olika ställen som är bra att leta saker på

Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10336
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

olika ställen som är bra att leta saker på

Inlägg av bastard »

kom upp i annan tråd så jag tänkte ta en tråd enbart om var man kan leta efter saker

ebay.com känner dom flesta till

dock så är det värt att kolla in ebay.de
ebay.uk
och andra lokala ebay
då en del saker inte visas på ebay.com

fortsätt med ställen som är bra att leta saker på
helst med en liten beskrivning på vad det är för inrikting
smått som stort, på något sätt i forumets inrikting
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10336
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: olika ställen som är bra att leta saker på

Inlägg av bastard »

amazon.se har ju öppnat

mest nya saker som brukar finnas i normal handel, fördel snabba frakter och fri frakt över 229kr om man väljer rätt alternativ i sökningen, annars kan det bli dyrt
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Ursus

Re: olika ställen som är bra att leta saker på

Inlägg av Ursus »

blocket.se brukade vara ett bra ställe att hitta vad som helst på, men nu tycker jag att det mest är invaderat av bedragare och skojare.

tradera brukar jag vara in på ibland, men blir alltid överbjuden i sista sekunden av någon proffsbudare utan liv :roll:

Loppisar skola ej föraktas.

rodastjarnan.com är en trevlig svensk sida med överskott och friluftsprylar.

tacticalstore.se har nytillverkade taktiska grejer och uteutrustning. Mycket kunnig och trevlig personal. Har ni vägarna förbi Åbyn, så titta in. Ni kommer inte att ångra det, enorma mängder grejer. Driver även knifestore, för de som har mer nischat intresse.

varusteleka.com ; legendariska finska överskottsnasare (samt givetvis nyproduktion). Söker ni något speciellt i överskottsväg, så är det dessa ni ska vända er till. Hyggligt billig frakt till Sverige.

armystuff.se , lokal gubbe i Sangis. Förmodligen det bästa sortimentet av svenskt överskott som jag har sett. Inte bara plagg, utan även försvarets gedigna gamla utrustning. Har mycket, mycket mer än vad som annonseras på hemsidan, ett mail är värt din tid.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10336
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: olika ställen som är bra att leta saker på

Inlägg av bastard »

lägger till höglandskompaniet

överskottsbutik öster om jönköping, fysisk butik och webbshop

en hel del saker, men lite dyra kanske,
inrikting på reservdelar för fordon och en del industrigrejor med, kul butik att koll i
endast öppen lördagar
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: olika ställen som är bra att leta saker på

Inlägg av EN brun böna »

Tradera har jag ganska nyligen hittat till men har köpt lite bra att ha saker. Jag har drabbats av de där proffs budarna jag med, men är det nåt jag verkligen vill ha brukar jag lägga ett maxbud på den summa jag är beredd att betala, bjuder nån över så var det inte min prisklass ändå. Men sakerna har en förmåga att komma igen.

Blocket har jag handlat från mer. Där kan man förhandla och pruta på saker på ett annat sätt. Men har sett bovar och banditer ibland säljare på båda ställena. Traderas betalsystem är så enkelt och smidigt.

Erikshjälpens secondhand.se har varierat innehåll som byts ofta så hittar man nåt ska man inte fundera för länge.

Google sök; Lite udda tips. Men finns det nåt man vill ha så sök efter det och skriv säljes efter så kommer det upp speciellt på bildsök. Sökte efter en bok om att garva fiskskinn och fick några träffar som var lite väl dyra för mig men fick även träffar på andra böcker i ämnet och har nu beställt en bok i traditionell garvning från en blogg i finland. Har hittat mer saker på samma sätt genom att söka på google med säljes som referens.

Floby överskott är ett ställe till som ändrat lite karaktär och prisklass med nya ägare men har fortfarande lite smått och gott.

Jag söker ju mest saker för självhushåll och off-grid liv .
Skriv svar

Återgå till "Länkar till prepprelaterade saker"