Kompisen som bara skulle komma förbi...

Dom finns där, även efter det blir oroliga tider, men hur ska man hantera dom ?
Tank
Inlägg: 1679
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Kompisen som bara skulle komma förbi...

Inlägg av Tank »

Obs! Fiktivt och att se som en fundering..

En bekant till min sambo hörde av sig till henne och ville komma förbi på en fika och snacka lite. I luren kunde jag höra att hen hostade en del. Jag kunde även höra något om låna lite saker "eftersom ni ju har en del samlat..." Sambon tittade lite på mig med en min som sa typ - "det går väl bra?!"...

- Hur skulle ni göra nu?

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10527
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Kompisen som bara skulle komma förbi...

Inlägg av bastard »

först, ni låter inte bra, jag vill inte träffa er då ni inte verkar friska

sedan, nix, vi har inte så det räcker för oss själva

och sedan läxat upp sambon, eller visat henne dörren i värsta fall
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Kompisen som bara skulle komma förbi...

Inlägg av maskros »

Jag hade nog avstyrt det med hänvisning till att vi tillämpar isolering och de dessutom hostar.

Vad gäller grejer skulle jag fråga vad det gällde för att kolla om vi har att låna ut. Alternativ erbjuda mig att köpa åt dem vid ett av de få tillfällen då vi lämnar hemmet.

De skulle inte komma in hit och låna i alla fall.

Sant: Avvärjt besök från goda vänner i påsk pga smittskydd.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
EN brun böna
Inlägg: 974
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Kompisen som bara skulle komma förbi...

Inlägg av EN brun böna »

Var en igår som ringde och ville hälsa på. Men vart inte välkommen hit. Personen hade mycket svårt att fatta när man sa att det var karantän för smittan. Och att denne har en fd som jobbar på skidanläggning i län med stigande corona samt ganska många dödsfall. Personen delar två ungar med fd så reser ofta dit för att ta hand om ungar. Att man sedan tyckte att personen lekte rysk roulett med sig själv och mamman var lika främmande. Personen har själv nåt åldern för att ta det lugnt och bor samtidigt hemma hos mamman som är mellan 80-90 år. Iofs pigg för åldern men men.
Tomtemor1
Inlägg: 203
Blev medlem: 07 jun 2019 18:40

Re: Kompisen som bara skulle komma förbi...

Inlägg av Tomtemor1 »

Inte en chans, nix, nada
Lurker
Inlägg: 20
Blev medlem: 31 okt 2019 10:16

Re: Kompisen som bara skulle komma förbi...

Inlägg av Lurker »

Först skulle jag se till att avstyra det där besöket. Att "komma förbi" när man dras med hosta strider mot både förnuft och de instruktioner vi har fått.

Vidare skulle jag nog ta mig en funderare på det där med OPSÄK. Det har ju visat sig lite oroande att utomstående har koll på att det finns ett och annat undanstoppat i mitt hushåll.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Kompisen som bara skulle komma förbi...

Inlägg av Charlie** »

Nej, nix nada, njet,icke, nein! Det går inte bra. Ingen av de partners jag haft hade frågat mig i ett sådant läge, om det var ok!? De har själva avstyrt besöket. Skulle jag haft en sådan partner, så skulle jag själv avstyrt besöket och sedan haft ett långt och övertydligt utvecklingssamtal med partnern. Ingen utomstående vet om eller ska veta om mitt prepperi. Som tidigare nämnts i tråden, så är det opsec. som gäller.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Skriv svar

Återgå till "Familj,vänner, folk man känner och pöbeln."