Sex under shtf?

Dom finns där, även efter det blir oroliga tider, men hur ska man hantera dom ?
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Sex under shtf?

Inlägg av Daltorpet »

Jag kom att fundera lite på hur det skulle gå till om man tänker sig att man inte vill ha barn av någon anledning. Tex dåligt med sjukvård eller att världen har blivit för dålig helt enkelt.

Idag finns ju skydd i form kondomer och p-piller osv men tänker att de inte borde hålla i evighet?

Bonusfråga: Hur ser ni på graviditeter i detta coronaläge? Vi har valt att skjuta fram tills det styrt upp sig lite mer och man vet mer om vården, ekonomin i omvärlden samt sjukdomen. Hur skulle ni resonera?
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
bokmalen
Inlägg: 760
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Sex under shtf?

Inlägg av bokmalen »

Det finns ju ingen forskning "än" på huruvida detta corona-virus ger fosterskador om mamman blir smittad. Men en tidig rapport från Kina påstod i alla fall att viruset kunde ta sig igenom livmoderslemhinnan. Givet att vi vet att vissa virus, t.ex. zika, ger fosterskador och att virus trots allt förökar sig genom att förstöra celler, där i ett tidigt stadium ett fåtal celler t.ex. är tänkta att bli en hel arm, så skulle i alla fall inte jag chansa just nu.

Det kommer väl att visa sig på sikt. Jag skulle däremot inte tro att det är någon fara om modern blir smittad sent i graviditeten, om hon inte får allvarliga problem och syrebrist. Är det en lindrig variant så ligger ju barnet skyddat, använder inte sina lungor, har ingen risk för sekundära infektioner, och drar nytta av moderns immunförsvar.
I intend to live forever, or die trying to
Användarens profilbild
Jakob
Inlägg: 622
Blev medlem: 11 maj 2019 18:29
Ort: KP

Re: Sex under shtf?

Inlägg av Jakob »

För att ge lite perspektiv..
Förr gjordes ungar då folk levde utan elektricitet, utan rinnande vatten, med utedass. Sjukdomar fanns som tex. mässling, tuberkulos, tyfus, pest, polio, spetelska, spanska sjukan - var för sej eller flera samtidigt genom tiderna.
Var och en av oss här inne är resultatet av att våra förfäder har överlevt tillräckligt länge för att få avkomma.
Vi är alla släktingar till överlevare i rakt nedåtgående led. Så kör på bara.
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Sex under shtf?

Inlägg av maskros »

Angående prevention så kan en termometer, en kalender och undersökning av kvinnans sekret fungera som preventivmedel. Kräver dock noggrannhet och avhållsamhet från omslutande sex under en del av menstruationscykeln. Det är en metod som klassas som osäker.

Trots osäkerhetsklassningen menar jag att den fungerar bra om kvinnan har regelbunden mens och man använder alla tre hjälpmedlen enligt ovan. Jag och min hälft har haft lätt att få barn men använde metoden under flera år med önskat resultat. När man är mindre noga slutar metoden att fungera. Läs på själva och förkasta alla tips som inte innehåller alla tre hjälpmedlen (termometer, kalender, sekretkontroll).

Annars får man väl sexa utan vaginalt samlag.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Diselmannen
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 mar 2020 00:13

Re: Sex under shtf?

Inlägg av Diselmannen »

Jakob skrev: 15 mar 2020 10:23 För att ge lite perspektiv..
Förr gjordes ungar då folk levde utan elektricitet, utan rinnande vatten, med utedass. Sjukdomar fanns som tex. mässling, tuberkulos, tyfus, pest, polio, spetelska, spanska sjukan - var för sej eller flera samtidigt genom tiderna.
Var och en av oss här inne är resultatet av att våra förfäder har överlevt tillräckligt länge för att få avkomma.
Vi är alla släktingar till överlevare i rakt nedåtgående led. Så kör på bara.
MEN! För att ge ett kontraperspektiv så va det ganska vanligt att damerna strök med. Så va försiktig!
Ursus

Re: Sex under shtf?

Inlägg av Ursus »

Testa graviditetsfria alternativ till "vanligt" samlag.

Oralsex är en personlig favorit. Lackmustestet på varje ny kvinna är att omedelbart gå ned på henne första natten i sängen. Smakar hon bra? She's a keeper. 8-)

Analsex är inte för alla, men värt att prova. Bör vara väl rengjort dock om inte kådisar finns tillhands. Mitt livs värsta urinvägsinfektion är ett bevis på detta.

BDSM är hett till en viss gräns, men då är jag också lagd till att vara lite hårdare och dominantare i sänghalmen. Båda bör vara med på det till 100% och vara bekväma i sin roll, annars funkar det inte.

Om det blir karantän under coronavirusets framfart exempelvis lär det finnas gott om tid att prova sig fram ;)
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 887
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: Sex under shtf?

Inlägg av Omnivore »

Säkra perioder, även kallat Vatikanska Rouletten.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Sex under shtf?

Inlägg av EN brun böna »

Sedan finns ju dagen efter piller.
Säkra perioder som talas om här ovan samt ett lager piller om olyckan är framme.
Tomtemor1
Inlägg: 203
Blev medlem: 07 jun 2019 18:40

Re: Sex under shtf?

Inlägg av Tomtemor1 »

maskros skrev: 15 mar 2020 10:29 Angående prevention så kan en termometer, en kalender och undersökning av kvinnans sekret fungera som preventivmedel. Kräver dock noggrannhet och avhållsamhet från omslutande sex under en del av menstruationscykeln. Det är en metod som klassas som osäker.

Trots osäkerhetsklassningen menar jag att den fungerar bra om kvinnan har regelbunden mens och man använder alla tre hjälpmedlen enligt ovan. Jag och min hälft har haft lätt att få barn men använde metoden under flera år med önskat resultat. När man är mindre noga slutar metoden att fungera. Läs på själva och förkasta alla tips som inte innehåller alla tre hjälpmedlen (termometer, kalender, sekretkontroll).

Annars får man väl sexa utan vaginalt samlag.
:up: det är faktiskt ganska effektiv om det sköts rätt, säkrare än kondomer enligt vissa studier
Tomtemor1
Inlägg: 203
Blev medlem: 07 jun 2019 18:40

Re: Sex under shtf?

Inlägg av Tomtemor1 »

Ursus skrev: 15 mar 2020 11:51 Testa graviditetsfria alternativ till "vanligt" samlag.

Oralsex är en personlig favorit. Lackmustestet på varje ny kvinna är att omedelbart gå ned på henne första natten i sängen. Smakar hon bra? She's a keeper. 8-)

Analsex är inte för alla, men värt att prova. Bör vara väl rengjort dock om inte kådisar finns tillhands. Mitt livs värsta urinvägsinfektion är ett bevis på detta.

BDSM är hett till en viss gräns, men då är jag också lagd till att vara lite hårdare och dominantare i sänghalmen. Båda bör vara med på det till 100% och vara bekväma i sin roll, annars funkar det inte.

Om det blir karantän under coronavirusets framfart exempelvis lär det finnas gott om tid att prova sig fram ;)
analsex kan absolut leda till elaka urinvägsinfektioner (hos mannen ), inte att rekommendera inte SHTF, utan antibiotika kan sådan krypa upp i njurarna
Det finns andra sätt att ha kul på :D
Skriv svar

Återgå till "Familj,vänner, folk man känner och pöbeln."