Det börjar knaka i leveransleden nu

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
mopar340
Inlägg: 424
Blev medlem: 19 maj 2019 00:29

Re: Det börjar knaka i leveransleden nu

Inlägg av mopar340 »

Fick tag på jäst för första gången sen Corona grejen började märkas i mars.
bokmalen
Inlägg: 760
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Det börjar knaka i leveransleden nu

Inlägg av bokmalen »

Dancecommander skrev: 09 maj 2020 18:24 Givetvis, men eftersom vi saknar oljekällor så är import enda rimliga lösningen.
När vi hade en riktig beredskap så hade vi även bergrum fyllda med råolja för att kunna hantera just sånt.
Men allt sånt avvecklades samtidigt som alla våra andra beredskapsförråd.
I intend to live forever, or die trying to
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Det börjar knaka i leveransleden nu

Inlägg av EN brun böna »

Sverige har haft en blygsam produktion av olja själv en gång i tiden och det mesta av den oljan finns kvar då det var billigare att köpa
https://sv.wikipedia.org/wiki/Oljeskiffer
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10348
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Det börjar knaka i leveransleden nu

Inlägg av bastard »

hm, lidl hadde slut på deras billiga hårdtvålar, skönt att man ha några :notme: liggandes
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
falken
Inlägg: 180
Blev medlem: 23 dec 2019 20:38

Re: Det börjar knaka i leveransleden nu

Inlägg av falken »

mopar340 skrev: 09 maj 2020 22:39 Fick tag på jäst för första gången sen Corona grejen började märkas i mars.
Va? Det var märkligt har inte haft problem med det själv.
mopar340
Inlägg: 424
Blev medlem: 19 maj 2019 00:29

Re: Det börjar knaka i leveransleden nu

Inlägg av mopar340 »

falken skrev: 24 maj 2020 20:02
mopar340 skrev: 09 maj 2020 22:39 Fick tag på jäst för första gången sen Corona grejen började märkas i mars.
Va? Det var märkligt har inte haft problem med det själv.
Tror att det är lokala variationer, i norra Sverige verkar det ha varit mer eller mindre slut i två månader i "alla" butiker.
Pratade med en som jobbar på butik, så fort det kom in så köpte någon allt, En coop såklart så de är inte drivna nog att införa någonslags begränsning.

Själv hade jag gott om torrjäst i lagret samt satte en vildjäst bara för skojs skull så jag hade ingen panik med jäst till mitt ringa bakande.
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Det börjar knaka i leveransleden nu

Inlägg av Protect »

bastard skrev: 23 maj 2020 21:38 hm, lidl hadde slut på deras billiga hårdtvålar, skönt att man ha några :notme: liggandes
Jag har flytande pumptvål i lager för resten av mitt liv, det skulle på destruktion enbart för att hela partiet varit bortglömt uppe i ett ställage och var nerdammat. Butiken försökte skänka tvålen till kunderna men se, "uuuuuh, flaskorna var ju dammiga" :smack: så jag fick ta hand om hela partiet bara jag körde bort det. :mrgreen:
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Användarens profilbild
Olyckskorpen
Inlägg: 235
Blev medlem: 27 maj 2019 15:26

Re: Det börjar knaka i leveransleden nu

Inlägg av Olyckskorpen »

Protect skrev: 25 maj 2020 14:03
bastard skrev: 23 maj 2020 21:38 hm, lidl hadde slut på deras billiga hårdtvålar, skönt att man ha några :notme: liggandes
Jag har flytande pumptvål i lager för resten av mitt liv, det skulle på destruktion enbart för att hela partiet varit bortglömt uppe i ett ställage och var nerdammat. Butiken försökte skänka tvålen till kunderna men se, "uuuuuh, flaskorna var ju dammiga" :smack: så jag fick ta hand om hela partiet bara jag körde bort det. :mrgreen:
Ruskigt bra ju! Tråkigt då om man inte skulle haft plats för det.
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1280
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Det börjar knaka i leveransleden nu

Inlägg av reboot »

Dags att ta upp den här tråden igen.
Lock-down i Danmark, Tyskland, Polen, Storbritannien m.fl. länder gör att det glesnar i hyllorna igen.
Hög tid att se över och komplettera föråden på viktiga varor......
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
mopar340
Inlägg: 424
Blev medlem: 19 maj 2019 00:29

Re: Det börjar knaka i leveransleden nu

Inlägg av mopar340 »

Ja, det är inte en dum ide att komplettera lager nu, eller att rotera lite och sen fylla på mer. ¨
De verkar i alla fall ha löst det där med YKB porblemen, (YKB ska förnyas var 5:e år) som gjorde att antalet behöriga förare tunnades ut allt eftersom.
https://www.di.se/nyheter/regeringen-ko ... kesforare/


"Regeringen kör över EU om yrkesförare
Regeringen vill inte vänta på att EU-kommissionen ger dispens för yrkeschaufförer. Därför går man fram med egen lagstiftning och förlänger förarnas kompetensbevis.

”Det här borde EU ha löst”, säger infrastrukturminister Tomas Eneroth (S)."
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"