Ny (?) virussjukdom COVID-19

Tänk efter före, och gör det här
bokmalen
Inlägg: 760
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Ny (?) virussjukdom

Inlägg av bokmalen »

UD har äntligen gått ut och avrått folk från att resa till Kina. Bara en månad eller två sent, men visst bättre sent än aldrig antar jag.

Men det var konstigt nog ett bra inslag på aktuellt nyss: Vettig expert som inte låtsades som det regnade
https://www.svtplay.se/video/24741582/a ... eb-21-00-2
I intend to live forever, or die trying to
Tomtemor1
Inlägg: 203
Blev medlem: 07 jun 2019 18:40

Re: Ny (?) virussjukdom

Inlägg av Tomtemor1 »

Dax att köpa dasspapper om ni har inte bunkrat
https://www.hongkongfp.com/2020/02/17/a ... hong-kong/
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1280
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Ny (?) virussjukdom

Inlägg av reboot »

Artikel i Vietnam:

Thuốc Chloroquine Phosphate hiệu quả trong điều trị COVID-19 :notme:

https://www.msn.com/vi-vn/news/techands ... r-BB105rKu

Översatt:

”Based on the results of clinical trials, Chinese experts have confirmed Chloroquine Phosphate, an anti-malarial drug, that clearly cures COVID-19 acute respiratory infections (nCoV).

During a press conference on February 17, Ms. Sun Yanrong, deputy director of the Center for Biotechnology Development of China's Ministry of Science and Technology, said health experts agreed to include Chloroquine Phosphate in the treatment. treatment map COVID-19 (nCoV) and will quickly put the drug into clinical trials as soon as possible.

According to Sun Yanrong, Chloroquine Phosphate has been selected among tens of thousands of existing drugs and screened dozens of times before being tested.

This is the medicine to treat malaria used for over 70 years.

Sun Yanrong added that the drug is currently being used at 10 hospitals in Beijing, as well as in Guangdong and Hunan provinces of China, and all cases of drug treatment are effective.

Specifically, she said that during the trial with the participation of 100 patients, the group of patients treated with this drug all had a clear progress such as fever reduction, improved lung imaging ...

This group of patients also had faster recovery time.

In addition, there are no obvious serious side effects when using this medication for patients.

The above information opens the prospect that more COVID-19 (nCoV) patients will soon be treated and discharged in the near future./.”


Hittar inte *Chloroquine Phosphate i Thailand. Säger att det inte lagerförs för den malarian som finns i Kambodja/Burma är resistent mot CP och dom rekommenderar bara andra medel i stället.
Används även för behandling av akvariefiskar.......?

*Kliniskt provad profylax mot malaria mm
https://www.fass.se/LIF/product?nplId=19730330000064
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Ny (?) virussjukdom

Inlägg av xsive »

5e4ba3784e602612234638.jpg
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Ny (?) virussjukdom

Inlägg av xsive »

reboot skrev: 18 feb 2020 00:34 Hittar inte *Chloroquine Phosphate i Thailand. Säger att det inte lagerförs för den malarian som finns i Kambodja/Burma är resistent mot CP och dom rekommenderar bara andra medel i stället.
Används även för behandling av akvariefiskar.......?
Klorokinfosfat används numera som Malariaprofylax endast för några få länder norr om Panamakanalen och Dominikanska republiken.
Som av en slump så råkar jag ha jag en planerad resa till ett område där den rekommenderas och har nu fått det förskrivet av läkare.
Får ligga i medicinlådan till det blir dags att resa. Om det nu blir av...
Utöver Malaria används det även vid behandling av ledgångsreumatism.
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1280
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Ny (?) virussjukdom

Inlägg av reboot »

Nu 621 smittade på mardrömsskeppet Diamond Princess i Japan inför upplösningen på det misskötta spektaklet med karantän av 3700 personer på ett kryssningsfartyg.
De olika länderna tar hem sina medborgare allt efter möjlighet. 340 amerikaner redan hemflugna.

https://www.cbsnews.com/live-updates/co ... 020-02-19/

I övrigt också de senaste uppdateringarna på länken från CBS.
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1280
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Ny (?) virussjukdom

Inlägg av reboot »

xsive skrev: 18 feb 2020 23:12
reboot skrev: 18 feb 2020 00:34 Hittar inte *Chloroquine Phosphate i Thailand. Säger att det inte lagerförs för den malarian som finns i Kambodja/Burma är resistent mot CP och dom rekommenderar bara andra medel i stället.
Används även för behandling av akvariefiskar.......?
Klorokinfosfat används numera som Malariaprofylax endast för några få länder norr om Panamakanalen och Dominikanska republiken.
Som av en slump så råkar jag ha jag en planerad resa till ett område där den rekommenderas och har nu fått det förskrivet av läkare.
Får ligga i medicinlådan till det blir dags att resa. Om det nu blir av...
Utöver Malaria används det även vid behandling av ledgångsreumatism.
Vilket sammanträffande!
Jag kom ju just nu hem från en tre-månaders trip i Asien och planerade att snabbt resa till Haiti och fick en omgång 250mg’s Klorokin utskrivet av en förstående läkare.
Fick sen dammsuga ett större antal apotek innan jag hittade 1 enda ask på Kronans Apotek i Liljeholmen (så nu har alltså dom också slut)........men det verkar inte vara så trevligt i Haiti så jag åker nog inte på ett tag och asken med Klorokin bf 2023 åkte ner i mitt eget SHTF-apotek.
Fick även med mig en rejäl påfyllning till antibiotika-förrådet plus Mebendazole anti-maskmedel samt lite annat smått och gott från Asien. :hm:
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1280
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Ny (?) virussjukdom

Inlägg av reboot »

Kinesiskt företag har redan kopierat och tillverkar Remdesivir utan licens och har sen patentsökt det.........!! Otroliga uppgifter!

https://www.businesswire.com/news/home/ ... -Treatment

”A potential patent dispute in China over Gilead Sciences’ promising experimental drug remdesivir has raised concerns after Chinese pharmaceutical company BrightGene copied the drug without a license and also filed for a patent. Gilead has been waiting for patent approval for remdesivir in China since 2016.”
................
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Ny (?) virussjukdom

Inlägg av xsive »

xsive för sex dagar sen skrev: Bara 8000 som friskförklarats nu och 11000 som är allvarligt/kritiskt sjuka.

67000 konstaterat smittade (antar med symptom) minus 8000 som tillfrisknat minus 1500 som avlidit ger återstod 57.500
varav 19% just nu är allvarligt/kritiskt sjuka. Är min beräkning rimlig?
Tittar man på motsvarande siffror idag sex dagar senare kan man se en ljusning :up:
18500 som friskförklarats nu och 11700 som är allvarligt/kritiskt sjuka.

77250 konstaterat smittade (antar med symptom) minus 18500 som tillfrisknat minus 2250 som avlidit ger återstod 56.500
varav 20,7% just nu är allvarligt/kritiskt sjuka.

En liten men faktisk minskning med av antalet som är sjuka just nu -1000 personer
Antalet som är allvarligt/kritiskt sjuka just nu har visserligen ökat med 700 personer på 6 dagar men minskat sen toppen
för några dagar sen då antalet var över 12000

Statistiken visar att kineserna håller stången nu i Hubei och kan pressa ner siffrorna om dom inte släpper på trycket
Nu gäller det bara att det inte blir en ny härd någon annanstans :zombie:

https://bnonews.com/index.php/2020/02/t ... rus-cases/
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Ny (?) virussjukdom

Inlägg av Parabellum »

Antalet konfirmerat smittade i Italien sticker iväg idag, minns jag inte helt fel låg siffran på nästan 70st i morse.
Just nu är siffran 155, hoppas detta är taket och att det vänder där. Men så är det med all säkerhet inte!! :(
Det är säkert inte långt kvar innan Italien bestämmer sig för att sätta större områden i karantän.

https://www.theguardian.com/world/2020/ ... eak-spread
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"