Bra youtubelänkar

WoodsmansLife
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 apr 2021 08:57

Re: Bra youtubelänkar

Inlägg av WoodsmansLife »

Även om de kan bli jobbigt att lyssna på hur han pratar så har denna herre mycket intressant på sin kanal.
Speciellt denna spellista: https://www.youtube.com/watch?v=VxjFizl ... C4w5aKN66w
Ursus

Re: Bra youtubelänkar

Inlägg av Ursus »

Kan lägga till Felix Immler:

https://www.youtube.com/channel/UCKqoiG ... kUEq5dEMzA

Mysig schweizare som har många finurliga bushcraftprojekt. Och de flesta görs med just en schweizisk armékniv. Kul, munter och helt genialisk kille!
Användarens profilbild
Aftersearch
Inlägg: 114
Blev medlem: 06 maj 2019 12:51

Re: Bra youtubelänkar

Inlägg av Aftersearch »

En av de jag följt längst och som ofta bygger med gammal teknik i Kanadas skogar. Titta gärna från början då han byggt en stuga med tillhörande andra byggnader men av olika anledningar har han nu påbörjat en ny homestead på annan plats.

I denna kanalen pratar han nästan inget i sina videos utan det är bara skogen och byggljuden man hör. Mycket avkopplande slötittning för min del.

I sin andra kanal pratar han om val av byggteknik och lite allmänt om läget hos honom.

https://youtu.be/uOv9K7bciCs
Vem vet...
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Bra youtubelänkar

Inlägg av Parabellum »

Ny kanal som drivs av en före detta polis.
Han ger sina synpunkter på dagen Sverige, med allt vad det innebär.
Kanalen heter: SHA 70
Har sett några avsnitt och de har varit bra.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Ursus

Re: Bra youtubelänkar

Inlägg av Ursus »

Hmm. Mitt ur ingenstans rekommenderades en ny video av Wranglerstar i mitt flöde. Var faktiskt riktigt sorgligt.

Har aldrig varit prenumerant, men tittat på någon video då och då, särskilt de tidigaste. Fanns några trevliga tips och recensioner, men kvaliteten har gått ned stadigt över åren. Mycket "sell-out" och sponsring och reklam. Nu verkar han dock ha blivit en ny Steven Seagal. Helt urflippat. Får för mig att han går igenom en skilsmässa; han postar bara ändlösa, osammanhängade rants om vad som helst. Många som tittar fortfarande, men kanske mest bara för tragikomikens skull.

Har sett en och en annan youtubare (preppers såväl som icke-preppers) som har gått en liknande väg. Från kvalitetsinnehåll till degenererat babblande. En tubare postar nästan dagligen fyra, fem timmar långa haranger om exfruar och flickvänner och Trump och samhällets förfall.

Ledsamt, och lite skrämmande. Kanske ett resultat av fallerande kändisskap och förlorad inkomst? Kanske att de inte klarar av att upprätthålla en fasad?
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Bra youtubelänkar

Inlägg av Parabellum »

Ursus skrev: 09 jan 2022 15:16 Hmm. Mitt ur ingenstans rekommenderades en ny video av Wranglerstar i mitt flöde. Var faktiskt riktigt sorgligt.

Har aldrig varit prenumerant, men tittat på någon video då och då, särskilt de tidigaste. Fanns några trevliga tips och recensioner, men kvaliteten har gått ned stadigt över åren. Mycket "sell-out" och sponsring och reklam. Nu verkar han dock ha blivit en ny Steven Seagal. Helt urflippat. Får för mig att han går igenom en skilsmässa; han postar bara ändlösa, osammanhängade rants om vad som helst. Många som tittar fortfarande, men kanske mest bara för tragikomikens skull.

Har sett en och en annan youtubare (preppers såväl som icke-preppers) som har gått en liknande väg. Från kvalitetsinnehåll till degenererat babblande. En tubare postar nästan dagligen fyra, fem timmar långa haranger om exfruar och flickvänner och Trump och samhällets förfall.

Ledsamt, och lite skrämmande. Kanske ett resultat av fallerande kändisskap och förlorad inkomst? Kanske att de inte klarar av att upprätthålla en fasad?
Jäklar vad videos Wranglerstar har producerat! :shock:
Nästan glömt bort snubben, då det säkert är 8-10 år sedan jag "följde" honom.
Får väl kolla lite vad vad han hittat på de här åren, men det får bli att bara skumma över materialet.
Har för mig att han var tillsamman med en kvinna från Sverige.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Bra youtubelänkar

Inlägg av FCR2 »

"svensk" fru har han fortfarande, aldrig följt honom regelbundet, där var väl något strul att han lämnat sin gamla kyrka samt flyttat och skulle bygga upp någon ny gemenskap.
Tro på sagofigurer är ju viktigt för många jänkare.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Ursus

Re: Bra youtubelänkar

Inlägg av Ursus »

En helsvensk prepper som jag har korresponderat lite med i kommentarsfälten på tuben heter Var Redo. Rekommenderas:

https://www.youtube.com/c/VarRedo

Riktig myskanal, och mycket intressant innehåll. Alltid kul med seriösa svenska prepperkanaler som belyser de unika möjligheter och utmaningar som vi har inom våra gränser.
Ursus

Re: Bra youtubelänkar

Inlägg av Ursus »

ReWildUniversity

https://www.youtube.com/user/ReWildUniversity

Inte för alla, men tycker om denna kanal och har följt den i många, många år. Mycket livsfilosofier kring mental stillhet och att bryta sig ut ur den industrialiserade civilisationen, och hur man härdar kroppen mot fysiska påfrestningar. Utöver det en del tips kring mer primitiv överlevnad. Rekommenderar att börja med de äldsta videorna först och gå framåt därifrån, få får man mer av en röd tråd. En familj som lever som de lär. Snygg fru är inte att förkasta ;)
Ursus

Re: Bra youtubelänkar

Inlägg av Ursus »

Utesändaren

https://www.youtube.com/channel/UCLoNQl ... HBgAHHFzxw

För mig som total n00b på radio är denna kanal guld. Trevliga videor med mycket information kring amatörradio. Kanalens ägare känns mer än bara lite preppig, så kanske att han rent av finns här? ;)
Skriv svar

Återgå till "Länkar till prepprelaterade saker"