Revolut

Funderingar på ekonomi, från din egen plånbok till den stora börskrachen
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Revolut

Inlägg av maskros »

Jaja... Men i alla fall så skaffade jag ett gratis (kostnadsfritt eller är jag varan?) Revolut och till min glädje fick jag ett Visakort vilket är bra eftersom mitt andra kort är Mastercard, går ett system ned kan jag använda det andra.

Nu har jag laddat Revolutet med några tusen och växlat till mig 100€ och $100, bara för att experimentera lite, så jag har tre valutor på kortet. Inte vet jag om det spelar nån roll eftersom man kan handla med Revolutet utomlands även om man bara har Skr på det. Om inte annat får jag väl nån extra krona när Skr sjunker i värde i förhållande till € och $.

Tänkte stoppa det i min gobag tillsammans med lite cash så jag kan ta mig vidare även om bagen är allt jag har.

Nån som har roliga idéer om hur man kan nyttja sitt revolut?

Nån som har tankar om vad man ska undvika att göra med sitt revolut?
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Tjänstemannen
Inlägg: 18
Blev medlem: 19 maj 2019 22:10

Re: Revolut

Inlägg av Tjänstemannen »

Kan du växla tillbaka från usd till sek och sen sätta tillbaka pengarna till vanligt konto? I så fall skulle man kunna nyttja det för valutaspekulation.

Man bör väl undvika att växla på helgen har jag förstått.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Revolut

Inlägg av maskros »

Det går att växla fram och tillbaka hur som helst.

Visste inte att det var dyrare på heger, har inte kollat det så jag kan inte svara.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1479
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: Revolut

Inlägg av entropi »

Japp, tror det är rätt ok spread for att kunna ha det som forexkonto.
Man kan tom växla till bitcoin :)
Survival
Honor
Liberty
Användarens profilbild
Jakob
Inlägg: 622
Blev medlem: 11 maj 2019 18:29
Ort: KP

Re: Revolut

Inlägg av Jakob »

Revolut & Brexit
Vi ville skicka en uppdatering om våra planer för att se till att Brexit inte påverkar våra tjänster.

Du är för närvarande en kund med vårt företag i Storbritannien som har en licens för elektroniska pengar. Du kanske redan vet, men vi har ett företag i Litauen som också har en licens för elektroniska pengar. Vi skapade den här litauiska enheten för att se till att Brexit inte påverkar våra tjänster.

Vi börjar föra över våra europeiska kunder till den här europeiska licensen för elektroniska pengar om en månad. Du behöver inte göra någonting alls. Vi tar hand om allting och säger till när överföringen är klar.

Allt det här ser till att Revolut-tjänsterna som du använder fortsätter att fungera när Brexit är klart. Du kan fortfarande använda alla dina favorittjänster och -funktioner.
Så löser de problemet med brexit. :up:
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Fotogenmannen
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 maj 2019 18:39

Re: Revolut

Inlägg av Fotogenmannen »

Som jag förstått det så får man lite bättre kurs om man växlar aktivt själv under marknadens öppettid. Men den kursen man får även på automatisk växling är bra mycket bättre än kursen Paypal använder om man låter dem debitera i SEK på ett köp i annan valuta.
Skriv svar

Återgå till "Ekonomi"