Preppningsbudget?

Funderingar på ekonomi, från din egen plånbok till den stora börskrachen
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2994
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Preppningsbudget?

Inlägg av maskros »

Just så. Många prepp är livskvalitéhöjande i godtider och då kan man se det som vanliga förbättringar. Ett utekök är jättemysigt och ger bättre gemenskap på sommaren. Lite solceller är bara sunt ekonomiskt tänkande i en tid då nätkostnaderna drar iväg. Det är så jag menar, att prepp kan vara prepp eller bara förbättringar och vilket det är ligger i avsikten med dem, eller i betraktarens öga.

Därför är frågan om preppbudget svår tycker jag. Men tittar man på sånt som strikt och uteslutande är prepp - grejer som inte kommer att användas om livet fortsätter som nu - är det nog inte så mycket pengar. Mest en del från matlagret som går till fåglar, hjortar och husdjur istället för att ätas upp av oss människor.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: Preppningsbudget?

Inlägg av Daltorpet »

Riktigt svår fråga som sagt och lite beroende på hur man ser det som de allra flesta nämnt redan. Men tja på ett sätt lägger vi nog 90% av våra löner på prepping om man räknar förbättringar på gården, verktyg, saker till djuren, intressen som träning, skytte, friluftsliv och böcker men räknar vi bara på vad som läggs i vårt "preppförråd" så skulle jag tippa på 1000kr i månaden i snitt på två personer.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Skriv svar

Återgå till "Ekonomi"