Prepperdating?

Dom finns där, även efter det blir oroliga tider, men hur ska man hantera dom ?
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Prepperdating?

Inlägg av Charlie** »

Nej! Jag har problem med detta på min arbetsplats också. Jag påpekar för mina kollegor att skriva med pubertalfärgad text är oseriöst! :lol:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

Charlie** skrev: 06 apr 2021 01:14 Nej! Jag har problem med detta på min arbetsplats också. Jag påpekar för mina kollegor att skriva med pubertalfärgad text är oseriöst! :lol:

Jag var tvungen att sluta med lila färg på sevenforums då en som gillade det jag skrev var färgblind.. Så jag kan tänka mig att det kan vara irriterande med färger.. dock inte oseriöst... Det är ju bara glatt istället för den tråkiga världen vi lever i..
Bästa av allt... ingen behöver kolla vem som postat... det är bara jag som är dum nog o posta i lila :lol: *asgarv* :lol:
Är denna färgen bättre då? :P hahaha
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Prepperdating?

Inlägg av Charlie** »

Marie skrev: 06 apr 2021 02:11
Charlie** skrev: 06 apr 2021 01:14 Nej! Jag har problem med detta på min arbetsplats också. Jag påpekar för mina kollegor att skriva med pubertalfärgad text är oseriöst! :lol:

Jag var tvungen att sluta med lila färg på sevenforums då en som gillade det jag skrev var färgblind.. Så jag kan tänka mig att det kan vara irriterande med färger.. dock inte oseriöst... Det är ju bara glatt istället för den tråkiga världen vi lever i..
Bästa av allt... ingen behöver kolla vem som postat... det är bara jag som är dum nog o posta i lila :lol: *asgarv* :lol:
Är denna färgen bättre då? :P hahaha
Yep, svart text är tråkig och bra byråkratfärg. Me like!
Fast hade jag en färgblind kollega, så hade jag nog också skrivit med en färgglad text, typ flera färger i ett ord. :lol:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

Charlie** skrev: 06 apr 2021 02:50 Yep, svart text är tråkig och bra byråkratfärg. Me like!
Fast hade jag en färgblind kollega, så hade jag nog också skrivit med en färgglad text, typ flera färger i ett ord. :lol:
neee, taskigt ju.... man måste vara snäll mot de som har ett handikapp. ;)
Förr körde jag lila på alla forum jag var medlem i.. sedan försvann textfärgsval på ettpar och jag börja skriva utan färgval på de som hade möjlighet till custom val av stil.. prosilver fungerar lila i... men dark theme så är lila svårläst...
Så nu är det nog bara här inne jag kör lila fortfarande... så har du tur kommer det flervalsteman här inne, så kanske jag slutar med lila här oxå. *hihi* ;) ;)
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Prepperdating?

Inlägg av Protect »

Apropå färger, ni minns väl när varenda fjortis skulle ha en egen hemsida i internets forntid? Vilka färger som helst gällde i en salig blandning, läsbarheten sket man bara i, huvudsaken att hemsidan stack ut och nog fan stack dom ut allt. Vissa kunde få den mest härdade att sitta och hyperventilera i ett epilepsianfall. :lol:
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Användarens profilbild
Bolfink
Inlägg: 47
Blev medlem: 22 feb 2021 14:55

Re: Prepperdating?

Inlägg av Bolfink »

Protect skrev: 06 apr 2021 08:10 Apropå färger, ni minns väl när varenda fjortis skulle ha en egen hemsida i internets forntid? Vilka färger som helst gällde i en salig blandning, läsbarheten sket man bara i, huvudsaken att hemsidan stack ut och nog fan stack dom ut allt. Vissa kunde få den mest härdade att sitta och hyperventilera i ett epilepsianfall. :lol:

Ack ja, det var tider det!!
Och som tillägg så skriver jag i en trevlig skogsgrön färg...
Du Marie, kasta lite ris från mig med! Har bara lite granbarr att bidra med, fniss.
Rödluvan/protector; Jag har en liten trevlig riskoja att erbjuda som bröllopssvit, kan det vara något? :lol:
The shit will hits the fan, it´s just a question about when and how.

Bättre att måla fan på väggen och sedan tvätta bort det,
än att stoppa huvudet i busken och undra varför man blir sparkad i röven.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

Protect skrev: 06 apr 2021 08:10 Apropå färger, ni minns väl när varenda fjortis skulle ha en egen hemsida i internets forntid? Vilka färger som helst gällde i en salig blandning, läsbarheten sket man bara i, huvudsaken att hemsidan stack ut och nog fan stack dom ut allt. Vissa kunde få den mest härdade att sitta och hyperventilera i ett epilepsianfall. :lol:

Det låter som att det var min hemsida du besökte i mitten av 90talet då. *hahahaha* :lol: :lol: :lol: :lol:
På startsidan hade jag något rymdgrejs skript, så när man flytta musen över bakgrunden så ändrades riktningen man flög i mellan stjärnorna.... och gissa vad det var för färg på texten :lol: :mrgreen: LILA :mrgreen: :lol:
Den låg faktiskt uppe tills bara för ett gäng år sedan.. den försvann då när passagen stängde ner alla hemsidor efter en serverkrasch. Jag hade glömt login uppgifterna så jag kunde inte radera sidan när jag vart less på den för 20år sedan.
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
bokmalen
Inlägg: 760
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Prepperdating?

Inlägg av bokmalen »

Protect skrev: 06 apr 2021 08:10 Apropå färger, ni minns väl när varenda fjortis skulle ha en egen hemsida i internets forntid? Vilka färger som helst gällde i en salig blandning, läsbarheten sket man bara i, huvudsaken att hemsidan stack ut och nog fan stack dom ut allt. Vissa kunde få den mest härdade att sitta och hyperventilera i ett epilepsianfall. :lol:
För att inte tala om alla som använde BLINK taggar :lol:
I intend to live forever, or die trying to
Ursus

Re: Prepperdating?

Inlägg av Ursus »

Marie skrev: 05 apr 2021 22:41
Ursus skrev: 05 apr 2021 10:49
rödluvan skrev: 04 apr 2021 20:01 Nä, vad säger du Ursus, skall du och jag ta och gifta oss med varandra så att det blir överstökat...
Jag tror jag har en vit klänning någonstans, skall du eller jag ha den? :mrgreen:
Vi kör!! Jag är dock alltid stora skeden, så du får gärna bära klänningen :mrgreen: Helst skall vi dock vara nakna alltid :hug:
Då måste ni ju bjuda mig till bröllopet asså.... så kan jag ju nyttja riset jag bunkrat som har lite för nära bästföredatum. :mrgreen:
Bara om du stannar över bröllopsnatten, the more the merrier! ;) :mrgreen: :hug:
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2771
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

Ursus skrev: 06 apr 2021 17:33 Bara om du stannar över bröllopsnatten, the more the merrier! ;) :mrgreen: :hug:
hihi :D njaee... jag smiter nooog efter festen... bröllopsnatten får ni ha för er själva. *haha* :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Skriv svar

Återgå till "Familj,vänner, folk man känner och pöbeln."