Saker som börjar sina

Tänk efter före, och gör det här
Obstinat
Inlägg: 465
Blev medlem: 10 maj 2019 18:19

Saker som börjar sina

Inlägg av Obstinat »

Vore intressant med en tråd där vi fyller :D på med saker som börjar sina i samhället.
Tänker mig mest fysiska ting i våra butiker. Har väl mest den ev annalkande pandemin i tankarna.
I min värld återspeglar tomma butikshyllor att människor börjat reflektera över vad som sker o tagit ett beslut att förbereda sig. Lagersaldot kan ju även bero på extrapriser eller leveransproblem osv...

Som prepper vill man ju alltid ligga några steg före!

Egna ex. Var i förra veckan o inhandlade Poolklor på Feltema. Köpte 1 frp det var fullt på hyllan. Idag var jag förbi igen o upptäckte att det bara fanns kvar 2 frp på denna hylla däremot var det lika fullt på de andra hyllorna som innehåller veckoklor osv. Tog en lov förbi hyllorna som består av skyddsmatriel. Inga munskydd av den enkla sorten fanns kvar däremot fanns det fortfarande gott om halvmasker.

Tog även en tur till den lokala bygghandeln. Även där var filtermaskerna slut. Däremot fanns Sundströms halvmasker på plats.

Så en kort sammanfattning på det jag märkte idag.

Slut på.
Filtermasker
Snabbklor

Fyll gärna på med personliga reflektioner!
bokmalen
Inlägg: 760
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Saker som börjar sina

Inlägg av bokmalen »

Gula ärtor...

Skulle köpa några paket för min pågående test av PET-flaskor som lagringsmetod, var helt slut på min lokala konsumbutik. Det var tre veckor seda och det finns fortfarande inga... Har dessutom kollat på några andra affärer och de har också slut.

Så jag vet inte om det är någon ärtskörd som slagit fel eller något...
I intend to live forever, or die trying to
Tomtemor1
Inlägg: 203
Blev medlem: 07 jun 2019 18:40

Re: Saker som börjar sina

Inlägg av Tomtemor1 »

Tonfisk och makrill på burk var det dåligt av på Lidl, vi bidrog till det och nu är det mycket dåligt av dessa godsaker kvar där! :lol:
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Saker som börjar sina

Inlägg av FCR2 »

Lokala Jula slut på masker FFP3, halvmasker också ganska utplockat.
Brukskinka nästan slut på lokala Willys.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Saker som börjar sina

Inlägg av xsive »

Konstaterade idag att samtliga butiker i kommunen sålt slut på FFP3 "engångsmasker" Jula, Clas i sjön, bygghandel osv
Fanns väl å andra sidan inget stort lager av det sen tidigare.
FFP1 och 2 finns men hjälper föga mot virus.
Halvmasker med FFP3 filter finns dock fortfarande på lager hos tex Jula
I started out with nothing, and still have most of it left
Ursus

Re: Saker som börjar sina

Inlägg av Ursus »

Noterade igår att bacondisken på Maxi var tom. Några paket jägarbacon fanns kvar, vilka för övrigt är min favorit, så ingen skada skedd.

Lite gapande hyllrader på sårvårdsavdelningen likaså. Typ sprit och annat.

COOP Forum idag, typ alla enkla konserver som fanns var buckliga eländen. Verkar som att de verkligen har grävt djupt i lagret för att fylla hyllorna. Nudlar till extrapris, ett visst skärskådande visade att de hade gått ut för en månad sedan.

Corned Beef har jag inte sett på evigheter. Efterfrågas, skicka PM om ni vet. Är en stapelvara på jakten.
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Saker som börjar sina

Inlägg av Protect »

Nido mjölkpulver var nästan slut i "turkavdelningen", brukar finnas massor och efter min raid var hyllan tom. :mrgreen:

Hårt bröd fanns inte alls lika gott om som vanligt och det mesta i avdelningen Oboy var slut. Sist det hände var när dom hade trassel med nya maskinen men då var det slut i hela Sverige.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Ursus

Re: Saker som börjar sina

Inlägg av Ursus »

Hade rätt om baconbristen. Enligt MSM en kombination av nödslakt 2018 och försäljning till Kina m.a.a. svinpesten. Känns bra att vårt eget folk bortprioriteras på grund av Kinas obefintliga djuretik, verkligen :wall:

Noterar även att Biltema inte längre har 5l jeepdunk, köpte en alldeles nyligen och de är ganska poppis.
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Saker som börjar sina

Inlägg av FCR2 »

Har inte sett en 5l biltema jeepdunk på säkert ett år. Köpte nyss kronans via kviberg överskott.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Ursus

Re: Saker som börjar sina

Inlägg av Ursus »

FCR2 skrev: 11 feb 2020 12:54 Har inte sett en 5l biltema jeepdunk på säkert ett år. Köpte nyss kronans via kviberg överskott.
Skumt! Jag köpte min i höstas men det var få kvar, kanske kvarvarande lager...
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"