vilka kontokort är lämpliga?P

Funderingar på ekonomi, från din egen plånbok till den stora börskrachen
Användarens profilbild
bastard

vilka kontokort är lämpliga?P

Inlägg av bastard »

finns en del som har en hög med kontokort, och som missbrukar dom..

men den andra varianten är inte så dum
att kunna ha flera möjligheter till att i en kris situvation kunna annvända något av dom
ex, vet man att det blir illa, från ett riktigt oväder modell gudrun fast värre kunna köpa bensin diesel mer än vad man kan med ett kort

till att ta en svindyr flygresa för lånade pengar för att komma bort från ex en nysstrartat krig

så vilka kontokort finns det som inte kostar något att ha i stort sett oanvänt i plånboken ?
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
maskros

Re: vilka kontokort är lämpliga?P

Inlägg av maskros »

Har ett Revolut som inte kostar något. Där har man ingen kredit så den dyra flygresan funkar inte men annars funkar det bra. Har lite Skr, lite USD och lite EUR på det kortet. Det är ett Visa vilket kompletterar mitt andra kort som är ett Mastercard.
En del får betala 70 kr för att få hem det fysiska Revolutkortet men jag slapp, vet inte varför, kanske för att jag använde en länk från Cornucopia?
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

kredit är ett måste för min del, för den här sortens saker är det vitsen med det
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

Circle K Mastercard har ingen årsavgift men är dyrt när krediten nyttjas, 16% effektiv ränta.
https://www.circlek.se/sv_SE/pg13340813 ... rcard.html
Har ett sånt men sätter in pengar i förväg så jag aldrig nyttjar krediten och slipper därmed kostnader samtidigt som jag har en kredit på några tusen. Något sådant du söker?
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

kredit som är gratis tills nästa månads slut är rimligt, sedan kvittar det för min del
Användarens profilbild
xsive

Inlägg av xsive »

Har ett Ullrareds shoppingkort som hanteras genom Ecster / Mastercard med 60kkr i kredit
150kr i årsavgift.
Ingen ränta om man betalar föregående månads användande till fullo vid nästa månadsskifte. Annars 14% ränta
Affärsiden är ju att folk inte skall betala hela beloppet nästkommande månad. Jag betalar allt varje månad så ingen ränta från mig :notme:
Det du handlar för får du sen 1% bonus i form av bonuscheckar som bara kan användas på Ullared upp till 100.000kr som ger 1000kr i bonuscheckar
Går även ta ut kontanter i automat men då 3% avgift på beloppet.
Använder det till jobbutgifter och kommer över 100kkr/år så ger 1000kr bonuscheckar per år
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
Användarens profilbild
jr_36

Inlägg av jr_36 »

Jag har ett re:member flex, vilket har varit av nytta när kunde inte göra onlineköp med min vanliga banks debitkort, eller kreditkort.
Så jag är nöjd med den, men bara använt några gånger: https://www.remember.se/kreditkort/flex/

Om jag hade gjort det igen, eller skaffat ytterligare så hade jag kollat på Revolut och om Forex har något billigt.
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Skriv svar

Återgå till "Ekonomi"