tråden för saker som inte funkat

Vad har ni för erfarenheter ni vill dela med er av?
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: tråden för saker som inte funkat

Inlägg av Parabellum »

Ordnade det sig?
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Ursus

Re: tråden för saker som inte funkat

Inlägg av Ursus »

Att äta gul näckros.

Vissa källor kring detta med ätliga växter anger att gul näckros är ätlig: blad, frön och rot. Har provat samtliga tre och svaret är GUD NEJ!

Låt mig elaborera:

Bladen har jag provat koka, men de smakar dy och är allmänt hemska. Milt slemmiga och jävliga att sladdra runt i munnen.

Fröna finns att extrahera ur frökapseln som växer fram efter blomning. Vrid loss från stängel, skär tvärs igenom kapseln och tryck ut de gula majsliknande fröna. Provade steka i stekpanna, tillika provade koka. Vedervärdigt. De tre första sekunderna eller så smakar det typ bara stärkelseaktigt, men sedan kommer den mest överjävliga beskheten du kan tänka dig att anfalla dig rakt på. Det är så bittert och vidrigt att du inte kan svälja det. Din mun skrumpnar och hela din kropp säger åt dig att inte äta detta.

Roten är det mest själadödande av allt. Två år sedan. Liten tjärn. Mycket bängel och ett halvt drunkningstillbud senare lyckades jag dra upp en rotstock. En ful, knubbig, knagglig best till sak. Redan ur vattnet stank eländet som om något ruttnat och dött för flera år sedan, trots att det växte färska stänglar ur den. Med stor viljestyrka täljde jag bort det yttre skalet och exponerade ett vitt inre. Detta var alltså den beryktade stärkelsen. Skar i bitar och kokade. Och kokade. Och bytte vatten och kokade. Efter ett par timmars kokning och bytning av vatten smakade jag... och spottade ut omgående. Smaken var obeskrivlig. Det smakade som sjöbotten gånger hundra.

Varför detta? Ljög man förr i tiden när man sade detta? Eller är våra vatten övergödda eller förorenade till den punkt att rötterna tar upp skit? Oavsett vilket är det högst olämpligt som föda.
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 887
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: tråden för saker som inte funkat

Inlägg av Omnivore »

Det är nog bättre att låta älgen äta näckrosen först och sedan äta älgen.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Skriv svar

Återgå till "Erfarenheter"