Hemma med barn

Vad har ni för erfarenheter ni vill dela med er av?
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 921
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Hemma med barn

Inlägg av deadrabbit »

Vad gör ni med barnen hemma när ledigheten startar? Mina är redan på jullov sen 10dagars tid. Pärlplattor, pussel, rita, lego, baka, bygga koja, läsa böcker, träna med Alex på SVT, iPad, gå med ficklampa i mörker osv vad gör man sen?
Känner mig som en förskollärare utan manus och verksamhetsplan!
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Hemma med barn

Inlägg av Charlie** »

deadrabbit skrev: 21 dec 2020 12:54 Vad gör ni med barnen hemma när ledigheten startar? Mina är redan på jullov sen 10dagars tid. Pärlplattor, pussel, rita, lego, baka, bygga koja, läsa böcker, träna med Alex på SVT, iPad, gå med ficklampa i mörker osv vad gör man sen?
Alltså, ...jag måste säga att dina barn verkar ha det riktigt bra under sitt jullov. De aktiviteter du räknar upp är ju det barn tycker är kul och aktiviteterna verkar ju av det kreativa slaget. Kan man begära så mycket mer? Hur gamla är barnen?
deadrabbit skrev: 21 dec 2020 12:54
Känner mig som en förskollärare utan manus och verksamhetsplan!
Improvise, Adapt, and Overcome :D
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 921
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: Hemma med barn

Inlägg av deadrabbit »

Födda 2015 och 2018
Maskerad, bygga robot, spela tv spel och film. Skita ner sig på lekplats vi har gjort allt nästan.
3-3-3 Radio Plan
Scoo
Inlägg: 272
Blev medlem: 06 maj 2019 08:45
Ort: Nånstans nära taigan

Re: Hemma med barn

Inlägg av Scoo »

Läsa högt för dem, skuggteater (kan vara nog så intressant för dagens småfolk trots att de nog bombarderats och bombarderas minsann med audiovisuella intryck :lol: ), brädspel, kortspel, ut på promenad...
För mina barns skull
mopar340
Inlägg: 424
Blev medlem: 19 maj 2019 00:29

Re: Hemma med barn

Inlägg av mopar340 »

Har också ungarna hemma sen ett tag pga förkylning mm... ingen ide att släppa de tillbaka i skolan för några dagar med det här smittläget...
förutom det du nämner så ut i naturen minst en gång per dag. Vi är precis på väg ut och göra upp en eld på ett berg i närheten.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Hemma med barn

Inlägg av Charlie** »

Arrangera en skattjakt utomhus! ...eller cache som vi säger på preppiska :lol:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 921
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: Hemma med barn

Inlägg av deadrabbit »

Perfekt tema! :up:
3-3-3 Radio Plan
Skriv svar

Återgå till "Erfarenheter"