”Viruset lever kvar i toaletter och sovrum”

Tänk efter före, och gör det här
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1280
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

”Viruset lever kvar i toaletter och sovrum”

Inlägg av reboot »

Viruset lever kvar i toaletter och sovrum, säger Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70 ... och-sovrum

Kommer då omedelbart att tänka på hotellrum! ...........hur gör man?
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1280
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: ”Viruset lever kvar i toaletter och sovrum”

Inlägg av reboot »

Här är länken till originalartikeln:

https://jamanetwork.com/journals/jama/f ... le/2762692
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: ”Viruset lever kvar i toaletter och sovrum”

Inlägg av xsive »

reboot skrev: 08 mar 2020 11:13 Kommer då omedelbart att tänka på hotellrum! ...........hur gör man?
Jag bor normalt 50-80 nätter på hotell per år.... :o
Nu är det restriktioner på allt resande så det har i stort sett avstannat. Jag nekar resor om det inte är extremt kris och det inte är riskland.
Annars så är rengöring på hotell bra om man undviker dom mindre och sjaskiga på mindre orter
(Kan normalt inte alltid undvika men nu vägrar jag)
Går ju ta med sig en liten flaska desinficering om man checkar in väskan och bättra på lite på toaletten och hårda ytor.
Känns ändå inte som den stora risken jämfört med att vara i trånga utrymmen med många okända på flyg/tåg/hiss osv

Rengöring vill många företag annars spara pengar på, tex mitt, med minskad frekvens på städning.
Kan snabbt slå tillbaka nu om det börjar spridas virus. Dom har heller inte lyckats få fram handsprit på en vecka sen jag påpekade att det saknas
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: ”Viruset lever kvar i toaletter och sovrum”

Inlägg av Charlie** »

Arbetsgivaren skickar mig på kurs med två övernattningar på hotell, i maj. :wall: Till en turistort dessutom! :shtf: Hoppas att lungpestepidemin kulminerat vid det laget. :-g
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Ursus

Re: ”Viruset lever kvar i toaletter och sovrum”

Inlägg av Ursus »

Charlie** skrev: 08 mar 2020 20:39 Arbetsgivaren skickar mig på kurs med två övernattningar på hotell, i maj. :wall: Till en turistort dessutom! :shtf: Hoppas att lungpestepidemin kulminerat vid det laget. :-g
Ingen chans att överklaga? Låter som en riktigt efterbliven arbetsgivare i dessa tider... :?
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: ”Viruset lever kvar i toaletter och sovrum”

Inlägg av FCR2 »

Charlie** skrev: 08 mar 2020 20:39 Arbetsgivaren skickar mig på kurs med två övernattningar på hotell, i maj. :wall: Till en turistort dessutom! :shtf: Hoppas att lungpestepidemin kulminerat vid det laget. :-g
Två dagar, vilken tur du har. Två veckor med Försvarsmaktsövning - 20 har jag att se framemot i maj. Blir kanske att vakta en karantän istället. :-g (:)
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: ”Viruset lever kvar i toaletter och sovrum”

Inlägg av Charlie** »

Ursus skrev: 08 mar 2020 20:58 Ingen chans att överklaga? Låter som en riktigt efterbliven arbetsgivare i dessa tider... :?
Vi får se hur det hela utvecklas om det eskalerar så måste det ju ställas in.

FCR2 skrev: 08 mar 2020 21:27 Två dagar, vilken tur du har. Två veckor med Försvarsmaktsövning - 20 har jag att se framemot i maj. Blir kanske att vakta en karantän istället. :-g (:)
Det skulle ju vara något det. :o Tyvärr kommer svenska myndigheter inte att våga ta samma kloka beslut som Italien gjorde i gårkväll.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: ”Viruset lever kvar i toaletter och sovrum”

Inlägg av Marie »

Alla pratar enbart om hårda ytor... men hur är det med mjuka ytor då? tyg osv.
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: ”Viruset lever kvar i toaletter och sovrum”

Inlägg av maskros »

Blondie skrev: 08 mar 2020 22:00 Alla pratar enbart om hårda ytor... men hur är det med mjuka ytor då? tyg osv.
De talar vi inte om, för de är så svåra att göra rent. Antar att man får köra spray eller 60C tvättmaskin på dem.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: ”Viruset lever kvar i toaletter och sovrum”

Inlägg av Marie »

maskros skrev: 08 mar 2020 22:02
Blondie skrev: 08 mar 2020 22:00 Alla pratar enbart om hårda ytor... men hur är det med mjuka ytor då? tyg osv.
De talar vi inte om, för de är så svåra att göra rent. Antar att man får köra spray eller 60C tvättmaskin på dem.
Du var snabb. :mrgreen:
Jag tänker inte bara här på forumet utan överlag i media, folkmun osv så pratas det bara om hårda ytor... Folk kan ju få för sig att det inte kan spridas via mjuka ytor. :-g
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"