486
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: Ny (?) virussjukdom COVID-19

Inlägg av entropi »

Skulle stora hammaren användas för att slå ned problemet borde de ha gjort det en veckan före sportlovet 2020 och några veckor efter.
Det är iaf vad jag tyckte som lekman då, och vad jag tycker nu.

Nu är det väl knappast någon idé annat än att kunna framkalla en känsla av kris vid nästa val. Rädsla brukar ju vara gynnsamt för sittande regim.
Survival
Honor
Liberty
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Ny (?) virussjukdom COVID-19

Inlägg av Protect »

Ursus skrev: 01 sep 2021 17:59 Smittskyddslagen ämnas ses över inför framtiden.


Pratas om staff för restriktionbrott, möjligheten att förhindra folksamlingar... samt utegångsförbud?



Jag tvivlar å det grövsta på att någon har smittats av Covid genom att möta en annan människa på gatan.
Dessutom finns viruset i hela miljön, sprids med vindarna men det förnekar alla "experter" och uppmanar folk att vaccinera sig och använda munskydd som är verkningslösa för alla utom tillverkarna som fått en ny kassako. Munskydden är vår tids dumstrut, dom används av dom som inte kan tänka själva. Enda sättet att undgå att komma i kontakt med viruset och bli drabbad på ett eller annat sätt är att dö.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"